ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Απόσπασμα της έκθεσης της Ανεξάρτητης Επιτροπής για την Πυρκαγιά της Σολιάς το 2016, όπως και την απόφαση της Επιτροπής για τις ανάγκες της Κυπριακής Δημοκρατίας σε πτητικά μέσα πυρόσβεσης, κοινοποίησε το Τμήμα Δασών.
Η Ανεξάρτητη Επιτροπή για την πυρκαγιά της Σολιάς το 2016, στο πρώτο απόσπασμα για τα πτητικά μέσα, αναφέρει ότι: “Η Κυπριακή Δημοκρατία λόγω μεγέθους, διάρθρωσης της οικονομίας της αλλά και λόγω της πρόσφατης εξόδου της από το Οικονομικό Πρόγραμμα Στήριξης, διαθέτει ένα συγκεκριμένο δημοσιονομικό οικονομικό πλαίσιο. Συνεπώς, ενώ θεωρητικά, η περαιτέρω ενίσχυση της ΚΔ σε πτητικά μέσα θα απέδιδε μεγαλύτερη αποτρεπτική δύναμη και αυξημένες δυνατότητες στο θέατρο των επιχειρήσεων, τίθεται το ερώτημα αν είναι πρακτικά δυνατό να εξευρεθούν πόροι για την αγορά ή ενοικίαση νέων και περισσότερων πτητικών μέσων.
Σήμερα, η Κυπριακή Δημοκρατία διαθέτει δύο (2) αεροπλάνα τα οποία είναι υπό τη διαχείριση του Τμήματος Δασών. Τα αεροπλάνα αυτά με τις υπάρχουσες υποδομές ανεφοδιασμού, μπορούν να μεταφέρουν περίπου 10 τόνους νερού ανά ώρα με ένα νεκρό χρόνο να φθάνει και μέχρι τα 30 λεπτά ανά ώρα.
Αν υπολογισθούν και τα ελικόπτερα που ενοικιάζονται τότε ο όγκος νερού που μπορεί να μεταφερθεί στην πυρκαγιά φθάνει περίπου στους 25‐30 τόνους ανά ώρα. Η ποσότητα αυτή δεν είναι αρκετή σε περίπτωση μεγάλων πυρκαγιών.
Η Επιτροπή με βάση τη δική τη μελέτη αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν τις εισηγήσεις της επιτροπής που ορίστηκε για «μελέτη των δυνατοτήτων των εναέριων πτητικών μέσων και τις
ανάγκες της Κυπριακής Δημοκρατίας σε πτητικά μέσα πυρόσβεσης» εισηγείται όπως αγορασθούν ή εξασφαλιστούν με ενοικιαγορά ακόμη δύο (2) πυροσβεστικά αεροπλάνα παρόμοια με αυτά που υπάρχουν, τα οποία είναι ευέλικτα και επιχειρούν με μεγαλύτερη ευχέρεια και των οποίων το κόστος αγοράς και συντήρησης είναι μικρό σε σύγκριση με άλλα εναέρια μέσα πυρόσβεσης. Επαγωγικά αυτό σημαίνει την ανάγκη για πιθανή επέκταση των χώρων στάθμευσης και συντήρησης των αεροσκαφών αυτών στους αερολιμένες Πάφου και Λάρνακας. Γίνεται εισήγηση όπως μελετηθεί η αγορά του αμφίβιου τύπου των αεροπλάνων αυτών.”
Όσον αφορά την απόφαση της Επιτροπής, στο δεύτερο απόσπασμα που κοινοποίησε το Τμήμα Δασών, αναφέρει ότι: “Με βάση τα παραπάνω, είναι δύσκολο να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα για το ποια επιλογή, είναι πιο καλή και συμφέρουσα για το κράτος, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Κύπρου, γιατί δεν υπάρχει οποιαδήποτε προηγούμενη εμπειρία, τόσο για το κόστος όσο και για την λειτουργία αεροπλάνων πυρόσβεσης με την διαδικασία ενοικιαγοράς, εκμίσθωση/αγορά υπηρεσιών ή BOT (σ.σ build-operate-transfer).
