ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παναγιωτόπουλος | “Θα πρέπει να αποκτηθούν 40 σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη για την ΠΑ μέχρι το 2025”
Defence Redefined
Published on 13/01/2021 at 15:20

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης της Ελλάδας, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος κατά την παρουσίαση στη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Αμύνης & Εξωτερικών Υποθέσεων του Σχεδίου Νόμου «Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της Άμυνας», χθες Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στο ότι η Πολεμική Αεροπορία, θα πρέπει μέχρι το 2025, να αποκτήσει 40 σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη.

“Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της διαρκούς και εντατικής προσπάθειας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το πρίσμα των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο, με βάση τις απαιτήσεις της ισχύουσας δομής Δυνάμεων 2015 – 2027 και της υπό έγκριση δομής Δυνάμεων 2020 – 2034 (για την οποία θυμίζω ότι η Επιτροπή Εξοπλισμών έχει γνωμοδοτήσει θετικά, πριν από δύο μήνες περίπου) και βέβαια με γνώμονα το συνολικό οργανωμένο, προτεραιοποιημένο και κοστολογημένο σχέδιο που εκπονήθηκε και εκτελείται σχετικά με τα εξοπλιστικά της χώρας, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι θα πρέπει να αποκτηθούν σαράντα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη για την Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 2025. Σαράντα σύγχρονα μαχητικά στο σύνολο! Βάσει λοιπόν αυτών αποφασίσαμε και την προμήθεια των “Rafale” στην εκδοχή του “F3R” που είναι η πιο προηγμένη αυτού του υπερσύγχρονου αεροσκάφους, τα ειδικά χαρακτηριστικά και η ισχύς των όπλων του οποίου, διαμορφώνουν υπέρ της Πολεμικής Αεροπορίας σαφείς συνθήκες υπεροχής επί του πεδίου, δηλαδή στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και στο συνολικό ισοζύγιο αεροπορικής μαχητικής ισχύος Ελλάδας – Τουρκίας”

Διαβάστε επίσης: Ντένης Πλέσσας | «Η ένταξη της Ελλάδας στο F-35 θα πραγματοποιηθεί με την απόκτηση 18 – 24 αεροσκαφών»

Στην μακροσκελή του ομιλία, ο Υπουργός, αναφέρθηκε και στο “όριο ζωής” των αεροσκαφών Rafale, εξηγώντας τα ακόλουθα: 

“Οι Γάλλοι κατασκεύασαν, επινόησαν ένα σύστημα δείκτη καταπόνησης του αεροσκάφους, το λεγόμενο “fatigueIndex” με κάποιες ειδικές παραμέτρους προσδιόρισαν πόσο καταπονημένο ήταν κάθε αεροσκάφος από αυτά που μας προσφέρουν, γιατί ξέρετε υπάρχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά που παίζουν ρόλο. Για παράδειγμα δεν υφίσταται την ίδια καταπόνηση, στον ίδιο αριθμό ωρών πτήσεως, ένα ελληνικό μαχητικό σε σχέση με ένα γαλλικό, διότι -ξέρει καλύτερα ο Αρχηγός- σε δύο ή τρία ή τέσσερα λεπτά από την απογείωση το ελληνικό μαχητικό έχει εμπλακεί σε αερομαχία και φτάνει πολλές φορές τα όρια των δυνατοτήτων του, εμπλεκόμενο με αντίστοιχα τουρκικά μαχητικά σε μία αναχαίτιση. Με τα Γαλλικά δεν ισχύει το ίδιο. Μία ώρα πτήσης για το γαλλικό μπορεί να είναι μία πολύ άνετη πτήση χωρίς καταπονήσεις του αεροσκάφους σε δύσκολους και πολλές φορές επικίνδυνους ελιγμούς.

Επομένως όλα αυτά λήφθηκαν υπ’ όψιν. Η λύση που πρότειναν, τελικά, οι Γάλλοι κρίθηκε άκρως ικανοποιητική από την Πολεμική Αεροπορία και επιπλέον (αυτό είναι ένα πολύ θα έλεγα σημαντικό σημείο) εξασφαλίζεται το 70% της επιχειρησιακής ζωής κάθε αεροσκάφους, δηλαδή η γαλλική πλευρά μας εξασφαλίζει 3.500 ώρες από ένα σύνολο πέντε χιλιάδων ωρών που είναι το όριο ζωής κάθε “Rafale”. Τρεισήμισι χιλιάδες μπροστά από τις πέντε και βέβαια με τη δυνατότητα αναβάθμισης που μας προσφέρουν θα καταστεί δυνατό (εάν το επιλέξουμε) το 2023 αυτό το όριο ζωής να επεκταθεί στις 7.000 ώρες και το 2025 στις 9.000 ώρες.”

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ομιλία του Νίκου Παναγιωτόπουλου εδώ.

Διαβάστε επίσης: Rafale | Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This