EDEX 2023 | Εγχώρια επίγεια συστήματα της Αιγυπτιακής Αμυντικής Βιομηχανίας
Defence Redefined
Published on 23/12/2023 at 19:31

Στην τρίτη έκδοση της Egypt Defence Expo (EDEX), το αιγυπτιακό Υπουργείο Στρατιωτικής Παραγωγής παρουσίασε μια ποικιλία εγχώριας κατασκευής οπλικών συστημάτων.

Μεταξύ άλλων συστημάτων, το “Raad 200”, το πρώτο αιγυπτιακής κατασκευής (σε ποσοστό 80%) Σύστημα Πολλαπλής Εκτόξευσης Πυραύλων (MLRS) που κατασκευάστηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Στρατιωτικής Παραγωγής (NOMP). Το υπόψη σύστημα ήταν και αυτό που τράβηξε την προσοχή των επισκεπτών στην έκθεση σχετικά με τα επιτεύγματα της Αιγυπτιακής Αμυντικής  Βιομηχανίας.

Το εν λόγω σύστημα είναι τοποθετημένο σε ερπυστριοφόρα πλατφόρμα, της οποίας ο κινητήρας παρέχει μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ/ώρα εντός δρόμου και 27 χλμ/ώρα εκτός δρόμου.

Raad 200

Το Raad 200, (ο αριθμός αναφέρεται στο Factory 200 όπου παράγεται το σύστημα, μία από τις 18 εγκαταστάσεις αυτής της κρατικής αμυντικής εταιρείας), έχει μήκος 6,5 μέτρα, πλάτος 2,85 μέτρα, ύψος 3,1 μέτρα και απόσταση από το έδαφος 400 χιλ. Το βάρος του πλήρως εξοπλισμένο είναι 18.580 κιλά, από τα οποία τα 1.980 κιλά αφορούν το ωφέλιμο φορτίο, το οποίο αποτελείται από 30 ρουκέτες Grad/Sakr 122 χιλ, που φιλοξενούνται σε τρεις σειρές των 10 σωλήνων η καθεμία, με μέγιστο βεληνεκές 45 χλμ και συνολικό βάρος ρουκετών 1980 κιλά.

Ο εκτοξευτής είναι τύπου BM-21/BM-45 και έχει ρυθμό εκτόξευσης 30 ρουκετών ανά 15 δευτερόλεπτα. Η μονάδα εκτόξευσης δύναται να βάλλει σε μέγιστο υψόμετρο 55°, ενώ σε γωνία αζιμουθίου μπορεί να κινηθεί 60° δεξιά και 100° αριστερά. Το βασικό ζήτημα είναι ότι όλες οι κινήσεις πραγματοποιούνται αυτόματα, με βάση εισαγόμενων δεδομένων από το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πυρός που είναι εγκατεστημένο στην καμπίνα. Το τελευταίο φιλοξενεί έως και δύο χειριστές, συν τον οδηγό, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στο όχημα μέσω των δύο πλαϊνών θυρών και μπορούν να βάλουν είτε μεμονωμένα είτε κατά ριπάς (salvo mode).

Sakr

Επιπλέον, ο Αραβικός Οργανισμός Βιομηχανοποίησης παρουσίασε επίσης τον νέο θερμοβαρικό πύραυλο Sakr Thermobaric, με επιχειρησιακό βεληνεκές 6-20 χλμ, που φέρει πολεμική κεφαλή 18,45 κιλά, ο οποίος προστίθεται στους πυραύλους Sakr-18 και sakr-45, αριθμοί που φανερώνουν βεληνεκές.

Το RAAD 200 που εμφανίστηκε στην EDEX 2023 ήταν το πρώτο πρωτότυπο του συστήματος. Σύμφωνα με το NOMP, έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές πυρών και η εταιρεία αναμένει σύμβαση από τον εθνικό πελάτη.

Διαβάστε επίσης: EDEX 2021 | Η διοίκηση της Αστυνομικής Ακαδημίας της Αιγύπτου επισκέφθηκε το περίπτερο της Double Action Defence

RL812

Δίπλα στο RAAD 200, ένα δεύτερο σύστημα έμμεσων πυρών παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Το RL812, μια αναβάθμιση ενός υπάρχοντος εκτοξευτή ρουκετών 107 χιλ, εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τοποθέτησης συνδεδεμένο με το σύστημα ελέγχου πυρός, επιτρέποντας έτσι στο πλήρωμα να χειριστεί τον εκτοξευτή από το εσωτερικό του οχήματος. Ο εκτοξευτής μπορεί να βάλει σε γωνία αζιμούθιου ±15° και από 0° έως +45° σε υψόμετρο. Ο μέγιστος χρόνος οριζόντιας τοποθέτησης και ο μέγιστος χρόνος κατακόρυφης τοποθέτησης είναι 15 δευτ και 15 δευτ αντίστοιχα.

Ο εκτοξευτής διαθέτει διάταξη 12 σωλήνων με τρεις σειρές τεσσάρων σωλήνων η καθεμία, με μήκος σωλήνων 800 χιλ. Ολόκληρο το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να εκτοξευθεί σε περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ οι πύραυλοι έχουν μέγιστη εμβέλεια 8,2 χλμ. Το αυτοματοποιημένο σύστημα έχει μάζα 2,9 τόνων χωρίς πυραύλους και μάζα 3,108 τόνων πλήρως φορτωμένο. Η μέγιστη ταχύτητα του χρησιμοποιημένου βλήματος είναι 375 μ/δευτ με πολεμική κεφαλή 18,7 κιλ΄λα.

