ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των ελληνικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος II – VIDEO
Defence Redefined
Published on 14/12/2020 at 17:03

Το κρατικό εργοστάσιο αεροσκαφών επισκέφθηκε η εκπομπή “Με Αρετή και Τόλμη”, το οποίο κατασκευάζει τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (ΜΕΑ) ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ και συντηρεί τα γαλλικά Sperwer.

Πρόκειται για σημαντικά όπλα στην διεξαγωγή επιχειρησιακών αποστολών και σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής, ο αριθμός τους αυξάνεται ραγδαία. Την κατασκευή και επισκεύη των εν λόγω ΜΕΑ, έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου, το συνεργείο σύνθετων υλικών, που υπάγεται στην Διοίκηση αεροπορικής υποστήριξης στην Ελευσίνα. 

Η κατασκευή μιας μονάδας ΜΕΑ ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ, διαρκεί περίπου 5 μήνες και γίνεται με την χρήση καλουπιού και σύνθετων υλικών. Μετά την απαραίτητη επεξεργασία των μερών, το ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ, παίρνει την τελική του μορφή. 

Σε πρώτη φάση διεξάγονται οι λειτουργικοί έλεγχοι των ηλεκτρολογικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων το αεροχήματος και έπειτα ακολουθεί ο έλεγχος τοποθέτησης τους επί του ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ.

Διαβάστε επίσης: LOTUS | UAVs επόμενης γενιάς από την ελληνική IDE για την αποτελεσματική επιτήρηση των συνόρων

Μετά τις τελευταίες δοκιμές και τον έλεγχο καλωδίωσης, γίνεται η τοποθέτηση της καλωδίωσης στο πηδάλιο και η τελική τοποθέτηση στο αεροσκάφος. Ακολουθεί έλεγχος εφαρμογής όλων των τμημάτων επί της ατράκτου, με την δέουσα προσοχή να δίνεται στο σύστημα προσγείωσης του αεροσκάφους. 

Τα τελευταία χρόνια, το συνεργείο έχει αναλάβει και τις επιδιορθώσεις των UAV τύπου Sperwer. Το Sperwer κατασκευάζεται από τη γαλλική εταιρεία SAGEM. Το αεροσκάφος μπορεί να ταξιδέψει σε υψόμετρα άνω των 16.000 ποδιών για έως και πέντε ώρες. Μπορεί να στείλει εικόνες στόχων έως και 150 χιλιόμετρα μακριά από την βάση του. 

Το Sperwer έχει δυνατότητες που του επιτρέπουν να αναπτυχθεί σε όλα τα πολεμικά θέατρα:

  • Εκτόξευση με καταπέλτη και προσγείωση με αλεξίπτωτο
  • Εύρος δράσης 200χλμ. με απευθείας σύνδεση (LOS)
  • 6ωρη αντοχή
  • Είναι αερομεταφερόμενα 

Διαθέτουν εξαιρετικά ευέλικτο ενσωματωμένο εξοπλισμό:

  • Γυροσταθεροποιημένος οπτικός αισθητήρας ημέρας / νύχτας (EO / IR)
  • Σύνδεσμος δεδομένων ψηφιακής ζώνης J (15 GHz)
  • Ρελέ αναμετάδοσης / λειτουργίας IFF 3C και VHF σε ATC
  • Απευθείας μετάδοση των εικόνων στα στρατεύματα μέσω τερματικού RVT

Από την άλλη, η ανάπτυξη του ελληνικού ΜΕΑ ΠΗΓΑΣΟΣ, χρονολογείται από το  1979 και σημείωσε την πρώτη του πτήση το 1982. Το ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ, το ανασχεδιασμένο και αναβαθμισμένο μοντέλο, μπήκε σε υπηρεσία το 2005. 

 Γενικά χαρακτηριστικά του ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ: 

  • Εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα
  • Έχει μήκος 4,3 μέτρα. 
  • Άνοιγμα φτερών 6,2 μέτρα. 
  • Φόρτο απογείωσης 250 κιλά.
  • Αυτονομία 15 ώρες. 
  • Μπορεί να μεταφέρει φορτίο 50 κιλών.

Η αποστολή του ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ είναι: 

  • Παρακολούθηση. 
  • Συλλογή πληροφοριών. 
  • Στόχευση 
  • Εκτίμηση ζημιών / καταστροφών

Δείτε το ρεπορτάζ της εκπομπής “Με Αρετή και Τόλμη” (14:40 για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη).

Διαβάστε επίσης: Προηγμένα drones με λειτουργία «σμήνους» θα κατασκευάσει η Ελλάδα

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This