ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Aermacchi M-346FA | Το ευέλικτο μαχητικό πολλαπλών ρόλων – VIDEO
Defence Redefined
Published on 07/02/2021 at 11:14

Το αεροσκάφος Aermacchi M-346FA, αποτελεί την τελευταία έκδοση του προηγμένου δικινητήριου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Aermacchi M-346, της ιταλικής Leonardo, το οποίο πέραν του εκπαιδευτικού του ρόλου, μπορεί να αναλάβει ορισμένες εκ των αποστολών ενός σύγχρονου μαχητικού. 

Το M-346FA παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2017, στη διάρκεια της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης “Paris Air Show 2017” και ο πρώτος χρήστης του είναι η Ιταλική Πολεμική Αεροπορία. 

Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Μ-346 -από το οποίο προέρχεται η έκδοση FA (Fighter Attack)- βασίζεται στην απόπειρα μεταξύ της Aermacchi και της Ρωσικής Yakovlev για την κοινή ανάπτυξη και προώθηση του αεροσκάφους Yak-130.

Tο 2000 ωστόσο η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών τερματίστηκε εξαιτίας διαφορών και η κάθε εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσει το αεροσκάφος ανεξάρτητα. Το M-346 είναι η απλουστευμένη έκδοση του κοινού σχεδίου του αεροσκάφους και χρησιμοποιεί εξ’ ολοκλήρου εξοπλισμό από δυτικούς κατασκευαστές. Το πρώτο πρωτότυπο παρουσιάστηκε στις 7 Ιουνίου 2003 και η πρώτη πτήση έγινε στις 15 Ιουλίου 2004.

 

Στις 05 Ιανουαρίου του 2021, ανακοινώθηκε η συμφωνία για την δημιουργία Κέντρου Πτήσεων για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η οποία θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί από την ισραηλινή εταιρεία, Elbit Systems Ltd. Μεταξύ άλλων ως μέρος της συμφωνίας προνοείται και η απόκτηση δέκα (10) εκπαιδευτικών αεροσκαφών Aermacchi M-346.

Διαβάστε επίσης: Ελλάδα – Ισραήλ | Ιστορική συμφωνία – Δημιουργία κέντρου πτήσεων της ΠΑ και απόκτηση 10 αεροσκαφών Μ-346

Το αεροσκάφος M-346 προσφέρει στους πιλότους προχωρημένη εκπαίδευση, για τα μαχητικά αεροσκάφη (Advanced Jet Trainer). Η αεροδυναμική σχεδίαση του M-346 εξασφαλίζει μεγάλη ικανότητα χειρισμών και ελέγχου σε μεγάλες γωνίες προσβολής, χρησιμοποιώντας ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης 4-καναλιών fly-by-wire. 

Εκτός του εκπαιδευτικού ρόλου, το M-346FA μπορεί να εκτελέσει μια σειρά αποστολών, όπως μεταξύ άλλων η περιπολία και η αναχαίτιση, η αναγνώριση, η παροχή πυρών εγγύς υποστήριξη σε χερσαίες δυνάμεις και οι αποστολές προσβολής χερσαίων και στόχων επιφανείας. Σύμφωνα με τον πιλότο δοκιμών της Leonardo Giacomo Iannelli, “Το M-346FA διατηρεί όλα τα προηγμένα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, όπως το ενσωματωμένο σύστημα τακτικής εκπαίδευσης (ETTS) που προσομοιώνει, σε ένα ζωντανό ψηφιακό περιβάλλον (Live Virtual Constructive Environment), όλα τα συστήματα με τα οποία θα πρέπει να λειτουργήσει. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τους πιλότους που μπορούν έτσι να περάσουν απρόσκοπτα από την εκπαίδευση σε πραγματικές αποστολές χωρίς να χρειάζεται να αλλάξουν το αεροσκάφος.”

