ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Παρουσιάστηκε ενώπιον του ΓΕΣ, το Ελληνικό τεθωρακισμένο 4×4 της EODH “ΟΠΛΙΤΗΣ” – Φωτογραφίες

Defence Redefined
Published on 23/08/2020 at 12:00

Το τεθωρακισμένο όχημα (4×4) ΟΠΛΙΤΗΣ (HOPLITE), της ελληνικής εταιρείας EODΗ παρουσιαστηκε επισήμως στο ΓΕΣ και το ΓΕΕΦ, σύμφωνα με δημοσιεύματα σε ελλαδικά ΜΜΕ ειδικού τύπου.

©EODΗ SA

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα το τεθωρακισμένο όχημα ΟΠΛΙΤΗΣ (4×4) αναπτύχθηκε με πόρους της EODH για την κάλυψη εθνικών και διεθνών αναγκών σε τεθωρακισμένα οχήματα μεγάλης ευκινησίας πολλαπλού ρόλου. Πρόκειται για νέας γενιάς όχημα, σπονδυλωτής σχεδίασης (modular design) και υψηλών επιδόσεων, κατάλληλο να καλύψει μια ευρεία γκάμα αποστολών Στρατιωτικής και Αστυνομικής φύσεως. 

Διαβάστε επίσης: Νέο ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα 4×4 από την EODH SA

Κύρια επιδίωξη της νέας σχεδίασης είναι η δημιουργία μιας βασικής πλατφόρμας μέγιστου μικτού βάρους 12 τόνων με ωφέλιμο φορτίο 2 τόνων, με ευκολία προσαρμογής σε διαφορετικούς ρόλους, με κύρια χαρακτηριστικά την μεγάλη αξιοπιστία και επιχειρησιακή ετοιμότητα με τις μικρότερες δυνατές απαιτήσεις σε Διοικητική Μέριμνα, την υψηλή επιβιωσημότητα και την δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. 

Η EODH υποστηρίζει ότι το τελικό προϊόν προσφέρεται με απολύτως λογικό κόστος και χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, την ασφάλεια και την εργονομία για το πλήρωμα και την μεταφερόμενη ομάδα.

©EODΗ SA

Διαβάστε επίσης: ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” | H μετατροπή του σε TOMA με πρόταση από την EODH

Γενικά χαρακτηριστικά:

  • Το όχημα βασίζεται σε ένα βαρέως τύπου, αυτοφερόμενο σκάφος ειδικά σχεδιασμένο για αντοχή σε εκρήξεις, προετοιμασμένο εκτενώς για σκληρή στρατιωτική χρήση
  • Στο άνω μέρος αυτού του άκαμπτου σκάφους εδράζεται μια πλήρως προστατευμένη καμπίνα (κάψουλα αποστολής), βελτιστοποιημένη για μέγιστο εσωτερικό χώρο και ευελιξία στην αποστολή
  • Η καμπίνα είναι προσθαφαιρούμενη, συνδέεται με το βασικό σκάφος με ταχυσυνδέσμους και μπορεί να αντικαθίσταται σε ελάχιστο χρόνο ακόμη και σε συνθήκες πεδίου
  • Χρησιμοποιώντας το ίδιο σκάφος με διαφορετική κάψουλα αποστολής, μπορεί το όχημα να αλλάζει ρόλο σε ελάχιστο χρόνο ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες
  • Επιπλέον, η καμπίνα μπορεί να ανασηκώνεται υδραυλικά σε πλευρική θέση για να παρέχει εύκολη πρόσβαση στο συγκρότημα ισχύος και μετάδοσης κίνησης
  • Το όχημα έχει σχεδιαστεί για απρόσκοπτη λειτουργία σε ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος (-23°C έως +49 °C)
  • Προσφέρει πολλές δυνατότητες διαφορετικής διαμόρφωσης βασισμένες σε παραλλαγές του βασικού σχεδίου καμπίνας, διατηρώντας όμως ένα κοινό πλαίσιο
  • Η στάνταρ καμπίνα διαθέτει 5 πόρτες και επίπεδη οροφή
  • Διατίθενται παραλλαγές με 2, 3 και 4 θύρες σε επίπεδες ή ψηλές οροφές.
  • Στο οπίσθιο μέρος η καμπίνα μπορεί να δεχθεί φορτία ή διαφόρους τύπους οπλικών συστημάτων, αισθητήρων και τυποποιημένων κλωβών
  • Η βασική έκδοση έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να μεταφέρει πλήρωμα 8 ατόμων

Διαβάστε επίσης: Κύριο σύστημα μάχης εδάφους (MGCS) με συμμετοχή ελληνικής εταιρείας

©EODΗ SA

Προστασία

Στον κρίσιμο τομέα της προστασίας – επιβιωσιμότητας, που αντιπροσωπεύει και πεδίο εξειδίκευσης της EODH, η ελληνική εταιρεία έχει αποδώσει ιδιαίτερη σημασία, με τις παρακάτω προβλέψεις.

