Quantcast
ελαφρές νεφώσεις 19° C 19° C | 19° C
ΛΕΥΚΩΣΙΑ
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ναρκοθηρευτικό “Καλλιστώ” | Το έσωσαν από τη βύθιση αλλά τίθεται οριστικά εκτός μάχης – Φωτογραφίες & VIDEO
Defence Redefined
Published on 29/10/2020 at 11:26

Εκτός μάχης τίθεται οριστικά το ναρκοθηρευτικό (N/ΘΗ) «Καλλιστώ» M63 του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.), μετά την καταστροφική σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Maersk Launceston». 

Το κομμένο στα δύο «Καλλιστώ» των 700 τόνων μεταφέρθηκε χθες στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας από δύο ρυμουλκά, καθώς η σύγκρουση με το 65000 τόνων «Maersk Launceston» του έκοψε την πρύμνη και προξένησε ζημιές οι οποίες το θέτουν εκτός υπηρεσίας οριστικά. 

Ο πλοίαρχος του «Maersk Launceston» έχει συλληφθεί για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια κατόπιν εντολής του εισαγγελέα και θα σήμερα θα οδηγηθεί στην εισαγγελία Πειραιά.

Διαβάστε επίσης: Εικόνες από την ρυμούλκηση του “Καλλιστώ” | Καλά στην υγεία του το πλήρωμα – Φωτογραφίες

Από τα πρώτα στοιχεία της προανάκρισης που διενεργείται από το Λ.Σ., φαίνεται ότι κατά τον απόπλου στη γέφυρα του φορτηγού πλοίου υπήρχε πλοηγός, όπως προβλέπεται. 

Φωτογραφίες – ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα το arxipelagos.gr, δείχνουν καρέ – καρέ την πρόσκρουση.

Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται το φορτηγό πλοίο «Maersk Launceston» και δεξιά, στο βάθος και πορεία παράλληλη το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ». Το πολεμικό βγήκε από το ναύσταθμο Σαλαμίνας και το εμπορικό από το Ικόνιο.

Στο σημείο εκείνο, σύμφωνα με πληροφορίες ο Έλληνας κυβερνήτης του «Καλλιστώ» φαίνεται να κατάλαβε τι θα ακολουθήσει και έκανε προσπάθεια να αποφύγει το φορτηγό πλοίο αφού δεν έλαβε απάντηση μέσω ασυρμάτου, από τον Πολωνό κυβερνήτη του «Maersk Launceston».

Στη δεύτερη φωτογραφία που τραβήχτηκε λίγα δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση διακρίνεται το ένα τμήμα του σκάφους του πολεμικού ναυτικού αριστερά και το πρυμναίο τμήμα του στα δεξιά να φλέγεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται μαρτυρίες το «Maersk Launceston» με πλήρωμα 22 ατόμων κινείτο με ταχύτητα μεγαλύτερη της επιτρεπόμενης.

Το στοιχείο αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων. Το «Maersk Launceston» μήκους 266 μέτρων, κινείτο με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Σταδιακά άρχισε να αυξάνει ταχύτητα.

Στις 07:10 το φορτηγό πλοίο κινείτο με 6,8 κόμβους, στις 07:14 με 9,8 κόμβους, στις 07:19 με 12,2 κόμβους, στις 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, το εμπορικό πλοίο φτάνει σε απόσταση αναπνοής από το ελληνικό ναρκοθηρευτικό με την σύγκρουση να είναι αναπόφευκτη. 

Το “Καλλιστώ” ενώ αρχικά είχε πάρει μεγάλη κλίση λόγω εισροής υδάτων δεν βυθίστηκε. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το γεγονός ότι το σκάφος είναι κατασκευασμένο από ένα μείγμα πλαστικού ενισχυμένου με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και για υψηλή αντοχή.

 

Κατά τη ρυμούλκηση του πρωραίου τμήματος στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, στο «Καλλιστώ» επέβαιναν συνολικά τέσσερα στελέχη του Π.Ν., περιλαμβανομένου του κυβερνήτη, ενώ οι δύο τραυματίες υπαξιωματικοί μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών (ΝΝΑ). Στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος έγιναν προληπτικές εξετάσεις στο ΝΝΑ και έλαβαν εν συνεχεία άμεσα εξιτήριο. 

Με πληροφορίες από: CNN.gr , Kathimerini.gr, arxipelagos.gr

Διαβάστε επίσης: H ζημιά στην “Kemal Reis”, το ιστορικό των ναυτικών περιστατικών στο Αιγαίο και η επόμενη μέρα | VIDEO-PHOTOS

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This