Οι φινλανδικές ένοπλες δυνάμεις έχουν συνάψει σύμβαση με την EuroSpike GmbH, για την προμήθεια αντιαρματικών κατευθυνόμενων πυραύλων Spike…

Ο “Αρχύτας”, το πρώτο Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (Unmanned Air Vehicle – UAV), που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα είναι “ένα ξεχωριστό αεροσκάφος δεδομένου ότι ενώ έχει σημαντικό μέγεθος, στα 200 κιλά περίπου, θα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα – δυνατότητες Vertical Takeoff And Landing – VTOL UAV”, όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9” ο κ. Μιχαήλ Κορωναίος, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (EAB), αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ελληνικής κατασκευής Αεροχήματος η γραμμή παραγωγής του οποίου “θα είναι μόνο στην ΕΑΒ”.
Ο “Αρχύτας” όμως θα είναι, τόνισε η κ. Κορωναίος, “μόνο η αρχή της δημιουργίας τέτοιων συστημάτων, αφού στόχος της σύμπραξης, είναι να οδηγήσει στη δημιουργία πολλών τύπων Made in Hellas Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων. “Θα έχουμε μια “οικογένεια” Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών “Αρχύτα”, σε κάποιο χρονικό διάστημα από τώρα και πάντα με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών”, εξήγησε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ που εξήρε τις δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν στη χώρα σε επίπεδο επιστημονικού προσωπικού.
“Πάντα υπήρχε το στελεχιακό δυναμικό, η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες. Η οργάνωση, η μεθόδευση και η χρηματοδότηση ήταν που έλειπαν. Αυτό ξεπεράστηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών”, σημείωσε ο κ. Κορωναίος. “Σκοπός είναι”, πρόσθεσε, “με την αξιοποίηση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων πέρα από την κάλυψη εγχώριων αναγκών να “…φέρουμε και εισόδημα στη χώρα από το εξωτερικό, κάνοντας πωλήσεις σε φίλιες χώρες”.
Διαβάστε επίσης: NORDEFCO | Σύμβαση στρατιωτικού ιματισμού για τις Σκανδιναβικές χώρες με συμμετοχή της SIAMIDIS SA
Οι πολλαπλές χρήσεις του “Αρχύτα”
Η δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα είναι και η ιδιαιτερότητα του εν λόγω UAv, σε ότι αφορά την τεχνολογία που θα πρέπει να εφαρμοστεί αλλά και στις χρήσεις για τις οποίες η δυνατότητα αυτή δίνει άλλους ορίζοντες λειτουργίας. “Για παράδειγμα, εάν π.χ. υπάρξει μια περίπτωση πλημμύρας, το αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει κρίσιμα υλικά, μέχρι και τα 25 κιλά ενώ, θα μπορούσε επίσης να επιτηρεί για παράδειγμα, δίκτυα καλωδίων της ΔΕΗ, ή και να κάνει επιτήρηση συνόρων, θαλασσών. (Είναι) μια ποικιλία χρήσεων που εξαρτάται κυρίως από το τι υλικά θα μεταφέρει”, εξηγεί αναφερόμενος στο πεδίο εφαρμογών του “Αρχύτα” ο κ. Κορωναίος.
“Ο “Αρχύτας” μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά δεν θα είναι ένα μοναδικό προϊόν. Η κατηγορία αυτή των UAVs είναι τεράστια, αφού αρχίζει από τα μικρά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας και φτάνει σε UAV που πετάνε για ημέρες ολόκληρες σε διάφορες αποστολές. Η Ελλάδα, πρόσφατα, έχει δείξει τη διάθεση να προχωρήσει σε πάρα πολλές κατηγορίες πάντα σε συνεργασία με την ΕΑΒ και τα ελληνικά πανεπιστήμια”, προσέθεσε το στέλεχος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον κ. Κορωναίο το πρώτο αποτέλεσμα για τον “Αρχύτα» θα το δούμε σε δύο χρόνια από σήμερα με τον συγκεκριμένο χρόνο ανάπτυξης να είναι “εξαιρετικά μικρός για τέτοιου είδους συστήματα”, ενώ η ΕΑΒ θα παράγει το σύνολο του αεροσκάφους.