Τεχνικά χαρακτηριστικά M-346FA: 

  • Μήκος: 11.49 μέτρα
  • Άνοιγμα φτερών: 10,11 μέτρα 
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 10.400 κιλά
  • Κινητήρες: 2 x Honeywell F124-GA-200 turbofans μέγιστης ισχύος 6.280 λιβρών έκαστος
  • Μέγιστη ταχύτητα πτήσης: 1,090 km/h
  • Μέγιστο ύψος πτήσης: 13,715 μέτρα
  • Εμβέλεια (χωρίς εξωτερικές δεξαμενές): 1925 χιλιόμετρα

Η ύπαρξη δύο κινητήρων εξασφαλίζει υψηλή δυνατότητα επιβίωσης στο πεδίο της μάχης ενώ ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται χαμηλή, χάρη στην απόδοση του κινητήρα. Σύμφωνα με την Leonardo,το κόστος του M-346FA ανά ώρα πτήσης είναι 80% χαμηλότερο σε σύγκριση με ένα βαρύτερο και ακριβότερο μαχητικό που χρησιμοποιείται για αποστολές αεροπορικής υποστήριξης.

 

Το αεροσκάφος Μ-346FA ενσωματώνει (ομοίως με το Μ-346) πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο, προηγμένα συστήματα για την παροχή των δεδομένων στους πιλότους όπως οθόνη πολλαπλών λειτουργιών (MFD), συστήματα απεικόνισης δεδομένων Head Up Display και απεικόνισης δεδομένων σε κάσκα (Helmet Mounted Display) καθώς και χειριστήρια τύπου HOTAS (Hands On Throttle And Stick).

Πέραν τούτων το αεροσκάφος ενσωματώνει μεταξύ άλλων σύστημα τακτικής πλοήγησης, σύστημα GPS, αδρανειακό σύστημα πλοήγησης (Inertial Navigation System-INS), ραντάρ υψομέτρου και σύστημα αποφυγής συγκρούσεων εν πτήση MIDCAS (Mid-Air Collision Avoidance System).

Το M-346FA είναι εξοπλισμένο με σύστημα αυτοάμυνας (DASS-Defensive Aid Sub System), το οποίο περιλαμβάνει ένα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης, διανομέα αερόφυλλων και θερμοβολίδων, καθώς και ένα σύστημα προειδοποίησης προσέγγισης πυραύλων, με έξι αισθητήρες και εύρος κάλυψης 360 μοιρών. Το αεροσκάφος θα μπορεί να ανταλλάσσει με ασφάλεια και σε πραγματικό χρόνο όλα τα τακτικά δεδομένα χάρη σε ένα τακτικό σύστημα ζεύξης δεδομένων (Tactical Data Link) σύμφωνα με το πρότυπο NATO Link 16 ή άλλα πρότυπα.

 Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό του αεροσκάφους είναι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) Grifo-346, που παράγεται από την Leonardo. 

Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφέρει το M-346FA είναι εντυπωσιακός για το μέγεθος του. Συγκεκριμένα το αεροσκάφος έχει επτά (7) σταθμούς ανάρτησης με συνολική μεταφορική ικανότητα 3.000 κιλών. Τα οπλικά συστήματα τα οποία έχουν πιστοποιηθεί για χρήση από το M-346FA είναι:

  • Βλήματα αέρος-αέρος IRIS-T, I-Derby, AIM-9L Sidewinder 
  • Βλήματα αέρος-εδάφους Brimstone, κατευθυνόμενες βόμβες JDAM (Joint Direct Attack Munitions), SDB (Small Diameter Bomb), Paveway και Lizard-4
  • Αντιπλοϊκό βλήμα Marte-ER

Επιπλέον, μπορεί να μεταφέρει συμβατικές βόμβες ελεύθερης πτώσης, ατρακτίδια πυροβόλων των 12,7 χιλιοστών και ρουκετών, καθώς και ατρακτίδια στοχοποίησης (π.χ. το sniper) ή τακτικής αναγνώρισης.

Διαβάστε επίσης: 

Lockheed Martin | Τα ελληνικά F-16V θα είναι τα πιο προηγμένα F-16 σε όλη την Ευρώπη – Infographics

 

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This