H συνεργασία ανάμεσα στην Ιταλία, τη Βρετανία και την Ιαπωνία για την κατασκευή ενός προηγμένου μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς GCAP…
Το νεότερο μίνι-υποβρύχιο ειδικών επιχειρήσεων του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού (USN) μπήκε πλέον επίσημα σε υπηρεσία.
Σύμφωνα με τη Lockheed Martin, το νέο υποβρύχιο σύστημα Dry Combat Submersible (DCS) επιτρέπει στους επιχειρούντες να ταξιδεύουν από και προς τον προορισμό τους βυθισμένοι, αλλά χωρίς να δρουν σε παγωμένα ύδατα όλη την ώρα. Αυτή είναι μια δυνατότητα, για την απόκτηση της οποίας το αμερικανικό ναυτικό δούλευε εδώ και δεκαετίες.
Μέχρι σήμερα, η Lockheed Martin έχει παραδώσει δύο DCSs στο Ναυτικό και ολοκληρώνει τις εργασίες για ένα τρίτο σύστημα.
Το DCS προέρχεται από ένα σχέδιο μίνι υποβρυχίου, που ονομάζεται S351 Nemesis, από την MSubs στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η MSubs είναι μέρος της ομάδας που ηγείται η Lockheed Martin που σχεδιάζει και κατασκευάζει το DCS από τότε που η αμερικανική εταιρεία άρχισε να εργάζεται για το έργο το 2016.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του DCS:
- Εκτόπισμα: 30 τόνοι
- Μήκος: 12 μέτρα
- Βύθισμα: 2.4μέτρα
- Σύστημα πρόωσης: ηλεκτροκινητήρες
- Ταχύτητα: 9,3 χλμ/ώρα
- Πλάτος: 2.4 μέτρα
- Εμβέλεια: 110 χλμ
- Αυτονομία: 24 ώρες
- Βάθος: 100 μέτρα
- Μεταφορική δυνατότητα: 2 χειριστές και 8 SEALs / βάρος φορτίου ενός τόνου
Διαβάστε επίσης: Πολεμικό Ναυτικό | Προμήθεια αντιμέτρων τορπιλών για τα υποβρύχια
Το πλέον σημαντικό, το DCS διαθέτει έναν αυτόνομο θάλαμο κλειδώματος/ασφάλισης (lock-in/lock-out) στο πάνω μέρος του κύτους. Όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο, τα υπάρχοντα οχήματα της υπηρεσίας είναι τα λεγόμενα “βρεγμένα” (wet) υποβρύχια, όπου οι επιβάτες τους επιχειρούν πλήρως εκτεθειμένοι στο νερό. Αυτό δύναται να δημιουργήσει συνθήκες ψύχους, ενώ ταυτόχρονα, αυξάνει την κόπωση του πεζοναύτη παρουσιάζοντας δυνητικά σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.
Εκτός από αυτό, οι αρμόδιοι υπογράμμισαν επίσης πώς τα υφιστάμενα συστήματα δεν επιτρέπουν στους χρήστες να ενυδατωθούν, καθώς πρέπει να φορούν ρούχα και εξοπλισμό καταδύσεων όλη την ώρα. Αυτό είναι ένα άλλο δυνητικά σημαντικό ζήτημα για μεγαλύτερες διαμετακομίσεις.
Ωστόσο, η πλατφόρμα Dry Combat Submersible έχει τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσει τις παραμέτρους διεξαγωγής του υποβρύχιου πολέμου, καθώς παρέχει ασφαλή, κεκαλυμμένη μεταφορά για τους επιβαίνοντες σε μεγάλες αποστάσεις σε ένα εντελώς στεγνό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, οι επιβαίνοντες φτάνουν στην αποστολή ζεστοί, ξεκούραστοι, ενυδατωμένοι και έτοιμοι.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι χειριστές μπορούν να επιστρέψουν στο σημείο ανάκτησής τους με τον ίδιο τρόπο μετά από μια αποστολή, η οποία μπορεί να έχει διεξαχθεί εντελώς υποβρύχια. Ως εκ τούτου, τα DCSs θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν στην αποβίβαση δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων στην ξηρά ή στην εξαγωγή τους.