Το RL 812/TCL έχει ήδη αναπτυχθεί για δοκιμές βολής σε συνεργασία με τον Αιγυπτιακό Στρατό, ο οποίος προφανώς ενδιαφέρεται για την αναβάθμιση των ήδη σε υπηρεσία συστημάτων, τα οποία είναι εγκατεστημένα σε ελαφρά οχήματα.

Διαβάστε επίσης: EDEX 2021 | H Αίγυπτος αποκαλύπτει το Τροχοφόρο Τεθωρακισμένο 4×4 Τακτικό Όχημα Temsah-5

SENA 200

Η τελευταία εκδοχή του τεθωρακισμένου ερπυστριοφόρου οχήματος SENA 200 βρέθηκε επίσης στο εθνικό περίπτερο της Αιγύπτου.

Προερχόμενο από το BMP-1 αλλά διακριθέν για την πλήρη σχεδίαση και ανάπτυξή του στην Αίγυπτο, υποστηρίζεται ότι το Sena 200 προσφέρει ουσιαστικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας σημαντικά υψηλότερης αντιβαλλιστικής προστασίας Επιπέδου 4 σύμφωνα με τα πρότυπα STANAG 4579 μαζί με δυνατότητα προστασίας έναντι ναρκών επιπέδου 3.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σύγκριση με το BMP-1, ιδιαίτερα όσον αφορά την προστασία από τις νάρκες, μια πτυχή που έλειπε από το όχημα σοβιετικής προέλευσης αυτή της κατηγορίας, όπως αποδείχθηκε στην Ουκρανία.

Το Sena 200 μπορεί να εξοπλιστεί με πρόσθετα δίχτυα για την παροχή πρόσθετης προστασίας (add-on) από RPGs, τα οποία μπορούν να εγκατασταθούν σε κάθε πλευρά του οχήματος. Τα δίχτυα, κατασκευασμένα από ίνες αραμιδίου ενισχυμένες με χαλύβδινες μάζες, υπολογίζεται ότι επιτυγχάνουν 85% αυξημένη πιθανότητα προστασίας.

Η διάταξη του οχήματος περιλαμβάνει ένα κάθισμα οδηγού μπροστά αριστερά, με ψηφιακό πιλοτήριο συμβατό με διόπτρες νυχτερινής όρασης (NVG), ενώ ο κινητήρας ντίζελ 360 ίππων βρίσκεται στα δεξιά. Ο κυβερνήτης βρίσκεται πίσω από το χώρο του κινητήρα και μπορεί να χρησιμοποιήσει μια κονσόλα ελέγχου του τηλεχειριζόμενου σταθμού όπλων Eagle 1 RCWS (Remote Controlled Weapon Station). Το διαμέρισμα του στρατεύματος φιλοξενεί έως και έξι στρατιώτες σε δύο σειρές τριών κεντρικά τοποθετημένων καθισμάτων, επιτρέποντας στο προσωπικό να βλέπει προς τα έξω για χρήση ατομικού οπλισμού, σύμφωνα με το δόγμα του Αιγυπτιακού Στρατού.

Το Eagle 1 RCWS, σχεδιασμένο για εγκατάσταση σε διάφορα τεθωρακισμένα οχήματα, μπορεί να διαμορφωθεί με διαφορετικά όπλα, συμπεριλαμβανομένων διαμετρημάτων 5,56 χιλ, 7,62 χιλ, 12,7 χιλ και 14,5 χιλ. Έχει βάρος 185 κιλά, εξαιρουμένων τόσο του όπλου όσο και των πυρομαχικών.

Όσον αφορά τις διαστάσεις και το βάρος, το Sena 200 έχει βάρος μάχης 14 τόνων, με μήκος 6,1 μέτρα, πλάτος 3,04 μέτρα και ύψος χωρίς τον κύριο οπλισμό 1,88 μέτρα. Ο κινητήρας ντίζελ 360 ίππων επιτρέπει τελική ταχύτητα 65 χλμ/ώρα σε δρόμους και 45 χλμ/ώρα εκτός δρόμου.

Το Sena 200 προτείνεται σε διάφορες διαμορφώσεις, συμπεριλαμβανομένων οχήματος μάχης πεζικού (IFV), ασθενοφόρου, εκτοξευτή πυραύλων, φορέα όλμων, οχήματος σήματος, οχήματος διοίκησης και ελέγχου, φορέα πυρομαχικών, λογιστικού μεταφορέα και οχήματος ηλεκτρονικού πολέμου.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, η σύμβαση παραγωγής έχει υπογραφεί και το εργοστάσιο επισκευής αρμάτων Abu Zaabal, γνωστό και ως Factory 200, υπό το Υπουργείο Στρατιωτικών Προϊόντων, βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση σχεδιασμού παραγωγής, αν και συγκεκριμένοι αριθμοί παραγωγής δεν έχουν αποκαλυφθεί.

Διαβάστε επίσης: Σύστημα IRIS-T SLM GBAD | Η επιλογή της Αιγύπτου για την ενίσχυση της αεράμυνας – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & VIDEO

Σε επόμενο μας άρθρο θα παρουσιαστούν τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα που ξεχώρισαν στην EDEX 2023 καθώς και λοιπά τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα. Μείνετε συντονισμένοι στο DEFENCE ReDEFiNED για περισσότερα!

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This