Thales | Το Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (USV) Apollo για το Βασιλικό και το Γαλλικό Ναυτικό
Defence Redefined
Published on 07/08/2023 at 15:47

Το Apollo, ένα Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (Unmanned Surface Vessel – USV) που παραδόθηκε από την Thales στο Βασιλικό Ναυτικό του Ηνωμένου Βασιλείου ως πλατφόρμα προπαραγωγής, ολοκλήρωσε μια απαιτητική σειρά δοκιμών διασφάλισης ναυσιπλοΐας ανοικτής θαλάσσης για λογαριασμό του Βασιλικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με την Thales, οι δοκιμές διεξήχθησαν τον Δεκέμβριο του 2022 στα ανοιχτά του κόλπου Weymouth από την Ομάδα Δοκιμών Αυτόνομου Συστήματος του Βασιλικού Ναυτικού (Royal Navy Maritime Autonomous System Trials Team – MASTT) και υποστηρίχθηκαν από την Thales, ενώ εκπρόσωποι από τη Ναυτική Αρχή και την Τεχνολογική Ομάδα του Ηνωμένου Βασιλείου (Naval Authority and Technology Group – NATG) και την ομάδα ναρκαλιευτικών δυνατοτήτων (Mine Hunting Capability) από το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν παρατηρητές.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν ως μέρος του αγγλο-γαλλικού προγράμματος για αντίμετρα έναντι θαλάσσιων ναρκών (Maritime Mine Countermeasures – MMCM), το οποίο θα παράσχει αυτόνομες δυνατότητες τόσο για το Βασιλικό Ναυτικό όσο και για το Γαλλικό Ναυτικό.

Το επίμαχο σύστημα απέδειξε επιτυχώς ότι τα τηλεχειριζόμενα μη επανδρωμένα σκάφη μπορούν να επιχειρήσουν από μια ομάδα χειριστών μέσω ενός παράκτιου σταθμού ελέγχου, ολοκληρώνοντας μια σειρά διεργασιών, διατηρώντας παράλληλα την επίγνωση της πορείας και της θέσης τους χρησιμοποιώντας συστήματα επικοινωνίας εντός του οπτικού ορίζοντα (line-of-sight).

Η Thales δήλωσε ότι το πρόγραμμα MMCM παρέχει δυνατότητες θαλάσσιου ναρκοπολέμου, οι οποίες θα κρατήσουν το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας αυτόνομων συστημάτων επιφανείας. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι η παράδοση μη επανδρωμένων πλατφορμών εκκαθάρισης ναρκοπεδίων στο Βασιλικό Ναυτικό, θα του επιτρέψει να συνεχίσει τον σημαντικό ρόλο της διατήρησης των ναυτιλιακών οδών ανοιχτών χωρίς να θέσει ​επανδρωμένες πλατφόρμες εντός της περιοχής απειλής.

Το Apollo είναι εξοπλισμένο με έναν ολοκληρωμένο πακέτο αισθητήρων, όπως ραντάρ, αισθητήρα παλμικής εκπομπής δέσμης λέιζερ τύπου LiDAR (light detection and ranging) και ηλεκτρο-οπτικές/υπέρυθρες κάμερες, ενώ η θέση του σκάφους μεταδίδεται συνεχώς στο κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου μέσω ενός ασφαλούς δικτύου επικοινωνιών. Αυτή η σύνδεση επέτρεπει στο λογισμικό εντολών και ελέγχου να συγχωνεύσει τα δεδομένα των αισθητήρων σε μια ενιαία, συνεκτική τακτική εικόνα χρησιμοποιώντας το λογισμικό διαχείρισης αποστολών MCube της Thales.

Αυτό επιτρέπει επίσης τον εντοπισμό και την παρακολούθηση άλλων σκαφών, έτσι ώστε το Apollo να μπορεί να λάβει τις κατάλληλες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των ελιγμών αποφυγής με τηλεχειρισμό.

Διαβάστε επίσης: ULAQ | To πρώτο τουρκικό οπλισμένο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (AUSV) – VIDEO

Μόλις τεθούν σε υπηρεσία, πλοία όπως το Apollo θα μπορούν να επιχειρούν σε εθνικά ύδατα αναπτύσσομενα είτε από πλοία είτε καθοδηγούμενα από παράκτιες βάσεις, είτε να μεταφέρονται αεροπορικώς γρήγορα σε όλο τον κόσμο σε αποστολές ναρκοπολέμου ή αποστολές υποστήριξης των θαλάσσιων γραμμών επικοινωνίας.

Το Apollo είναι ένα από τα δύο USV προπαραγωγής που παραδόθηκαν στο Βασιλικό Ναυτικό και στο Γαλλικό Ναυτικό τον Δεκέμβριο του 2021 ως μέρος του προγράμματος MMCM Ηνωμένου Βασιλείου-Γαλλίας (το άλλο είναι το RNMB Artemis). Με το δεύτερο στάδιο της σύμβασης να βρίσκεται τώρα στη φάση παραγωγής, η Thales είπε ότι συνεργάζεται ενεργά με τους πελάτες και θα είναι σε θέση να προσφέρει πλήρη επιχειρησιακή δυνατότητα και στις δύο χώρες το 2024.

Οι δυνατότητες που παρέχονται από το πρόγραμμα MMCM θα αντικαταστήσουν εν τέλει τα επανδρωμένα σκάφη ναρκαλιείας (mine countermeasures vessels – MCMV) που βρίσκονται σε υπηρεσία από το βρετανικό και το γαλλικό ναυτικό. Τα επτά MCMV της κλάσης Sandown του Βασιλικού Ναυτικού πρόκειται να αποσυρθούν από τώρα έως το 2031, ενώ τα MCMV κατηγορίας Hunt του Βασιλικού Ναυτικού πρόκειται να αποσυρθούν μεταξύ 2029 και 2031.

Οι πρώτες αυτές δοκιμές είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς την πιστοποίηση αυτόνομων θαλάσσιων συστημάτων για επιχειρησιακή χρήση και αντιπροσωπεύουν ένα από τα πρώτα σημαντικά βήματα για την απόκτηση εμπιστοσύνης σε μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας για αυτόνομες αποστολές ναρκαλιείας, δήλωσε ο Alex Cresswell, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Thales UK.

Διαβάστε επίσης: B5 Hydra | Το μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας της Swarmly Aero με έδρα την Κύπρο

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η τεχνολογία προχωράει με γοργούς ρυθμούς και μαζί με αυτήν, οι απαιτήσεις για την κατάρτιση και εκπαίδευση εκείνων…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This