EDEX 2023 | Πυραυλικές τεχνολογίες, οχήματα και αντιαρματικές λύσεις στο Ουκρανικό Εθνικό Περίπτερο
Defence Redefined
Published on 30/12/2023 at 18:48

Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου μας σχετικά με τα μη επανδρωμένα και αντι-drone συστήματα της ουκρανικής αμυντικής βιομηχανίας στην έκθεση EDEX 2023, συνεχίζουμε με το παρόν άρθρο παρουσιάζοντας πυραυλικά συστήματα, οχήματα και αντιαρματικές λύσεις από την εμπόλεμη Ουκρανία.

‘LUCH’ STATE KYIV DESIGN BUREAU

Η LUCH State Kyiv Design Bureau είναι ένας από τους κατασκευαστές εξαρτημάτων αεροσκαφών και αντιαρματικών οπλικών συστημάτων στην Ουκρανία. Το επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό και οι παραγωγικές δυνατότητες της επιχείρησης της επιτρέπουν να προμηθεύει ένα ευρύ φάσμα στρατιωτικών προϊόντων και να παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών.

Skif-M ATGM

Το σύστημα Skif, γνωστό ως Stugna-P σε υπηρεσία στην Ουκρανία, χρησιμοποιείται ευρέως από τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις από το 2018 και έχει επίσης εξαχθεί σε οκτώ χώρες. Από το 2022, έχει κατασκευαστεί μια νέα αναβαθμισμένη έκδοση, το Skif-M.

Οι βελτιώσεις που έγιναν στο Skif-M περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ένα τρίποδο ελαφρύτερου βάρους και το νέο σύστημα παρακολούθησης και καθοδήγησης PN-U (SGU). 

Το SGU περιλαμβάνει έναν αποστασιόμετρο λέιζερ, ο οποίος ενσωματώθηκε μετά από αιτήματα των ουκρανικών δυνάμεων. Η εμπειρία από τη μάχη στην Ουκρανία έδειξε ότι ο κίνδυνος εντοπισμού της δέσμης λέιζερ ήταν χαμηλός, καθώς οι ρωσικές δυνάμεις δεν φαινόταν να εξοπλίζουν πολλά από τα οχήματά τους με συστήματα προειδοποίησης για την παρουσία αποστασιόμετρων λέιζερ.

Το 2022, μετά τη ρωσική εισβολή, ορισμένοι εκτοξευτές Skif, που αρχικά κατασκευάζονταν για πελάτες εξαγωγών προς τη Μέση Ανατολή, παραδόθηκαν στις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις. Αυτοί οι αντιαρματικοί πύραυλοι έχουν καταστρέψει πολλά ρωσικά άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα ακόμη και επιθετικά ελικόπτερα σε κάποιες περιπτώσεις.

Το Skif είναι αναγνωρίσιμο για την απλότητα του σχεδιασμού του. Τόσο ο σωλήνας εκτόξευσης βλημάτων όσο και το σύστημα ελέγχου πυρός είναι τοποθετημένα σε μονάδα εκτοξευτή σταθεροποιημένο πάνω σε ένα μικρό πτυσσόμενο τρίποδο. Το σύστημα ελέγχου πυρός του Skif είναι μια μονάδα καθοδήγησης τηλεοπτικών καναλιών 15 κιλών που μοιάζει με κουτί, συνδεδεμένο με μια κάμερα θερμικής απεικόνισης SLX-Hawk. Επιπλέον, το Skif διαθέτει ξεχωριστό πίνακα ελέγχου σε θήκη.

Ο πίνακας ελέγχου PDU-215 του Skif είναι ένας φορητός υπολογιστής συνδυασμένος με έναν πίνακα ελέγχου, που περιλαμβάνει ένα μικρό joystick και μια οθόνη επίπεδης επιφάνειας για να βοηθήσει την καθοδήγηση του πυραύλου. Οι χειριστές του Skif έχουν το πλεονέκτημα δύο τρόπων βολής για εμπλοκή στόχων. Αυτά είναι χειροκίνητη καθοδήγηση όταν χρησιμοποιούνται σε απόκρυψη και επιλογή “fire and forget” για ενέδρες.

