ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Απόσπασμα της έκθεσης της Ανεξάρτητης Επιτροπής για την Πυρκαγιά της Σολιάς το 2016, όπως και την απόφαση της Επιτροπής για τις ανάγκες της Κυπριακής Δημοκρατίας σε πτητικά μέσα πυρόσβεσης, κοινοποίησε το Τμήμα Δασών.
Η Ανεξάρτητη Επιτροπή για την πυρκαγιά της Σολιάς το 2016, στο πρώτο απόσπασμα για τα πτητικά μέσα, αναφέρει ότι: “Η Κυπριακή Δημοκρατία λόγω μεγέθους, διάρθρωσης της οικονομίας της αλλά και λόγω της πρόσφατης εξόδου της από το Οικονομικό Πρόγραμμα Στήριξης, διαθέτει ένα συγκεκριμένο δημοσιονομικό οικονομικό πλαίσιο. Συνεπώς, ενώ θεωρητικά, η περαιτέρω ενίσχυση της ΚΔ σε πτητικά μέσα θα απέδιδε μεγαλύτερη αποτρεπτική δύναμη και αυξημένες δυνατότητες στο θέατρο των επιχειρήσεων, τίθεται το ερώτημα αν είναι πρακτικά δυνατό να εξευρεθούν πόροι για την αγορά ή ενοικίαση νέων και περισσότερων πτητικών μέσων.
Σήμερα, η Κυπριακή Δημοκρατία διαθέτει δύο (2) αεροπλάνα τα οποία είναι υπό τη διαχείριση του Τμήματος Δασών. Τα αεροπλάνα αυτά με τις υπάρχουσες υποδομές ανεφοδιασμού, μπορούν να μεταφέρουν περίπου 10 τόνους νερού ανά ώρα με ένα νεκρό χρόνο να φθάνει και μέχρι τα 30 λεπτά ανά ώρα.
Αν υπολογισθούν και τα ελικόπτερα που ενοικιάζονται τότε ο όγκος νερού που μπορεί να μεταφερθεί στην πυρκαγιά φθάνει περίπου στους 25‐30 τόνους ανά ώρα. Η ποσότητα αυτή δεν είναι αρκετή σε περίπτωση μεγάλων πυρκαγιών.
Η Επιτροπή με βάση τη δική τη μελέτη αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν τις εισηγήσεις της επιτροπής που ορίστηκε για «μελέτη των δυνατοτήτων των εναέριων πτητικών μέσων και τις
ανάγκες της Κυπριακής Δημοκρατίας σε πτητικά μέσα πυρόσβεσης» εισηγείται όπως αγορασθούν ή εξασφαλιστούν με ενοικιαγορά ακόμη δύο (2) πυροσβεστικά αεροπλάνα παρόμοια με αυτά που υπάρχουν, τα οποία είναι ευέλικτα και επιχειρούν με μεγαλύτερη ευχέρεια και των οποίων το κόστος αγοράς και συντήρησης είναι μικρό σε σύγκριση με άλλα εναέρια μέσα πυρόσβεσης. Επαγωγικά αυτό σημαίνει την ανάγκη για πιθανή επέκταση των χώρων στάθμευσης και συντήρησης των αεροσκαφών αυτών στους αερολιμένες Πάφου και Λάρνακας. Γίνεται εισήγηση όπως μελετηθεί η αγορά του αμφίβιου τύπου των αεροπλάνων αυτών.”
Όσον αφορά την απόφαση της Επιτροπής, στο δεύτερο απόσπασμα που κοινοποίησε το Τμήμα Δασών, αναφέρει ότι: “Με βάση τα παραπάνω, είναι δύσκολο να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα για το ποια επιλογή, είναι πιο καλή και συμφέρουσα για το κράτος, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Κύπρου, γιατί δεν υπάρχει οποιαδήποτε προηγούμενη εμπειρία, τόσο για το κόστος όσο και για την λειτουργία αεροπλάνων πυρόσβεσης με την διαδικασία ενοικιαγοράς, εκμίσθωση/αγορά υπηρεσιών ή BOT (σ.σ build-operate-transfer).
Η μόνη εμπειρία που διαθέτουμε, είναι η εκμίσθωση ελικοπτέρων, η οποία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για λήψη απόφασης για αεροπλάνα τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά πτητικά μέσα, με εντελώς διαφορετική χρήση και διαχείριση.
