MULTIMEDIA CORNER
MULTIMEDIA
CORNER
Κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, η αποστολή του Σώματος Μεταφορών των ΗΠΑ, ήταν η μεταφορά φορτίων με εφόδια, από τα παράκτια λιμάνια Qui Nhon και Cam Ranh Bay σε εσωτερικές βάσεις στο Bong Son, An Khe, Pleiku, Da Lat και στο Buon Ma Thuot.
Οι υλικοτεχνικές ανάγκες του Στρατού ήταν τεράστιες, και τα κομβόι των φορτηγών μερικές φορές έφταναν τα 200 στον αριθμό. Αυτά τα τεράστια κομβόι ήταν δελεαστικοί στόχοι για τις ομάδες ανταρτών Viet Cong, οι οποίες συχνά έκαναν ενέδρα στα φορτηγά, σε απομακρυσμένες περιοχές.
Μία μονάδα που συχνά έπεφτε θύμα τέτοιων επιθέσεων ήταν η 8η Ομάδα Μεταφορών, με έδρα το Qui Nhon. Δύο επικίνδυνα τμήματα της Διαδρομής μεταξύ του Qui Nhon και του Pleiku ήταν οι αγαπημένες ζώνες των Viet Cong, το “Devil’s Hairpin” στο An Khe Pass και το “Ambush Alley” κάτω από το Mang Giang Pass καθώς εκεί, περιστατικά συνέβαιναν σχεδόν καθημερινά.
Η παροχή ασφάλειας στα τεράστια κομβόι φορτηγών αποδείχθηκε σχεδόν αδύνατη, καθώς οι στρατιωτικές μονάδες της Αστυνομίας δεν είχαν μεγάλους αριθμούς ανθρώπινου δυναμικού για να προστατεύσουν όλη την διαδρομή.
Άλλες στρατιωτικές μονάδες έλεγχαν μόνο κάποια σημεία του δρόμου και έτσι, η ασφάλεια του κάθε φορτηγού αποτελούσε ευθύνη του πληρώματος του. Αρχικά, το έκαναν με οπλισμένα τζιπ, αλλά αυτά γρήγορα αποδείχθηκαν ανεπαρκή σε σύγκριση με τα βελτιωμένα όπλα και τις τακτικές των Viet Cong.
Στις 2 Σεπτεμβρίου 1967, μια ιδιαίτερα καταστροφική επίθεση σκότωσε επτά οδηγούς, τραυμάτισε 17 και κατέστρεψε 30 φορτηγά. Έτσι για να προστατευθούν τα φορτηγά από τις επιθέσεις, επινοήθηκαν τα “Gun Truck” (Οπλισμένα φορτηγά). Το νέο όχημα ήταν ένα φορτηγό 2,5 τόνων με προστασία από αμμόσακους τοποθετημένους στο πήγμα και οπλισμένο με δύο πολυβόλα M60. Τα κομβόι, μείωσαν επίσης των αριθμό των φορτηγών στα 100 ούτως ώστε να υπάρχει ένα Gun Truck για κάθε 10 φορτηγά.
Σε περίπτωση ενέδρας, ο ρόλος του Gun Truck ήταν να μπει μέσα στην ζώνη πυρός κατά τα πρώτα λεπτά της επίθεσης για να διασπάσει τους επιτιθέμενους με την δύναμη του. Τα πρώιμα σχέδια αποδείχτηκαν ελαττωματικά, καθώς οι προστατευτικοί σάκοι έδιναν βάρος στο φορτηγό όταν απορροφούσαν νερό από τις συχνές βροχοπτώσεις.
Αργότερα οι αμμόσακοι αντικαταστάθηκαν με ατσάλινη επένδυση και θωράκιση από άλλα οχήματα του στρατού. Το πλήρωμα αποτελείτο από τον οδηγό, τους δύο πυροβολητές, έναν επικεφαλή και μερικές φορές από έναν στρατιώτη οπλισμένο με εκτοξευτή χειροβομβίδων M79.
Παρά την αυξημένη ασφάλεια, οι μονάδες μεταφοράς αναγκάζονταν να βελτιώνουν συνεχώς τον σχεδιασμό των Gun Trucks. Τα φορτηγά των δυόμισι τόνων ήταν αδύναμα και η προσθήκη θωράκισης και οπλισμού τα επιβράδυνε. Έτσι τα “Gun Trucks” αντικαταστήθηκαν από φορτηγά πέντε τόνων. Πολλές φορές τα πληρώματα έδιναν ψευδώνυμα στα “Gun Trucks”, όπως “Deuce is Wild”, “Cold Sweat”, ” Iron Butterfly” ή “Pandemonium” και συχνά κοσμούσαν τα φορτηγά με εντυπωσιακές ζωγραφιές για πρόκληση εντυπωσιασμου και δέους στον αντίπαλο.