Η μόνη εμπειρία που διαθέτουμε, είναι η εκμίσθωση ελικοπτέρων, η οποία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για λήψη απόφασης για αεροπλάνα τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά πτητικά μέσα, με εντελώς διαφορετική χρήση και διαχείριση.
Εισήγηση της Επιτροπής, είναι όπως προχωρήσουμε σε πιλοτική βάση στην εκμίσθωση/αγορά, υπηρεσιών καταρχήν για δύο πυροσβεστικά αεροπλάνα (παρόμοιου τύπου με αυτά του Τμήματος Δασών) για τουλάχιστον δύο χρόνια με δικαίωμα επέκτασης μέχρι και δύο χρόνια από γειτονικές ή άλλες χώρες.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια εξασφάλισης χαμηλών τιμών, με την πρακτική που ακολουθεί η Πορτογαλία, δηλαδή εξισορροπώντας τον αριθμό ωρών πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια μιας χρονιάς με αυξημένη δραστηριότητα με έτη μικρότερης δραστηριότητας, σε αντίθεση με τις ετήσιες συμβάσεις όπου στις περιόδους μέγιστης δραστηριότητας, κανονικά ασκούσαν τις συμβατικές ώρες ή στα έτη χαμηλότερης δραστηριότητας κανονικά μένουν κάτω από συμβεβλημένες ώρες.
Κατά την διάρκεια και πριν τη λήξη της πιο πάνω περιόδου, το όλο εγχείρημα θα πρέπει να αξιολογηθεί για να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις στην βάση πραγματικών οικονομικών και άλλων δεδομένων, όπως προβλημάτων, δυσκολιών, αναγκών που θα προκύψουν και άλλων σχετικών εμπειριών.”
Διαβάστε επίσης: Η Ασφάλεια και η Προστασία, ο φτωχός συγγενής της Κύπρου
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER
Ναυτική Αστυνομία Κύπρου και Υπηρεσίες Υγείας σε κοινή άσκηση έρευνας και διάσωσης
Η εκπαιδευτική άσκηση διεξήχθη μετά από πρωτοβουλία του Τομέα Εκπαίδευσης των Νοσηλευτικών Υπηρεσιών και σε συνεννόηση με το ΚΣΕΔ…
Κύπρος | Συνολικά 3337 άτομα που διέμεναν παράνομα επαναπατρίστηκαν το 2024 μέχρι τώρα
Πρόκειται για την 4η συμμετοχή της Αστυνομίας Κύπρου σε κοινή επιχείρηση επαναπατρισμού και απελάσεων του FRONTEX για φέτος…
Κύπρος | Αναστολή εξέτασης αιτήσεων ασύλου για άτομα συριακής καταγωγής
Αναστολή της εξέτασης των αιτήσεων ασύλου για άτομα συριακής καταγωγής ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών της Κύπρου…
Ο Πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της ΕΕ στην Κύπρο
Ο Πρόεδρος της EUMC, ανέφερε μεταξύ άλλων πως η επίσκεψη αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της κοινής πολιτικής άμυνας και ασφάλειας…
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ | Το νέο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο κλάσης Astute HMS του Royal Navy
Το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό ονόμασε «HMS Agamemnon» το νεότευκτο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο κλάσης Astute.
NSPA | Ανάθεση της πρώτης πολυεθνικής σύμβασης C-sUAS στην ιστορία του ΝΑΤΟ
Η Υπηρεσία Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ (Support and Procurement Agency – NSPA) ενέκρινε την πρώτη συμφωνία-πλαίσιο…
Η Φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε μη επανδρωμένο αεροσκάφος των Χούθι
Στα πλαίσια της ευρωπαϊκής επιχείρησης ASPIDES στην Ερυθρά Θάλασσα, η φρεγάτα ΥΔΡΑ κατέρριψε μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV)…
ΗΠΑ | Υπεγράφη το νομοσχέδιο για την στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν υπέγραψε το νομοσχέδιο που παρέχει στην Ουκρανία δισεκατομμύρια δολάρια νέας βοήθειας…
Σχέδιο Ανάν | Ποιες ήταν οι πρόνοιες για την άμυνα και την ασφάλεια
Το καθεστώς ασφάλειας που προνοούσε το σχέδιο ήταν ανεπαρκής και δημιουργούσε εύλογες ανησυχίες για το μέλλον…