Εισήγηση της Επιτροπής, είναι όπως προχωρήσουμε σε πιλοτική βάση στην εκμίσθωση/αγορά, υπηρεσιών καταρχήν για δύο πυροσβεστικά αεροπλάνα (παρόμοιου τύπου με αυτά του Τμήματος Δασών) για τουλάχιστον δύο χρόνια με δικαίωμα επέκτασης μέχρι και δύο χρόνια από γειτονικές ή άλλες χώρες.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια εξασφάλισης χαμηλών τιμών, με την πρακτική που ακολουθεί η Πορτογαλία, δηλαδή εξισορροπώντας τον αριθμό ωρών πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια μιας χρονιάς με αυξημένη δραστηριότητα με έτη μικρότερης δραστηριότητας, σε αντίθεση με τις ετήσιες συμβάσεις όπου στις περιόδους μέγιστης δραστηριότητας, κανονικά ασκούσαν τις συμβατικές ώρες ή στα έτη χαμηλότερης δραστηριότητας κανονικά μένουν κάτω από συμβεβλημένες ώρες.
Κατά την διάρκεια και πριν τη λήξη της πιο πάνω περιόδου, το όλο εγχείρημα θα πρέπει να αξιολογηθεί για να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις στην βάση πραγματικών οικονομικών και άλλων δεδομένων, όπως προβλημάτων, δυσκολιών, αναγκών που θα προκύψουν και άλλων σχετικών εμπειριών.”
Διαβάστε επίσης: Η Ασφάλεια και η Προστασία, ο φτωχός συγγενής της Κύπρου
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER
Άντρας ανασύρθηκε νεκρός στη θαλάσσια περιοχή Κάβο Γκρέκο
Ένας άντρας, Βουλγαρικής καταγωγής, ανασύρθηκε νεκρός την Τετάρτη στη θαλάσσια περιοχή Κάβο Γκρέκο…
Διάσωση αγνοούμενου ατόμου στη θάλασσα της Λεμεσού – Κινητοποίηση ελικοπτέρου και σκαφών της ΜΥΚ
Για την εκτέλεση της επιχείρησης έρευνας – διάσωσης κινητοποιήθηκαν ταχύπλοα σκάφη της Λιμενικής και Ναυτικής Αστυνομίας, της Μονάδας Υποβρύχιων Καταστροφών…
Λιμενικό Σώμα | Εντοπισμός 240 αλλοδαπών σε Ηράκλειο και Γαύδο – Οι 208 άνδρες
Κατέβαλαν για τη μεταφορά τους στην Ελλάδα χρηματικά ποσά μεταξύ των 8.000 έως 16.000 δηναρίων Λιβύης και από 220.000 έως 240.000 γκινέ Αιγύπτου…
Φόβοι για αναθέρμανση της σύγκρουσης Ερυθραίας και Αιθιοπίας
Φόβοι εκφράζονται σε διεθνές επίπεδο για αναζωογόνηση των συγκρούσεων μεταξύ Αιθιοπίας και Ερυθραίας…
MBDA | Πιστοποίηση του πυραύλου SPEAR σε μαχητικό αεροσκάφος KF-21
Στα μέσα Οκτωβρίου, η MBDA και η βιομηχανία Korean Aerospace Industries (KAI) υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για την πιστοποίηση…
Συμφωνία Βρετανίας και Γερμανίας για αμφίβια οχήματα γεφύρωσης M3 EVO
Βρετανία και Γερμανία υπέγραψαν συμφωνία ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών για την προμήθεια αμφίβιων οχημάτων γεφύρωσης M3 EVO…
Άντρας ανασύρθηκε νεκρός στη θαλάσσια περιοχή Κάβο Γκρέκο
Ένας άντρας, Βουλγαρικής καταγωγής, ανασύρθηκε νεκρός την Τετάρτη στη θαλάσσια περιοχή Κάβο Γκρέκο…
Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στη Σερβία – Συζητήθηκαν τρόποι εμβάθυνσης της συνεργασίας
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Δημήτριος Χούπης πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη Σερβία…
Γαλλία | Σε επιχειρησιακή λειτουργία η νεότερη έκδοση του πυραύλου με πυρηνική κεφαλή M51
Η νεότερη έκδοση του στρατηγικού βαλλιστικού πυραύλου M51 που μπορεί να φέρει πυρηνική κεφαλή και εκτοξεύεται από υποβρύχια του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού…