Διαβάστε επίσης: Γνωρίστε το υποβρύχιο όχημα (SDV) των Navy Seals – VIDEO
Το DCS έχει περιορισμούς κυρίως λόγω του μεγέθους του. Σε αντίθεση με τα συστήματα της κατηγορίας του, το νέο μίνι-υποβρύχιο είναι πολύ μεγάλο για να αναπτυχθεί από υποβρύχια σε κατάδυση μέσω των διαθέσιμων ειδικά διαμορφωμένων εξέδρων (Dry Deck Shelters – DDS), καθώς και μεγαλύτερων DDS που η υπηρεσία εργάζεται να αποκτήσει τώρα. Τα επιθετικά υποβρύχια κλάσης Virginia του Αμερικανικού Ναυτικού και τα υποβρύχια κατευθυνόμενων πυραύλων κλάσης Ohio είναι τα μόνα που μπορούν να διαμορφωθούν για να φέρουν DDS προς το παρόν.
Επί του παρόντος, το DCS θα πρέπει να αναπτυχθεί μέσω ενός μητρικού πλοίου επιφάνειας, όπως ένα αμφίβιο πολεμικό σκάφος. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει επίσης αναζητήσει τρόπους για να αναπτύξει ταχύτερα τα DCS πρώτης γενιάς χρησιμοποιώντας μεταγωγικά αεροσκάφη C-17A Globemaster III της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Έχοντας αυτά κατά νου, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ εξετάζει ήδη ένα μελλοντικό σύστημα (DCS Next) και θέλει αυτό το βελτιωμένος σύστημα να μπορεί να αναπτυχθεί από ένα επιθετικό υποβρύχιο κλάσης Virginia.
Το Πολεμικό Ναυτικό προσπαθεί να αποκτήσει μια παρόμοια δυνατότητα με το DCS εδώ και δεκαετίες. Η υπηρεσία είχε αρχίσει να καθορίζει απαιτήσεις για αυτό που έγινε γνωστό ως Advanced SEAL Delivery System (ASDS) τη δεκαετία του 1980!
Διαβάστε επίσης: Shadow Seal | Το υποβρύχιο σκάφος της JFD στην έκθεση ειδικών επιχειρήσεων SOFIC – VIDEO και Φωτογραφίες
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γαλλία | Μαχητικό Rafale M πραγματοποίησε για πρώτη φορά εναέριο ανεφοδιασμό ενός A400Μ
Ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale M του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού ανεφοδίασε για πρώτη φορά με καύσιμα ένα μεταγωγικό αεροσκάφος A400M.
BAE Systems | Το πρώτο αυτόνομο extra large υποβρύχιο του Ηνωμένου Βασιλείου για στρατιωτική χρήση – Φωτογραφίες
Η BAE Systems παρουσίασε επιτυχώς έναν νέο τύπο αυτόνομου υποβρυχίου, που αναπτύχθηκε ειδικά για στρατιωτική χρήση.
Ελλάδα | Τελετές Ορκωμοσίας Οπλιτών της 2024 ΣΤ’ ΕΣΣΟ – Φωτογραφίες
Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκαν οι τελετές ορκωμοσίας των Νεοσύλλεκτων Οπλιτών Θητείας της 2024 ΣΤ΄ ΕΣΣΟ…
ΓΕΣ | Υπογραφή Σχεδίου Δράσης με την Γαλλία για το 2025
Το υπόψη Σχέδιο περιλαμβάνει 40 δράσεις, εστιάζοντας στην διαλειτουργικότητα και στην απευθείας συνεργασία Μονάδων και Σχηματισμών…
Σαουδική Αραβία | Το νέο μέλος του προγράμματος ανάπτυξης μαχητικών νέας γενιάς GCAP
H συνεργασία ανάμεσα στην Ιταλία, τη Βρετανία και την Ιαπωνία για την κατασκευή ενός προηγμένου μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς GCAP…
Γαλλία | Μαχητικό Rafale M πραγματοποίησε για πρώτη φορά εναέριο ανεφοδιασμό ενός A400Μ
Ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale M του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού ανεφοδίασε για πρώτη φορά με καύσιμα ένα μεταγωγικό αεροσκάφος A400M.
ΚΣΕΕΚ | Υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης με το ΤΕΠΑΚ για τη δημιουργία του πρώτου Τεχνολογικού Πάρκου στην Κύπρο
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Εταιρειών Έρευνας και Καινοτομίας (ΚΣΕΕΚ) υπέγραψε με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) Μνημόνιο…
Θρήνος στο Πολεμικό Ναυτικό – Απεβίωσε εκπαιδευόμενος των ΟΥΚ
Στον Υπαξιωματικό παρασχέθηκαν άμεσα οι πρώτες βοήθειες και εκτελέστηκαν ενέργειες καρδιοαναπνευστικής ανάνηψης…