Quantcast
ελαφρές νεφώσεις 17° C 17° C | 17° C
ΛΕΥΚΩΣΙΑ
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

nEUROn | Το ευρωπαϊκό STEALTH UCAV που αναπτύσσεται με την συμβολή της ΕΑΒ – Φωτογραφίες & VIDEO
Defence Redefined
Published on 01/05/2021 at 14:10

To μη επανδρωμένο αεροσκάφος επίθεσης (UCAV) nEUROn (Neuron), αναπτύσσεται μέσω διεθνούς κοινοπραξίας, με επικεφαλής τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation και σε συνεργασία με την Ελληνική ΕΑΒ, την Σουηδική Saab, την Ιταλική ALENIA, την Ισπανική EADS CASA και την Ελβετική RUAG. 

Επί του παρόντος  το nEUROn βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών ενώ το συνολικό κόστος ανά μονάδα παραγωγής του nEUROn εκτιμάται από την Dassault στα 25 εκατ. Ευρώ.

 

Η πρώτη παρθενική πτήση του ευρωπαϊκού UCAV, έγινε την 1η Δεκεμβρίου 2012 στη Γαλλία. Οι δοκιμές πτήσεων στη Γαλλία για την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών μειωμένης παρατηρησιμότητας (stealth) ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τον Μάρτιο του 2015 ενώ οι δοκιμές αξιολόγησης αισθητήρων ολοκληρώθηκαν στις 25 Αυγούστου 2015 στην Ιταλία. Το τελευταίο σκέλος των δοκιμών πτήσης πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία και περιελάμβανε δοκιμές με πραγματικά πυρά. 

Διαβάστε επίσης: Η απειλή των τουρκικών πυραύλων MAM-L και η αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα τους – VIDEO

Στις 6 Ιουλίου το 2016,  εκτελέστηκαν εκτεταμένες δοκιμές για τις stealth ικανότητες του nEUROn και σε συνεργασία με το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle. Συγκεκριμένα, η αποστολή του nEUROn ήταν να διεισδύσει την περιοχή άμυνας του αεροπλανοφόρου ώστε να ανιχνευθεί το ίχνος ραντάρ του μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Το nEUROn διεξήγαγε αρκετά περάσματα πάνω από το Charles de Gaulle, σε χαμηλό υψόμετρο (σ.σ 1000 πόδια) με διάρκεια περίπου μίας ώρας. 

 

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά stealth του UCAV, σε αυτό συνέβαλε και η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία (ΕΑΒ), αφού στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της στο Πρόγραμμα, η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία τη σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή σημαντικού μέρους του αεροσκάφους με τεχνολογίες αιχμής. H EAB  αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το 10% περίπου του πρωτότυπου αυτού αεροσκάφους σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από τους Μηχανικούς της Διεύθυνσης Μελετών, Έρευνας, Σχεδίασης και Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων, και από τις Διευθύνσεις Αεροκατασκευών και Ηλεκτρονικών της ΕΑΒ.

Η συνδρομή της ΕΑΒ στο πρόγραμμα αφορά πιο συγκεκριμένα:

  • Το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
  • Το οπίσθιο μέρος της ατράκτου που περιβάλλει το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Aft Fuselage) 
  • Τον πίνακα λειτουργικού ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους για έλεγχο τόσο πριν από την εγκατάσταση των Ηλεκτρονικών συστημάτων στο αεροσκάφος, όσο και για έλεγχο πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig)

Εγκατάσταση του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων στο nEUROn ©Dassault-Aviation

Γενικά χαρακτηριστικά του nEUROn UCAV: 

  • Μήκος: 9,5 μέτρα 
  • Άνοιγμα πτερυγίων: 12,5 μέτρα 
  • Βάρος χωρίς φορτίο: 4.900 κιλά 
  • Βάρος με φορτίο: 7.000 κιλά
  • Μονάδα προώθησης: 1 × Rolls-Royce_Turbomeca_Adour, 40 kN (8.992 lbf) 
  • Μέγιστη ταχύτητα: 980 χλμ/ώρα (609 mph, 529 kn) 
  • Ανώτατο όριο πτήσης: 14.000 μ (45.900 πόδια) 
  • 2 × 230 kg (500 λίβρες) κατευθυνόμενες βόμβες 

Η συμμετοχή της ΕΑΒ, στο πρόγραμμα χρονολογείται από το 2010, όταν στις 14 Μαΐου, παρέδωσε τους Πίνακες Ελέγχου των Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Συσκευών του αεροσκάφους, (VMS and Avionics Test Rig). Αυτή ήταν και η πρώτη ολοκληρωμένη παράδοση συστημάτων, όλου του προγράμματος που φτάνει στον χώρο τελικής συναρμολόγησης του αεροσκάφους.

Στις 23 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, η ΕΑΒ, παρέδωσε επίσης το πρώτο δοκιμαστικό πρωτότυπο του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων το οποίο δοκιμάστηκε με πλήρη επιτυχία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας που αντιπροσώπευαν τον πλήρη πτητικό φάκελο του αεροσκάφους σε κατάλληλες εγκαταστάσεις στο TARNOS της Γαλλίας. 

Διαβάστε επίσης: Αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των ελληνικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος II – VIDEO

Στις 12 Ιανουαρίου το 2011, Πραγματοποιείται η αποστολή της οπίσθιας ατράκτου (Aft Fuselage) του αεροσκάφους με προορισμό το ISTRES της Γαλλίας και αρχίζουν οι εργασίες της τελικής συναρμολόγησης και τοποθέτησής της επί του αεροσκάφους. Στη συνέχεια παραδίδονται επίσης και τα υπόλοιπα συστήματα εξαγωγής καυσαερίων και ξεκίνησε η τελική τοποθέτησή τους στο τελικό αεροσκάφος από προσωπικό της ΕΑΒ.

Eίναι η πρώτη φορά που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν εκ του μηδενός από την ΕΑΒ –αλλά και στον ευρύτερο Ελληνικό χώρο- δομή ατράκτου και μέρους κινητήρα αεροσκάφους, και μάλιστα με τόσο αυστηρές τεχνικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, που με την από όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα συνεργάτες αναγνώρισή, μπαίνουν οι προϋποθέσεις για μια ισότιμη συμμετοχή της ΕΑΒ σε ένα οποιοδήποτε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδίασης και παραγωγής ενός επανδρωμένου ή μη αεροσκάφους καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα παρουσιαστεί διεθνώς.

Σε μια άλλη εξέλιξη σχετικά με την ΕΑΒ, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας συγκάλεσε σύσκεψη στις 26 Απριλίου 2021, με θέμα την ταχεία προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης, του καινοτόμου σχεδιασμού και της βιομηχανικής παραγωγής Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Περαιτέρω ο Υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα βήματα προς την οικοδόμηση της τόσο αναγκαίας, δημιουργικής και αξιόπιστης συνεργασίας μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων και της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), γεγονός που θα επιτρέψει στη χώρα να μπει ως παραγωγός στο πεδίο προϊόντων υψηλής και καινοτόμας τεχνολογίας.

Διαβάστε επίσης: LOTUS | UAVs επόμενης γενιάς από την ελληνική IDE για την αποτελεσματική επιτήρηση των συνόρων

*Φωτογραφία τίτλου: © Dassault Aviation G.Gosset

Με πληροφορίες από: ΕΑΒ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, dassault-aviation.com 

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This