Απαιτείται μια τυπική ομάδα τριών ατόμων για την ανάπτυξη αυτού του φορητού συστήματος, οι οποίοι χωρίζονται μεταξύ του χειριστή που φέρει το τηλεχειριστήριο και ενός άλλου στρατιώτη που φέρει το σύστημα καθοδήγησης. Και οι δύο κρατούν επίσης οποιοδήποτε μέρος της μονάδας εκτοξευτή. Ο τρίτος στρατιώτης είναι υπεύθυνος για την προμήθεια βλημάτων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Skif:

  • Εμβέλεια: 5 χλμ
  • Μήκος βλήματος: 1.091 χιλ
  • Διάμετρος βλήματος: 130 χιλ RK-2S (tandem HEAT) / 152 χιλ RK-2M-K (tandem HEAT)
  • Βάρος βλήματος (σε δοχείο): 29,5 / 38 kg
  • Βάρος κεφαλής: 8 κιλά
  • Βάρος εκτοξευτήρα: 32 κιλά
  • Βάρος όρασης: 15 κιλά
  • Βάρος πίνακα ελέγχου: 8-10 kg
  • Τύπος πολεμικής κεφαλής: διπλή σε σειρά Αντιαρματική Υψηλής Εκρηκτικότητας (Tandem HEAT)
  • Καθοδήγηση: Καθοδήγηση με λέιζερ
  • Πρόσκτηση στόχου: ηλεκτρο-οπτικός αισθητήρας EO

RK-3 CORSAR

Η εταιρεία LUCH State Kyiv Design Bureau παρουσίασε επίσης το πυραυλικό σύστημα Corsar.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το ελαφρύ αντιαρματικό πυραυλικό σύστημα είναι σε θέση να καταστρέψει σταθερούς και κινούμενους σύγχρονους τεθωρακισμένους στόχους, καθώς και αποθήκες οπλισμού, πλατφόρμες, ελαφρά θωρακισμένα αντικείμενα και ελικόπτερα μέσω συστήματος καθοδήγησης λέιζερ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Corsar:

  • Μέγιστη εμβέλεια: 2500 μέτρα
  • Χρόνος πτήσης: 12 δευτερόλεπτα
  • Τύπος πολεμικής κεφαλής: θερμοβαρική / θραυσματοποίησης υψηλής εκρηκτικότητας / διπλή σε σειρά (tandem) κοίλου γεμίσματος
  • Συνολικό βάρος: 35,8 κιλά
  • Εκτοξευτής με θερμική απεικόνιση: 12 κιλά
  • Βάρος: 8,3 κιλά
  • Βλήμα (εγκιβωτισμένο): 15,5 κιλά
  • Μήκος βλήματος: 1,16 μέτρα
  • Διάμετρος βλήματος: 107 μέτρα
  • Επιχειρησιακή θερμοκρασία: -40 έως +60 оС

Διαβάστε επίσης: Javelin | Ο αντιαρματικός πύραυλος που έχει γίνει σύμβολο της ουκρανικής αντίστασης

Πυραυλικό σύστημα Neptune 360ST

Η LUCH εξέθεσε επίσης μια παράκτια έκδοση του περίφημου αντιπλοϊκού πυραύλου πλεύσης Neptune (καταστροφέα για της ναυαρχίδας του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας Moskva). Η νέα διαμόρφωση του αντιπλοϊκού συστήματος Neptune 360 ​​ST περιλαμβάνει έναν φορητό εκτοξευτή USPU-360 με τέσσερα κάνιστρα για τον κατευθυνόμενο πύραυλο R-360, το οποίο διαθέτει εμβέλεια 300 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Ουκρανία | Θρίλερ με την ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου Moskva – Όλες οι πληροφορίες

Vilkha MLRS

Αυτό που πραγματικά ωστόσο προσέλκυσε το κοινό στο περίπτερο της Ουκρανίας ήταν το εγχώρια κατασκευασμένο Vilkha, ένα σύστημα πολλαπλής εκτόξευσης πυραύλων (MLRS), το οποίο πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμή βολής το 2018.

Το ουκρανικό Vilkha βασίζεται στο σοβιετικής κατασκευής BM-30 Smerch MLRS 300 χιλ, που χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο φορτηγού 8×8 MZKT MAZ-543, καθώς και τον ίδιο σταθμό εκτόξευσης. Η διάταξη σωλήνων πυραύλων 300 χιλ είναι δύο ξεχωριστές σειρές των τεσσάρων με συνδετική οροφή των υπόλοιπων τεσσάρων σωλήνων που επικαλύπτουν τους εσωτερικούς σωλήνες των σειρών.

Το Vilkha επιχειρεί με πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Η καμπίνα του οδηγού βρίσκεται στην μπροστινή αριστερή πλευρά του φορτηγού οχήματος με την καμπίνα εκτόξευσης τοποθετημένη πίσω από την καμπίνα του οδηγού. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο πύραυλος που χρησιμοποιείται από το Vilkha μπορεί να φτάσει σε βεληνεκές έως και 110 χλμ σε σύγκριση με το βεληνεκές 300 χλμ του HIMARS. Μπορεί να εκτοξεύσει 12 βλήματα σε 45 δευτερόλεπτα και να εμπλέξει τους στόχους με πιθανότητα κυκλικού σφάλματος (CEP) μικρότερη από 30 μέτρα.

Το Vilkha είναι εξοπλισμένο με ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πυρός, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει είτε σε αυτόματη είτε σε χειροκίνητη λειτουργία.

