MULTIMEDIA CORNER
MULTIMEDIA
CORNER
Κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, η αποστολή του Σώματος Μεταφορών των ΗΠΑ, ήταν η μεταφορά φορτίων με εφόδια, από τα παράκτια λιμάνια Qui Nhon και Cam Ranh Bay σε εσωτερικές βάσεις στο Bong Son, An Khe, Pleiku, Da Lat και στο Buon Ma Thuot.
Οι υλικοτεχνικές ανάγκες του Στρατού ήταν τεράστιες, και τα κομβόι των φορτηγών μερικές φορές έφταναν τα 200 στον αριθμό. Αυτά τα τεράστια κομβόι ήταν δελεαστικοί στόχοι για τις ομάδες ανταρτών Viet Cong, οι οποίες συχνά έκαναν ενέδρα στα φορτηγά, σε απομακρυσμένες περιοχές.
Μία μονάδα που συχνά έπεφτε θύμα τέτοιων επιθέσεων ήταν η 8η Ομάδα Μεταφορών, με έδρα το Qui Nhon. Δύο επικίνδυνα τμήματα της Διαδρομής μεταξύ του Qui Nhon και του Pleiku ήταν οι αγαπημένες ζώνες των Viet Cong, το “Devil’s Hairpin” στο An Khe Pass και το “Ambush Alley” κάτω από το Mang Giang Pass καθώς εκεί, περιστατικά συνέβαιναν σχεδόν καθημερινά.
Η παροχή ασφάλειας στα τεράστια κομβόι φορτηγών αποδείχθηκε σχεδόν αδύνατη, καθώς οι στρατιωτικές μονάδες της Αστυνομίας δεν είχαν μεγάλους αριθμούς ανθρώπινου δυναμικού για να προστατεύσουν όλη την διαδρομή.
Άλλες στρατιωτικές μονάδες έλεγχαν μόνο κάποια σημεία του δρόμου και έτσι, η ασφάλεια του κάθε φορτηγού αποτελούσε ευθύνη του πληρώματος του. Αρχικά, το έκαναν με οπλισμένα τζιπ, αλλά αυτά γρήγορα αποδείχθηκαν ανεπαρκή σε σύγκριση με τα βελτιωμένα όπλα και τις τακτικές των Viet Cong.
Στις 2 Σεπτεμβρίου 1967, μια ιδιαίτερα καταστροφική επίθεση σκότωσε επτά οδηγούς, τραυμάτισε 17 και κατέστρεψε 30 φορτηγά. Έτσι για να προστατευθούν τα φορτηγά από τις επιθέσεις, επινοήθηκαν τα “Gun Truck” (Οπλισμένα φορτηγά). Το νέο όχημα ήταν ένα φορτηγό 2,5 τόνων με προστασία από αμμόσακους τοποθετημένους στο πήγμα και οπλισμένο με δύο πολυβόλα M60. Τα κομβόι, μείωσαν επίσης των αριθμό των φορτηγών στα 100 ούτως ώστε να υπάρχει ένα Gun Truck για κάθε 10 φορτηγά.
Σε περίπτωση ενέδρας, ο ρόλος του Gun Truck ήταν να μπει μέσα στην ζώνη πυρός κατά τα πρώτα λεπτά της επίθεσης για να διασπάσει τους επιτιθέμενους με την δύναμη του. Τα πρώιμα σχέδια αποδείχτηκαν ελαττωματικά, καθώς οι προστατευτικοί σάκοι έδιναν βάρος στο φορτηγό όταν απορροφούσαν νερό από τις συχνές βροχοπτώσεις.
Αργότερα οι αμμόσακοι αντικαταστάθηκαν με ατσάλινη επένδυση και θωράκιση από άλλα οχήματα του στρατού. Το πλήρωμα αποτελείτο από τον οδηγό, τους δύο πυροβολητές, έναν επικεφαλή και μερικές φορές από έναν στρατιώτη οπλισμένο με εκτοξευτή χειροβομβίδων M79.
Παρά την αυξημένη ασφάλεια, οι μονάδες μεταφοράς αναγκάζονταν να βελτιώνουν συνεχώς τον σχεδιασμό των Gun Trucks. Τα φορτηγά των δυόμισι τόνων ήταν αδύναμα και η προσθήκη θωράκισης και οπλισμού τα επιβράδυνε. Έτσι τα “Gun Trucks” αντικαταστήθηκαν από φορτηγά πέντε τόνων. Πολλές φορές τα πληρώματα έδιναν ψευδώνυμα στα “Gun Trucks”, όπως “Deuce is Wild”, “Cold Sweat”, ” Iron Butterfly” ή “Pandemonium” και συχνά κοσμούσαν τα φορτηγά με εντυπωσιακές ζωγραφιές για πρόκληση εντυπωσιασμου και δέους στον αντίπαλο.
