MULTIMEDIA CORNER
MULTIMEDIA
CORNER
Κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, η αποστολή του Σώματος Μεταφορών των ΗΠΑ, ήταν η μεταφορά φορτίων με εφόδια, από τα παράκτια λιμάνια Qui Nhon και Cam Ranh Bay σε εσωτερικές βάσεις στο Bong Son, An Khe, Pleiku, Da Lat και στο Buon Ma Thuot.
Οι υλικοτεχνικές ανάγκες του Στρατού ήταν τεράστιες, και τα κομβόι των φορτηγών μερικές φορές έφταναν τα 200 στον αριθμό. Αυτά τα τεράστια κομβόι ήταν δελεαστικοί στόχοι για τις ομάδες ανταρτών Viet Cong, οι οποίες συχνά έκαναν ενέδρα στα φορτηγά, σε απομακρυσμένες περιοχές.
Μία μονάδα που συχνά έπεφτε θύμα τέτοιων επιθέσεων ήταν η 8η Ομάδα Μεταφορών, με έδρα το Qui Nhon. Δύο επικίνδυνα τμήματα της Διαδρομής μεταξύ του Qui Nhon και του Pleiku ήταν οι αγαπημένες ζώνες των Viet Cong, το “Devil’s Hairpin” στο An Khe Pass και το “Ambush Alley” κάτω από το Mang Giang Pass καθώς εκεί, περιστατικά συνέβαιναν σχεδόν καθημερινά.
Η παροχή ασφάλειας στα τεράστια κομβόι φορτηγών αποδείχθηκε σχεδόν αδύνατη, καθώς οι στρατιωτικές μονάδες της Αστυνομίας δεν είχαν μεγάλους αριθμούς ανθρώπινου δυναμικού για να προστατεύσουν όλη την διαδρομή.
Άλλες στρατιωτικές μονάδες έλεγχαν μόνο κάποια σημεία του δρόμου και έτσι, η ασφάλεια του κάθε φορτηγού αποτελούσε ευθύνη του πληρώματος του. Αρχικά, το έκαναν με οπλισμένα τζιπ, αλλά αυτά γρήγορα αποδείχθηκαν ανεπαρκή σε σύγκριση με τα βελτιωμένα όπλα και τις τακτικές των Viet Cong.
Στις 2 Σεπτεμβρίου 1967, μια ιδιαίτερα καταστροφική επίθεση σκότωσε επτά οδηγούς, τραυμάτισε 17 και κατέστρεψε 30 φορτηγά. Έτσι για να προστατευθούν τα φορτηγά από τις επιθέσεις, επινοήθηκαν τα “Gun Truck” (Οπλισμένα φορτηγά). Το νέο όχημα ήταν ένα φορτηγό 2,5 τόνων με προστασία από αμμόσακους τοποθετημένους στο πήγμα και οπλισμένο με δύο πολυβόλα M60. Τα κομβόι, μείωσαν επίσης των αριθμό των φορτηγών στα 100 ούτως ώστε να υπάρχει ένα Gun Truck για κάθε 10 φορτηγά.
Σε περίπτωση ενέδρας, ο ρόλος του Gun Truck ήταν να μπει μέσα στην ζώνη πυρός κατά τα πρώτα λεπτά της επίθεσης για να διασπάσει τους επιτιθέμενους με την δύναμη του. Τα πρώιμα σχέδια αποδείχτηκαν ελαττωματικά, καθώς οι προστατευτικοί σάκοι έδιναν βάρος στο φορτηγό όταν απορροφούσαν νερό από τις συχνές βροχοπτώσεις.
Αργότερα οι αμμόσακοι αντικαταστάθηκαν με ατσάλινη επένδυση και θωράκιση από άλλα οχήματα του στρατού. Το πλήρωμα αποτελείτο από τον οδηγό, τους δύο πυροβολητές, έναν επικεφαλή και μερικές φορές από έναν στρατιώτη οπλισμένο με εκτοξευτή χειροβομβίδων M79.
Παρά την αυξημένη ασφάλεια, οι μονάδες μεταφοράς αναγκάζονταν να βελτιώνουν συνεχώς τον σχεδιασμό των Gun Trucks. Τα φορτηγά των δυόμισι τόνων ήταν αδύναμα και η προσθήκη θωράκισης και οπλισμού τα επιβράδυνε. Έτσι τα “Gun Trucks” αντικαταστήθηκαν από φορτηγά πέντε τόνων. Πολλές φορές τα πληρώματα έδιναν ψευδώνυμα στα “Gun Trucks”, όπως “Deuce is Wild”, “Cold Sweat”, ” Iron Butterfly” ή “Pandemonium” και συχνά κοσμούσαν τα φορτηγά με εντυπωσιακές ζωγραφιές για πρόκληση εντυπωσιασμου και δέους στον αντίπαλο.
