ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Η Βραζιλία ενδιαφέρεται να εκσυγχρονίσει τον στόλο των EE-9 Cascavel – Η Εθνική Φρουρά ;

Ανδρέας Πογιατζή

Published on 01/04/2021 at 17:40

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στον ιστότοπο InfoDefensa νωρίτερα τον Μάρτιο, ο στρατός της Βραζιλίας υπέβαλε αίτημα για παροχή πληροφοριών (RFI) για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των τροχοφόρων θωρακισμένων οχημάτων EE-9 Cascavel 6 × 6, οχήματα τα οποία να σημειώσουμε ότι διαθέτει στις τάξεις της και η Εθνική Φρουρά. Το πρόγραμμα προβλέπει τον εκσυγχρονισμό 98 έως 201 οχημάτων με χρονικό ορίζοντα τα οκτώ έτη.

Ο κύριος στόχος αυτού του εκσυγχρονισμού είναι η αναβάθμιση των EE-9 Cascavel του Βραζιλιάνικου Στρατού με νέο σύστημα ελέγχου πυρός, βλητικό υπολογιστή και την εφαρμογή ενός νέου ηλεκτρικού συστήματος περιστροφής του πύργου το οποίο θα επιτρέπει τον έλεγχο από τον αρχηγό πληρώματος. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση, δεν περιλαμβάνει ωστόσο νέα θωράκιση για το όχημα.

Διαβάστε επίσης: Τ-80U | 25 Χρόνια παρουσίας στην Εθνική Φρουρά και οι επιλογές αναβάθμισης του – Infographics & VIDEO

Αρκετές εταιρείες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για να παρέχουν ένα πακέτο αναβάθμισης για το EE-9 Cascavel, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής Rheinmetall μαζί με την βραζιλιάνικη Equitron και την ισραηλινή Elbit Systems σε συνεργασία με την Ares.

Το EE-9 Cascavel αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε από τη βραζιλιάνικη εταιρεία Engesa για να καλύψει τις απαιτήσεις του βραζιλιάνικου στρατού. Η σειριακή παραγωγή του EE-9 ξεκίνησε το 1974 με τα πρώτα οχήματα παραγωγής να παραδίδονται στον βραζιλιάνικο στρατό τον ίδιο χρόνο.

Το EE-9 Cascavel έχει πλήρωμα τριών ατόμων και είναι εξοπλισμένο με πυροβόλο 90 χιλ. ικανό να εκτοξεύσει βλήματα υψηλής εκρηκτικότητας (High Explosive – HE), υψηλής εκρηκτικότητας αντιαρματικά (High Explosive Anti-Tank – HEAT), υψηλής εκρηκτικότητας συνθλιβομένης κεφαλής (High Explosive Squash Head- HESH), καπνογόνα βλήματα λευκού φωσφόρου (Smoke WP-T) και εκπαιδευτικά αντιαρματικά βλήματα (HEAT TP). Επιπλέον ο βραζιλιάνικος στρατός ανέπτυξε και χρησιμοποιεί διατρητικό βλήμα τύπου APFSDS. 

Διαβάστε επίσης: Εθνική Φρουρά | Βολές Αντιαρματικών Πυραύλων Refleks με Άρματα Τ-80 – Φωτογραφίες – VIDEO

Το Cascavel τροφοδοτείται από έναν υδρόψυκτο εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα Detroit Diesel 6V-53N που αναπτύσσει 212 ίππους στις 2.800 στροφές/λεπτό, αυτόματο κιβώτιο Allison MT-643 με 4 ταχύτητες εμπροσθοπορείας και 1 όπισθεν. Το όχημα μπορεί να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα δρόμου 100 χλμ/ώρα, και μέγιστη αυτονομία τα 880 χιλιόμετρα.

Η Εθνική Φρουρά σύμφωνα με ανοικτές πηγές διαθέτει συνολικά 126 Cascavel τα οποία παραλήφθηκαν την δεκαετία του 1980. Ωστόσο ο συνολικός αριθμός των Cascavel της Εθνικής Φρουράς που βρίσκεται σε λειτουργία, είναι σαφώς μικρότερος ένεκα των διαφόρων προβλημάτων που παρουσιάζουν τα υπόψη οχήματα έχοντας συμπληρώσει πέραν των 30 χρόνων λειτουργίας χωρίς κάποια αναβάθμιση.

Πέραν της πρότασης αναβάθμισης που περιγράψαμε παραπάνω για τον στρατό της Βραζιλίας, κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας έχουν δει και άλλες προτάσεις αναβάθμισης των Cascavel οι οποίες αφορούσαν κυρίως τον πύργο, το συγκρότημα του κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης ισχύος. 

 

Ενδιαφέρον για την Εθνική Φρουρά παρουσιάζει ωστόσο η πρόταση της ελλήνικης εταιρείας EODH SA, η οποία σε συνεργασία με εταιρεία του εξωτερικού προσφέρει πακέτο το οποίο περιλαμβάνει νέο ψηφιακό σύστημα ελέγχου πυρός με ενσωμάτωση όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων του οχήματος (Controller Area Network-CAN BUS), βελτιωμένο επίπεδο προστασίας (το οποίο αποτελεί και εξειδίκευση της EODH), αναβάθμιση κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης. 

EE-9 Cascavel με αναβάθμιση θωράκισης, κινητικότητας και συστήματος ελέγχου πυρός (FCS). © EODH SA

H σχετική πρόταση της EODH περιλαμβάνει σύμφωνα με πληροφορίες μας και αναβάθμιση του συνόλου των αρμάτων μάχης γαλλικής κατασκευής, AMX-30B2. Η αναβάθμιση η οποία προτάθηκε αφορά βελτιώσεις σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, κινητήρα, σύστημα μετάδοσης κίνησης και θωράκιση (παρόμοιο πακέτο αναβάθμισης εφαρμόστηκε σε άρματα μάχης της Βενεζουέλας) με παράλληλη δημιουργία και εργοστασίου της EODH στην Κύπρο για εκτέλεση των εργασιών αναβάθμισης. Η εν λόγω εταιρεία υπενθυμίζεται ότι το 2019 παρουσίασε και την πρόταση αναβάθμιση του Τεθωρακισμένου Οχήματος Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) “Λεωνίδας”.

AMX30 με αναβάθμιση θωράκισης, κινητικότητας και συστήματος ελέγχου πυρός (FCS). © EODH SA

Το επιμέρους αλλά και το συνολικό κόστος αναβάθμισης για τα Cascavel, τα AMX-30B2 και τα ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” δεν έχει γίνει γνωστό, αφού αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με τις επιλογές του πελάτη, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες μας σε κάθε περίπτωση η πρόταση της EODH θεωρείται ότι είναι λογική. Οι τελικές αποφάσεις βεβαίως θα ληφθούν από τους αρμόδιους κατόπιν αξιολόγησης όλων των παραμέτρων συμπεριλαμβανομένων ενδεχομένως και λοιπών προτάσεων που θα πρέπει να εξεταστούν.

Διαβάστε επίσης: Πρόταση εκσυγχρονισμού για το ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” από την EODH S.A

*Φωτογραφία τίτλου: Πρόταση EODH για αναβάθμιση EE-9 Cascavel

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This