Ο οπλισμός τους όπως προαναφέρθηκε απαρτιζόταν από διάφορους συνδυασμούς όπλων όπως το πολυβόλο M60, τα πολυβόλα 0.50” και τα πολυβόλα XM 134 miniguns. Αντιαεροπορικά όπλα, όπως το Quadmount 0.50” χρησιμοποιήθηκαν επίσης μέχρι το 1969.
Συνολικά, τροποποιήθηκαν περίπου 300 έως 400 φορτηγά. Οι ανώτεροι Αξιωματούχοι, είδαν τα “Gun Trucks” 5 τόνων ως προσωρινή λύση μέχρι να φτάσουν στο Βιετνάμ αρκετά θωρακισμένα οχήματα V-100. Ωστόσο, μέχρι το 1970 έγινε προφανές σε όλους ότι το V-100 ήταν παγίδα θανάτου και είχε αρκετά επιχειρησιακά προβλήματα. Έτσι τα φορτηγά όπλα συνέχισαν να εξυπηρετούν τον Στρατό έως ότου η τελευταία αμερικανική εταιρεία φορτηγών αποσύρθηκε από το Βιετνάμ το 1972. Με το τέλος του πολέμου του Βιετνάμ, η ανάγκη των “Gun Trucks” εξαλείφθηκε και τα περισσότερα είτε καταστράγηκαν είτε επέστρεψαν στην αρχική τους σχεδίαση. Ένα φορτηγό τύπου M54 το οποίο ονομάστηκε από το πλήρωμά του “Eve of Destruction”, επέστρεψε ανέπαφο και εκτίθεται στο Μουσείο Μεταφορών Στρατού στο Fort Eustis της Βιρτζίνια.
Με πληροφορίες από: Smithsonian Channel
Διαβάστε επίσης:
Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών | Ιδέες & Θέσεις για την Προαγωγή της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας
Τα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε.) συμμετείχαν σε roundtable συζήτηση με τίτλο «Ιδέες, Θέσεις και…
Έκθεση Στατικού Μοντελισμού – Οπλικά συστήματα και μάχες σε λεπτομερή απεικόνιση – Φωτογραφίες
Πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο στη Λευκωσία η 16η έκθεση – διαγωνισμός στατικού μοντελισμού…
Η ορεινή ταξιαρχία του Γερμανικού στρατού με μουλάρια και γαϊδούρια – Φωτογραφίες
Η Ορεινή Ταξιαρχία Πεζικού είναι η τελευταία μονάδα του Γερμανικού στρατού η οποία διαθέτει ακόμα ζώα καθώς τα πεδία στα οποία…
Δείτε το πρώτο VIDEO των νέων ελικοπτέρων H145M της Εθνικής Φρουράς
Έχει δοθεί στη δημοσιότητα το πρώτο VIDEO με τα νέα ελικόπτερα H145M της Εθνικής Φρουράς της Κυπριακής Δημοκρατίας…
Πυρκαγιά στο εργοστάσιο της DIEHL στην Γερμανία – VIDEO
Πυρκαγιά ξέσπασε σε αποθήκη της εταιρείας Diehl στο Βερολίνο. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία παράγει συστήματα αεράμυνας IRIS-T και πυραύλους GMLRS…
Γερμανία | Κατηγορεί την ρωσική οργάνωση APT28 για κυβερνοεπιθέσεις – Καταδικάζουν ΕΕ και ΗΠΑ
Η Μπέρμποκ δήλωσε πως η επίθεση αποδίδεται στη ρωσική οργάνωση APT28, που ελέγχεται από την υπηρεσία πληροφοριών του ρωσικού στρατού GRU…
Τουρκία | Διακοπή των εμπορικών σχέσεων με το Ισραήλ
Η Τουρκία διέκοψε όλες τις εμπορικές συναλλαγές με το Ισραήλ από χθες, Μ. Πέμπτη, μετέδωσε το Bloomberg, επικαλούμενο δύο Τούρκους…
Red Sky | Συμβόλαιο 50 εκατομμυρίων για την ισραηλινή Elbit – Η πρώτη προμήθεια του νέου VSHORAD
Η Elbit Systems ανακοίνωσε ότι της ανατέθηκε σύμβαση ύψους περίπου 50 εκατομμυρίων δολαρίων για το νέο της σύστημα αεράμυνας Red Sky…
Πακέτο στήριξης ύψους 1 δις στο Λίβανο από την ΕΕ – Μεταναστευτικό και ένοπλες δυνάμεις στην ατζέντα
Η Πρόεδρος της Κομισιόν ανακοίνωσε την παροχή οικονομικού πακέτου στήριξης στον Λίβανο ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ…
0 Σχόλια