Ο οπλισμός τους όπως προαναφέρθηκε απαρτιζόταν από διάφορους συνδυασμούς όπλων όπως το πολυβόλο M60, τα πολυβόλα 0.50” και τα πολυβόλα XM 134 miniguns. Αντιαεροπορικά όπλα, όπως το Quadmount 0.50” χρησιμοποιήθηκαν επίσης μέχρι το 1969.
Συνολικά, τροποποιήθηκαν περίπου 300 έως 400 φορτηγά. Οι ανώτεροι Αξιωματούχοι, είδαν τα “Gun Trucks” 5 τόνων ως προσωρινή λύση μέχρι να φτάσουν στο Βιετνάμ αρκετά θωρακισμένα οχήματα V-100. Ωστόσο, μέχρι το 1970 έγινε προφανές σε όλους ότι το V-100 ήταν παγίδα θανάτου και είχε αρκετά επιχειρησιακά προβλήματα. Έτσι τα φορτηγά όπλα συνέχισαν να εξυπηρετούν τον Στρατό έως ότου η τελευταία αμερικανική εταιρεία φορτηγών αποσύρθηκε από το Βιετνάμ το 1972. Με το τέλος του πολέμου του Βιετνάμ, η ανάγκη των “Gun Trucks” εξαλείφθηκε και τα περισσότερα είτε καταστράγηκαν είτε επέστρεψαν στην αρχική τους σχεδίαση. Ένα φορτηγό τύπου M54 το οποίο ονομάστηκε από το πλήρωμά του “Eve of Destruction”, επέστρεψε ανέπαφο και εκτίθεται στο Μουσείο Μεταφορών Στρατού στο Fort Eustis της Βιρτζίνια.
Με πληροφορίες από: Smithsonian Channel
Διαβάστε επίσης:
Η ορεινή ταξιαρχία του Γερμανικού στρατού με μουλάρια και γαϊδούρια – Φωτογραφίες
Η Ορεινή Ταξιαρχία Πεζικού είναι η τελευταία μονάδα του Γερμανικού στρατού η οποία διαθέτει ακόμα ζώα καθώς τα πεδία στα οποία…
Ο στρατός δίπλα στους πολίτες – Υγειονομικό κλιμάκιο σε νησιά του Αιγαίου
Το κοινωνικό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων είναι καθημερινό και συνεχές καθώς τα στελέχη συνδράμουν οπουδήποτε χρειαστεί…
Delphi Economic Forum IX | Ο Νίκος Παπάτσας και η ανάγκη για συλλογική προσπάθεια για την αναδιάταξη της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας
Την ανάγκη για όλο και μεγαλύτερη συνεργασία των Δυτικών δυνάμεων στον τομέα της Άμυνας υπογράμμισε ο κ. Νικόλαος Παπάτσας, Senior…
Σχέδιο Ανάν | Ποιες ήταν οι πρόνοιες για την άμυνα και την ασφάλεια
Το καθεστώς ασφάλειας που προνοούσε το σχέδιο ήταν ανεπαρκής και δημιουργούσε εύλογες ανησυχίες για το μέλλον…
Ημέρα μνήμης για την Γενοκτονία των Αρμενίων
Σαν σήμερα, 109 χρόνια πριν ξεκίνησε η γενοκτονία του αρμενικού λαού από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, με την 24η Απριλίου…
Ηνωμένο Βασίλειο | Αύξηση των δαπανών για την άμυνα
Η Βρετανία θα αυξήσει σταδιακά τις δαπάνες της στην άμυνα για να φτάσει στο 2,5% του ΑΕΠ έως το 2030, ανακοίνωσε χθες Τρίτη…
Επισμηνίας της Πολεμικής Αεροπορίας βρέθηκε νεκρός στην 114 Πτέρυγα Μάχης
Ο Επισμηνίας (ΟΑΑΔ) Β.Α, ετών 45, ο οποίος υπηρετούσε στην 114 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας, βρέθηκε νεκρός εντός της Μονάδας…
Μαλαισία | Σύγκρουση ελικοπτέρων AW139 και Eurocopter Fennec – 10 νεκροί
Δύο ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων της Μαλαισίας, ένα AW-139 και ένα Eurocopter Fennec κατέπεσαν με αποτέλεσμα τον θάνατο 10 ανθρώπων…
Αμερικανικός Στρατός | Παραλαβή του νέου ελαφρού άρματος μάχης M10 Booker
Ο Αμερικανικός Στρατός παρέλαβε το πρώτο ελαφρύ τεθωρακισμένο άρμα μάχης M10 Booker κατά τη διάρκεια επίσημης…
0 Σχόλια