Διαβάστε επίσης: HIMARS | Οι πολλαπλοί εκτοξευτές που στέλνουν οι ΗΠΑ στην Ουκρανία – VIDEO

UKRAINIAN ARMOR LLC

Η Ukrainian Armor παράγει τα τεθωρακισμένα οχήματα VARTA, NOVATOR και KAMRAT σε διαφορετικές διαμορφώσεις και για διαφορετικούς σκοπούς, όπως επιτήρηση και αναγνώριση, περιπολία συνόρων, ειδικές αποστολές, μεταφορές προσωπικού και ιατρική εκκένωση.

Στην EDEX 2023, η εταιρεία παρουσίασε ομοίωμα του ελαφρού θωρακισμένου οχήματος Kamrat-M για πολλαπλές επιχειρήσεις. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος είναι η προσαρμοστικότητά του σε διάφορες συνθήκες όπως η ζέστη μιας ερήμου ή τα παγωμένα εδάφη της Αρκτικής.

Είτε πρόκειται για έκδοση pick-up πέντε ατόμων είτε για μεταφορά προσωπικού δέκα ατόμων, το Kamrat-M παρέχει υψηλό επίπεδο προστασίας από βολίδες, σκάγια και εκρήξεις χαμηλής ισχύος. Η έκδοση μάχης του οχήματος μπορεί να εξοπλιστεί με μεγάλη γκάμα σταθμών όπλων και οπλικών συστημάτων, ενώ εφαρμόζεται τόσο αντιβαλλιστική όσο και αντιναρκική προστασία, σύμφωνα με τα πρότυπα STANAG 4569 Επίπεδο 1 και Επίπεδο 2α.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν:

  • Εμβέλεια: 500 – 700 χλμ
  • Βάρος: 8.845 κιλά (προαιρετικά 12.000 κιλά)
  • Χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου: 2.000 κιλά
  • Μήκος (ανάλογα με την έκδοση): μεταξύ 6.500 και 7.000 χιλ
  • Πλάτος: 2.450 χιλ
  • Ύψος: 2.385 χιλ
  • Απόσταση από έδαφος: 300 χιλ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 140 χλμ/ώρα 
  • Κινητήρας: 330 ίπποι
  • Αναρρίχηση σε έδαφος με κλίση: 30°
  • Κίνηση σε πλευρά με κλίση: 20°
  • Διάβαση βαθέων υδάτων: 0,75 μέτρα

2S22 Bohdana

Το πυροβόλο σύστημα 2S22 Bohdana, που παρουσιάστηκε επίσης στην EDEX 2023, είναι ένα τροχοφόρο αυτοκινούμενο πυροβόλο 155 χιλ στα πρότυπα του ΝΑΤΟ, που αναπτύχθηκε στην Ουκρανία.

Τοποθετείται επί πλαισίου του ουκρανικού εξατροχού φορτηγού KrAZ-6322. Διαθέτει μία τεθωρακισμένη διπλή καμπίνα και χώρο αποθήκευση για περίπου 20 βλήματα. Το σύστημα έχει μέγιστη εμβέλεια 50 χλμ (ανάλογα με το βλήμα) και ταχυβολία έξι βολών ανά λεπτό. Ζυγίζει 28 τόνους, φιλοξενεί 5μελές πλήρωμα και έχει κινητήρα 420 ίππων, που παρέχει επιχειρησιακό εύρος 1.200 χλμ.

P-18C ΕΠΙΓΕΙΟ ΦΟΡΗΤΟ ΡΑΝΤΑΡ 

Στην εν λόγω έκθεση παρουσιάστηκε επίσης ο επίγειος, φορητός σταθμός ραντάρ P-18C. Αυτό το σύστημα ραντάρ λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων VHF και έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει αυτόματα στόχους, να προσδιορίζει τις τρέχουσες συντεταγμένες (αζιμούθιο και εμβέλεια) και να στέλνει αυτόματα δεδομένα ραντάρ (RD) στους χρήστες.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, το εύρος και ο κατάλογος των συγκεκριμένων λειτουργιών που εκτελούνται, καθώς και η σύνθεση του μεμονωμένου λογισμικού και υλισμικού ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τη διαμόρφωση και τον σχεδιασμό του ραντάρ.

Διαβάστε επίσης: Ουκρανία | Η Ολλανδία θα παραδώσει παθητικά ραντάρ VERA-NG της τσεχικής ERA

Ο Vladyslav Belbas, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου NAUDI, ανέφερε ότι η Ουκρανία επιδιώκει να τοπικοποιήσει την αμυντική της βιομηχανία, ενώ ταυτόχρονα, αναζητά νέους εταίρους για κοινές παραγωγές και αναπτύξεις, προμήθεια εξαρτημάτων και κατανάλωση βλημάτων πυροβολικού για την επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων υπό τις υπάρχουσες συνθήκες του πολέμου.

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This