ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ULAQ | To πρώτο τουρκικό οπλισμένο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (AUSV) – VIDEO
Defence Redefined
Published on 29/10/2020 at 14:09

Το πρώτο τουρκικό οπλισμένο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (AUSV) με την ονομασία “ULAQ” παρουσιάστηκε χθες σε κοινή συνέντευξη Τύπου των εταιρειών Meteksan Defence και της Ares Shipyard. 

Η επιλογή της χθεσινής ημερομηνίας (28 Οκτωβρίου) μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αφού μέσα από το προπαγανδιστικό σύντομο βίντεο γίνεται αναφορά στην “προστασία της Γαλάζιας Πατρίδας” στη “Θάλασσα των Νησιών” υπονοώντας ξεκάθαρα το Αιγαίο πέλαγος.

 

Το ULAQ σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι έτοιμο τον Δεκέμβριο ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 θα γίνουν δοκιμές του πυραυλικού του συστήματος που κατασκεύασε η τουρκική Roketsan με τέσσερις (4) αντιαρματικούς πυραύλους Cirit και δύο (2) L-UMTAS (με μέγιστο βεληνεκές τα 8000μ).

Διαβάστε επίσης: Combatant Craft Medium (CCM) Μk1 | Τα σκάφη των ειδικών επιχειρήσεων του Ναυτικού των ΗΠΑ που βρέθηκαν στην Κύπρο για 1η φορά – VIDEO

Επιπλέον το ULAQ μπορεί να εξοπλιστεί με διαφορετικούς τύπους εξοπλισμού ανάλογα με την αποστολή, όπως συλλογές ηλεκτρονικού πολέμου (EW) και συστήματα επικοινωνιών και πληροφοριών.

 

Η εμβέλεια του σκάφους μήκους 11 μέτρων ανέρχεται στα 400 χλμ με ταχύτητα πλεύσης 65 χλμ / ώρα, διαθέτει συστήματα επιτήρησης ημέρας / νύχτας, εθνική κρυπτογραφημένη επικοινωνιακή υποδομή και είναι κατασκευασμένο από προηγμένο σύνθετο υλικό.

Για τον τηλεχειρισμό του μπορούν να χρησιμοποιηθούν οχήματα επί ξηράς και σταθμοί διοικήσεως ή πλωτές πλατφόρμες όπως αεροπλανοφόρα και φρεγάτες. Οι αποστολές που μπορεί να αναλάβει περιλαμβάνουν την αναγνώριση, επιτήρηση, συλλογή πληροφοριών, αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών, συνοδεία σκαφών ως δύναμη προστασίας, προστασία στρατηγικών υποδομών και επιχειρήσεις μάχης επιφανείας (Surface Warfare).

© Seanews

To “ULAQ” Θα είναι σε θέση επίσης να λειτουργεί με άλλα οπλισμένα μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα με παρόμοια ή διαφορετική δομή και να έχει κοινές δυνατότητες λειτουργίας ακόμη και με μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAVs). 

Όπως αναφέρθηκε στην συνέντευξη Τύπου το “ULAQ” δεν θα είναι μόνο ένα τηλεκατευθυνόμενο μη επανδρωμένο θαλάσσιο σκάφος αλλά επίσης θα είναι εξοπλισμένο με υψηλής τεχνολογίας συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και χαρακτηριστικά αυτόνομης συμπεριφοράς. 

Αναφέρθηκε επίσης ότι διάφορα άλλα μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα για συλλογή πληροφοριών, ναρκοπόλεμο, υποβρύχιες επιχειρήσεις, πυρόσβεση και ανθρωπιστική βοήθεια / εκκένωση θα είναι έτοιμα για παραγωγή μετά το πρωτότυπο “ULAQ”, το οποίο είναι η πρώτη φάση του έργου που ξεκίνησε από την ARES Shipyard και Meteksan Defense στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων οχημάτων.

Διαβάστε επίσης: Κορβέτα “Θεμιστοκλής” | Με την συνεργασία Ελλάδας-Ισραήλ-ΗΠΑ |  Φωτογραφίες & VIDEO

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Ares Shipyard, Ουτκού Αλάντς (Utku Alanç) εξέφρασε υπερηφάνεια για την επιτυχία τους αυτή η οποία είναι αποτέλεσμα εντατικών εργασιών των τελευταίων χρόνων με σκοπό να πραγματοποιήσουν αυτό το όνειρο.  Όπως ανέφερε στην αρχαία τουρκική κουλτούρα το “ULAQ” είναι το όνομα που δίνεται στους πρεσβευτές του κράτους.

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Meteksan Defence Σελτσούκ Αλπαρσλάν (Selçuk Alparslan) ανέφερε ότι “με τις εξελίξεις που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια καταλαβαίνουμε πόσο σημαντική είναι προστασία της Γαλάζιας Πατρίδας μας, και πόσο αναγκαία είναι η προστασία της υφαλοκρηπίδα μας και της ΑΟΖ μας”. 

Η Ελλάδα με την σειρά της έχει προχωρήσει στον τομέα των μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (όχι οπλισμένων-ακόμη) αφού στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος OCEAN 2020 έχει παρουσιάσει στο τέλος του 2019, το μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (USV) Sea Rider.

Το συγκεκριμένο σκάφος μπορεί να πλέει με ταχύτητες των 40 κόμβων και έχει εμβέλεια περίπου 20 ναυτικών μιλίων (37 χλμ περίπου).  Με τον σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και αισθητήρες που διαθέτει μπορεί να εκτελέσει αποστολές επιτήρησης, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών (ISR).

© Intracom

Μεταξύ άλλων το Sea Rider φέρει επικοινωνιακό εξοπλισμό UHF υψηλών ταχυτήτων που υποστηρίζει πολλαπλές τοπολογίες, πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας επικοινωνιών (TRANSEC και COMSEC), προηγμένους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας υπηρεσίας (Quality-of-Service – QoS) και σύστημα διαχείρισης. 

© Intracom

Από πλευράς αισθητήρων ξεχωρίζουν το σταθεροποιημένο ηλεκτρο-οπτικό/IR σύστημα που περιλαμβάνει κάμερες ημέρας/νυκτός με οπτικό και ψηφιακό zoom και το ραντάρ επιφανείας με δυνατότητα παρακολούθησης έως 10 στόχων ταυτόχρονα και εμβέλεια 36 ναυτικών μιλίων.

Με πληροφορίες από: seanews.com.tr, ares.global, intracomdefense.com

Διαβάστε επίσης: Γνωρίστε το υποβρύχιο όχημα (SDV) των Navy Seals – VIDEO

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This