Ο οπλισμός τους όπως προαναφέρθηκε απαρτιζόταν από διάφορους συνδυασμούς όπλων όπως το πολυβόλο M60, τα πολυβόλα 0.50” και τα πολυβόλα XM 134 miniguns. Αντιαεροπορικά όπλα, όπως το Quadmount 0.50” χρησιμοποιήθηκαν επίσης μέχρι το 1969.
Συνολικά, τροποποιήθηκαν περίπου 300 έως 400 φορτηγά. Οι ανώτεροι Αξιωματούχοι, είδαν τα “Gun Trucks” 5 τόνων ως προσωρινή λύση μέχρι να φτάσουν στο Βιετνάμ αρκετά θωρακισμένα οχήματα V-100. Ωστόσο, μέχρι το 1970 έγινε προφανές σε όλους ότι το V-100 ήταν παγίδα θανάτου και είχε αρκετά επιχειρησιακά προβλήματα. Έτσι τα φορτηγά όπλα συνέχισαν να εξυπηρετούν τον Στρατό έως ότου η τελευταία αμερικανική εταιρεία φορτηγών αποσύρθηκε από το Βιετνάμ το 1972. Με το τέλος του πολέμου του Βιετνάμ, η ανάγκη των “Gun Trucks” εξαλείφθηκε και τα περισσότερα είτε καταστράγηκαν είτε επέστρεψαν στην αρχική τους σχεδίαση. Ένα φορτηγό τύπου M54 το οποίο ονομάστηκε από το πλήρωμά του “Eve of Destruction”, επέστρεψε ανέπαφο και εκτίθεται στο Μουσείο Μεταφορών Στρατού στο Fort Eustis της Βιρτζίνια.
Με πληροφορίες από: Smithsonian Channel
Διαβάστε επίσης:
BATTLEFIELD ReDEFiNED 2024 | Το μεγαλύτερο συνέδριο άμυνας και ασφάλειας στην Κύπρο στις 12-13 Δεκεμβρίου στη Λευκωσία
Το BATTLEFIELD ReDEFiNED, το μεγαλύτερο διεθνές συνέδριο άμυνας και ασφάλειας στην Κύπρο, διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά…
Κύπρος | Πρεμιέρα στο Bahrain Airshow
Για πρώτη φορά, η Κυπριακή Δημοκρατία έκανε το ντεμπούτο της στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση του Μπαχρέιν 2024, σηματοδοτώντας ένα…
Πολεμική Αεροπορία | Εντυπωσιακή επίδειξη στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης – Φωτογραφίες
Αεροπορική Επίδειξη με τη συμμετοχή όλων των τύπων των αεροσκαφών της ΠΑ, καθώς και των Ομάδων Αεροπορικών Επιδείξεων…
41 χρόνια από την παράνομη ανακήρυξη του ψευδοκράτους στην κατεχόμενη Κύπρο
Συμπληρώνονται φέτος 41 χρόνια από την παράνομη ανακήρυξη του ψευδοκράτους από την Τουρκία στην κατεχόμενη Κύπρο…
Ολλανδία | Προμήθεια ελικοπτέρων H225M από την Airbus
Το Υπουργείο Άμυνας της Ολλανδία προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας με την Airbus για την προμήθεια 12 ελικοπτέρων H225M…
BATTLEFIELD ReDEFiNED 2024 | Το μεγαλύτερο συνέδριο άμυνας και ασφάλειας στην Κύπρο στις 12-13 Δεκεμβρίου στη Λευκωσία
Το BATTLEFIELD ReDEFiNED, το μεγαλύτερο διεθνές συνέδριο άμυνας και ασφάλειας στην Κύπρο, διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά…
Επίσκεψη του Διοικητή της ΔΕΠ στην Κύπρο – Συνεργασία στις Ειδικές Επιχειρήσεις
Ο Διοικητής της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ), Αντιστράτηγος Προκόπιος Μαυραγάνης, επισκέφθηκε την Κύπρο και συναντήθηκε με τον Αρχηγό…
Διεθνής Αμνηστία | Παραβίαση του εμπάργκο όπλων στο Σουδάν
Στρατιωτικός εξοπλισμός κατασκευασμένος στη Γαλλία από τους ομίλους KNDS France και Lacroix κι εγκατεστημένος σε τεθωρακισμένα οχήματα…
ΗΠΑ | Αμυντική βοήθεια στην Ουκρανία και για το 2025 λέει ο Μπλίνκεν
Η κυβέρνηση Μπάιντεν δήλωσε ότι είναι αποφασισμένη να βοηθήσει την Ουκρανία να πολεμήσει στον πόλεμό της κατά της Ρωσίας, πριν παραδώσει…
0 Σχόλια