Η παραγωγή των συγκεκριμένων συστημάτων στην εταιρεία έχει ως αποτέλεσμα “όλη η σχεδίαση και η κατασκευή της δομής να γίνει εδώ” τονίζει το πρώην στέλεχος της Ελληνικής ΠΑ και σημειώνει πως “τα πάντα θα είναι ελληνικά” με μόνο τους -εμπορικού τύπου-, αισθητήρες που θα υπάρχουν μέσα στο Αερόχημα να έχουν προέλευση το εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά τους πρώτους χρήστες, ο αντιπρόεδρος της EAB ανέφερε πως η ελληνική ΠΑ έχει ενημερωθεί για τις δυνατότητες. “Μόλις γίνει το πρωτότυπο, θα παρακολουθήσει όλες τις δοκιμές και θα πάρει τις αποφάσεις της που υποθέτω πως θα είναι θετικές, καθώς καλύπτει πολλές επιχειρησιακές της ανάγκες. Και όχι μόνο, (σ.σ καλύπτει ανάγκες) και του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Στρατού ξηράς”, σημείωσε.
Διαβάστε επίσης: ΕΑΒ | Στο τελικό στάδιο η σχεδίαση του πρώτου ελληνικού UAV
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Enforcer | Το ελαφρύ φορητό αντιαρματικό της MBDA
Το ENFORCER είναι ένα φορητό, ελαφρύ, υψηλής ακρίβειας πυραυλικό σύστημα μιας χρήσης που αναπτύχθηκε από την MBDA για να…
Skynex | Το αντιαεροπορικό σύστημα της Rheinmetall με ειδικό ενδιαφέρον για την Εθνική Φρουρά
Η DEFENCE ReDEFiNED παρευρέθηκε στο 20ο συνέδριο Defence Talks 2022 της γερμανικής εταιρείας Rheinmetall που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 στο Βερολίνο…
Σεισμός σε Τουρκία | Τελικά αποδέχτηκε βοήθεια από την Κύπρο – Ποιες χώρες στέλνουν βοήθεια
Η Τουρκία αποδέχθηκε τελικά την αποστολή ομάδας διάσωσης από την Κύπρο. Η ομάδα διάσωσης, η οποία θα μεταβεί στην…
Αμυντική Συνεργασία Ελλάδας και Βρετανίας – Δήλωση Κοινού Οράματος με αμοιβαία υποστήριξη και συνδρομή
Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο συμφώνησαν να καταρτίζουν κάθε χρόνο ένα «Οδικό Χάρτη» που θα περιλαμβάνει τις προτεραιότητες της αμυντικής συνεργασίας, καθιερώνεται δε ετήσιος Διάλογος για την Ασφάλεια και την Άμυνα…
EDA | Έγκριση σχεδίου διοικητικής διευθέτησης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας και του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ
Το Συμβούλιο ενέκρινε χθες το προσχέδιο διοικητικής διευθέτησης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (EDA) και του Υπουργείου Άμυνας των…
Ναυπηγεία Σαλαμίνας | Αναβάθμιση των υποδομών για την κατασκευή των φρεγατών FDI HN
Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στο πρόγραμμα φρεγατών για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, καθώς αναβαθμίστηκαν οι ναυπηγικές υποδομές…
Ρωσικές ενισχύσεις στην Ανατολική Ουκρανία – Προετοιμασία αντεπιθέσεων από τις δύο πλευρές
Από την πλευρά της η Ουκρανία σχεδιάζει μια ανοιξιάτικη επίθεση με στόχο να ανακτήσει χαμένα εδάφη, αλλά αναμένει την άφιξη των μεγάλου βεληνεκούς πυραύλων και των αρμάτων μάχης…
Πέραν των 4800 τα θύματα του σεισμού σε Συρία και Τουρκία – Από τους ισχυρότερους σεισμούς του αιώνα στην περιοχή
Η κακοκαιρία στην Ανατολία περιπλέκει τα καθήκοντα των σωστικών συνεργείων και κάνει ακόμα πιο δύσκολες τις συνθήκες για τους άστεγους…