ΙΣΤΟΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Στις 21 Αυγούστου 1912, η Ελλάδα παραλαμβάνει το Υποβρύχιο ΔΕΛΦΙΝ από τον ναύσταθμο της Τουλόν. Το σκάφος παρέλαβε ο Πλωτάρχης Στέφανος Παπαρρηγόπουλος, που ήταν και ο πρώτος κυβερνήτης.
Το «Δελφίν», ήταν για Γαλλικό Υ/Β τύπου LAUDEUF, είχε εκτόπισμα 310/450 τόνων και ανέπτυσσε ταχυτητα 8.5/13 κόμβων. Ο οπλισμός του αποτελείτο από 4 συνολικά εκτοξευτές τορπιλών των 45 εκ. εξωτερικά του σκάφους κάτω από το ξύλινο κατάστρωμα.
Διαβάστε επίσης: Θωρηκτό “Γεώργιος Αβέρωφ” | Ο κυρίαρχος του Αιγαίου και η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού
Είχε την δυνατότητα κατάδυσης ώς τα 36 μέτρα, ακτίνα ενέργειας με 8 κόμβους 2 ώρες, με 6 κόμβους 7.5 ώρες και με 4,5 κόμβους 17,5 ώρες. Ο φόρτος που έφερε ήταν συνολικά 6 τορπίλες ‘Σβάρτσκου’, πέντε σε θέσεις εκτόξευσης και μία εφεδρική. Το υποβρύχιο είχε πλήρωμα 18 ανδρών.
Το ΔΕΛΦΙΝ τέθηκε σε υπηρεσία στις 5 Οκτωβρίου και κατέπλευσε στο Ναύσταθμο εγκαίρως για να λάβει μέρος στους πολέμους 1912-1913. Κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο στις 9 Δεκεμβρίου του 1912 το τουρκικό καταδρομικό Μετζητιέ, συνοδευόμενο από τέσσερα αντιτορπιλικά, συνεπλάκη με τέσσερα ελληνικά αντιτορπιλικά τύπου «Λέοντος» κοντά στη Τένεδο.
Τότε σημειώθηκε ανεπιτυχής επίθεση με τορπίλες από το ελληνικό υποβρύχιο. Επρόκειτο για την πρώτη εκτόξευση τορπίλης κατά εχθρικού πολεμικού πλοίου από Υποβρύχιο στην Παγκόσμια Ναυτική Ιστορία.
Μετά την ανεπιτυχή επίθεση το υποβρύχιο ΔΕΛΦΙΝ καταδιώχθηκε από τα τουρκικά αντιτορπιλικά με συνέπεια να καταδυθεί σε μεγάλο βάθος προς τα Μαυρονήσια.
Διαβάστε επίσης: Δημήτριος Καμπέρος | Ο παράτολμος Έλληνας αεροπόρος και η πρώτη στρατιωτική πτήση
Αμέσως μετά την επίθεση αυτή και ενώ βρίσκονταν εν καταδύσει, προσάραξε και για να απελευθερωθεί αναγκάστηκε να αφήσει τα μολυβένια βάρη ασφαλείας του. Αυτό του στέρησε τη δυνατότητα συμμετοχής στις υπόλοιπες επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του πολέμου. Στη συνέχεια έφτασε από το Μούδρο το θωρηκτό Αβέρωφ για να απαλλάξει τα ελληνικά πλοία από την τουρκική απειλή.
Κατά τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο κατασχέθηκε από τους Γάλλους μαζί με το Υ/Β ΞΙΦΙΑΣ. Όταν επεστράφησαν βρέθηκαν σε πολύ κακή κατάσταση. Διατηρήθηκε στην ενεργεία μέχρι και το 1920, οπότε και παροπλίστηκε.
Τα Υποβρύχια “ΔΕΛΦΙΝ” και “ΞΙΦΙΑΣ” αποτέλεσαν τη δύναμη των Ελληνικών Υποβρυχίων κατα την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Με πληροφορίες από: Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό
Διαβάστε επίσης: Υποβρύχιο ΝΗΡΕΥΣ | Ο αθέατος κυνηγός του Αιγαίου και το πλήρωμα του – VIDEO
Ημέρα μνήμης για την Γενοκτονία των Αρμενίων
Σαν σήμερα, 109 χρόνια πριν ξεκίνησε η γενοκτονία του αρμενικού λαού από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, με την 24η Απριλίου…
Φώναξε Ζήτω η Ελλάδα πριν πέσει νεκρός – Ο Καταδρομέας Χριστάκης Αλεξάνδρου
«Ζήτω η Ελλάδα» αναφώνησε λίγο πριν πέσει νεκρός από πυρά Τούρκων που προσέγγισαν τη θέση όπου βρισκόταν…
10 Απριλίου 1826 | Η ηρωική Έξοδος του Μεσολογγίου
Τρία χρόνια μετά την αποτυχημένη απόπειρα κατάληψης του Μεσολογγίου από τους Κιουταχή και Ομέρ Βρυώνη, ο Σουλτάνος επανήλθε με νέο σχέδιο.
Ο Πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της ΕΕ στην Κύπρο
Ο Πρόεδρος της EUMC, ανέφερε μεταξύ άλλων πως η επίσκεψη αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της κοινής πολιτικής άμυνας και ασφάλειας…
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ | Το νέο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο κλάσης Astute HMS του Royal Navy
Το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό ονόμασε «HMS Agamemnon» το νεότευκτο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο κλάσης Astute.
NSPA | Ανάθεση της πρώτης πολυεθνικής σύμβασης C-sUAS στην ιστορία του ΝΑΤΟ
Η Υπηρεσία Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ (Support and Procurement Agency – NSPA) ενέκρινε την πρώτη συμφωνία-πλαίσιο…
Η Φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε μη επανδρωμένο αεροσκάφος των Χούθι
Στα πλαίσια της ευρωπαϊκής επιχείρησης ASPIDES στην Ερυθρά Θάλασσα, η φρεγάτα ΥΔΡΑ κατέρριψε μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV)…
ΗΠΑ | Υπεγράφη το νομοσχέδιο για την στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν υπέγραψε το νομοσχέδιο που παρέχει στην Ουκρανία δισεκατομμύρια δολάρια νέας βοήθειας…
Σχέδιο Ανάν | Ποιες ήταν οι πρόνοιες για την άμυνα και την ασφάλεια
Το καθεστώς ασφάλειας που προνοούσε το σχέδιο ήταν ανεπαρκής και δημιουργούσε εύλογες ανησυχίες για το μέλλον…
0 Σχόλια