Το παρεχόμενο επίπεδο προστασίας για τους επιβαίνοντες είναι κατηγορίας Level 3 με βάση την STANAG 4569 του ΝΑΤΟ.

Το ανθεκτικό σε εκρήξεις σκάφος και το δάπεδο της καμπίνας λειτουργούν ως διπλός μηχανισμός απορρόφησης ενέργειας και παρέχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας για τους επιβάτες του οχήματος.

Τα ειδικά αιωρούμενα καθίσματα αντιναρκικής προστασίας με ζώνες ασφαλείας 5 σημείων παρέχονται ως στάνταρ εξοπλισμός.

Διαβάστε επίσης: SignalGeneriX | Τεράστια άλματα στον τομέα της Κυπριακής Αμυντικής Βιομηχανίας

©EODΗ SA

Οπλισμός

Από πλευράς οπλισμού, το όχημα δύναται να εφοδιαστεί με Τηλεχειριζόμενο Σταθεροποιημένο Σταθμό Οπλισμού (RCWS) που μπορεί να φιλοξενήσει βαρύ πολυβόλο M2ΗΒ των 12,7 mm. Το συνολικό βάρος του συστήματος είναι 250 κιλά, διαθέτει σταθεροποίηση σε δύο άξονες, σκοπευτικό ημέρας νύχτας και απόθεμα πυρομαχικών 500 φυσίγγια. Εναλλακτικά, στη θέση του πολυβόλου Μ2ΗΒ μπορεί να τοποθετηθεί πολυβόλο βομβίδων 40 mm ή πολυβόλο 7,62 mm/ 5,56 mm.

Επιπλέον, στην οροφή του οχήματος φέρονται 2 τετραπλοί εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων των 76 mm.

Διαβάστε επίσης: Η IAI επιλέγει την υβριδική τεχνολογία της ελληνικής Intracom Defence

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι τα εξής:

  • Κινητήρας 5.7L Turbo Diesel.
  • Ισχύς 300hp/221kW.
  • Ροπή 1.100Nm @1.200-1.800rpm.
  • Κιβώτιο Ταχυτήτων Πλήρως Αυτόματο 6 σχέσεων.
  • Μέγιστη Ταχύτητα 120 χ.α.ώ.
  • Αυτονομία 700 χλμ.
  • Ακτίνα στροφής 16,5 μ.
  • Ανωφέρεια 60%.
  • Πλευρική Κλίση 35%.
  • Κιβώτιο μετάδοσης 2 σχέσεων (αργό-γρήγορο) με ενσωματωμένο Χειρόφρενο.
  • Σύστημα διεύθυνσης Υδραυλικό.
  • Ηλεκτρικό σύστημα 24V-360Amp με φώτα συσκότισης.
  • Σύστημα Πέδησης Υδραυλικό με δίσκους εμπρος-πίσω και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS).
  • Άξονες Ανεξάρτητοι εμπρος και πίσω με 100% μπλοκάρισμα διαφορικών.
  • Αναρτήσεις με ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών και ράβδους Σταθεροποίησης.

Μέχρι σήμερα, η EODH έχει ολοκληρώσει την φάση της σχεδίασης και ανάπτυξης και προχώρησε στην κατασκευή ενός πρωτότυπου για τις απαραίτητες δοκιμές και την πιστοποίηση με βάση τα Ευρωπαϊκά και ΝΑΤΟϊκά πρότυπα. Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή ενός δεύτερου πρωτοτύπου στην Ελλάδα, το οποίο θα έχει και την τελική διαμόρφωση η οποία θα έχει υποδειχθεί και συμφωνηθεί σε συνεργασία με τον χρήστη και θα ενσωματώνει σε μέγιστο βαθμό επιλεγμένα και πιστοποιημένα Ελληνικής κατασκευής υποσυστήματα. 

Θα ακολουθήσει η εκτέλεση σειράς δοκιμών και πιστοποιήσεων από πλευράς χρήστη, η αποκατάσταση τυχόν παρατηρήσεων και στην συνέχεια το όχημα θα είναι έτοιμο για παραγωγή σε σειρά.

©EODΗ SA

Με πληροφορίες από: doureios.com

Διαβάστε επίσης: Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουγγαρίας σε κοινοπραξία με την Rheinmetall για παραγωγή του Lynx – VIDEO

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This