Στα μέσα Οκτωβρίου, η MBDA και η βιομηχανία Korean Aerospace Industries (KAI) υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για την πιστοποίηση…
Ο “Αρχύτας”, το πρώτο Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (Unmanned Air Vehicle – UAV), που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα είναι “ένα ξεχωριστό αεροσκάφος δεδομένου ότι ενώ έχει σημαντικό μέγεθος, στα 200 κιλά περίπου, θα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα – δυνατότητες Vertical Takeoff And Landing – VTOL UAV”, όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9” ο κ. Μιχαήλ Κορωναίος, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (EAB), αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ελληνικής κατασκευής Αεροχήματος η γραμμή παραγωγής του οποίου “θα είναι μόνο στην ΕΑΒ”.
Ο “Αρχύτας” όμως θα είναι, τόνισε η κ. Κορωναίος, “μόνο η αρχή της δημιουργίας τέτοιων συστημάτων, αφού στόχος της σύμπραξης, είναι να οδηγήσει στη δημιουργία πολλών τύπων Made in Hellas Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων. “Θα έχουμε μια “οικογένεια” Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών “Αρχύτα”, σε κάποιο χρονικό διάστημα από τώρα και πάντα με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών”, εξήγησε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ που εξήρε τις δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν στη χώρα σε επίπεδο επιστημονικού προσωπικού.
“Πάντα υπήρχε το στελεχιακό δυναμικό, η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες. Η οργάνωση, η μεθόδευση και η χρηματοδότηση ήταν που έλειπαν. Αυτό ξεπεράστηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών”, σημείωσε ο κ. Κορωναίος. “Σκοπός είναι”, πρόσθεσε, “με την αξιοποίηση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων πέρα από την κάλυψη εγχώριων αναγκών να “…φέρουμε και εισόδημα στη χώρα από το εξωτερικό, κάνοντας πωλήσεις σε φίλιες χώρες”.
Διαβάστε επίσης: NORDEFCO | Σύμβαση στρατιωτικού ιματισμού για τις Σκανδιναβικές χώρες με συμμετοχή της SIAMIDIS SA
Οι πολλαπλές χρήσεις του “Αρχύτα”
Η δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα είναι και η ιδιαιτερότητα του εν λόγω UAv, σε ότι αφορά την τεχνολογία που θα πρέπει να εφαρμοστεί αλλά και στις χρήσεις για τις οποίες η δυνατότητα αυτή δίνει άλλους ορίζοντες λειτουργίας. “Για παράδειγμα, εάν π.χ. υπάρξει μια περίπτωση πλημμύρας, το αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει κρίσιμα υλικά, μέχρι και τα 25 κιλά ενώ, θα μπορούσε επίσης να επιτηρεί για παράδειγμα, δίκτυα καλωδίων της ΔΕΗ, ή και να κάνει επιτήρηση συνόρων, θαλασσών. (Είναι) μια ποικιλία χρήσεων που εξαρτάται κυρίως από το τι υλικά θα μεταφέρει”, εξηγεί αναφερόμενος στο πεδίο εφαρμογών του “Αρχύτα” ο κ. Κορωναίος.
“Ο “Αρχύτας” μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά δεν θα είναι ένα μοναδικό προϊόν. Η κατηγορία αυτή των UAVs είναι τεράστια, αφού αρχίζει από τα μικρά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας και φτάνει σε UAV που πετάνε για ημέρες ολόκληρες σε διάφορες αποστολές. Η Ελλάδα, πρόσφατα, έχει δείξει τη διάθεση να προχωρήσει σε πάρα πολλές κατηγορίες πάντα σε συνεργασία με την ΕΑΒ και τα ελληνικά πανεπιστήμια”, προσέθεσε το στέλεχος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον κ. Κορωναίο το πρώτο αποτέλεσμα για τον “Αρχύτα» θα το δούμε σε δύο χρόνια από σήμερα με τον συγκεκριμένο χρόνο ανάπτυξης να είναι “εξαιρετικά μικρός για τέτοιου είδους συστήματα”, ενώ η ΕΑΒ θα παράγει το σύνολο του αεροσκάφους.
Η παραγωγή των συγκεκριμένων συστημάτων στην εταιρεία έχει ως αποτέλεσμα “όλη η σχεδίαση και η κατασκευή της δομής να γίνει εδώ” τονίζει το πρώην στέλεχος της Ελληνικής ΠΑ και σημειώνει πως “τα πάντα θα είναι ελληνικά” με μόνο τους -εμπορικού τύπου-, αισθητήρες που θα υπάρχουν μέσα στο Αερόχημα να έχουν προέλευση το εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά τους πρώτους χρήστες, ο αντιπρόεδρος της EAB ανέφερε πως η ελληνική ΠΑ έχει ενημερωθεί για τις δυνατότητες. “Μόλις γίνει το πρωτότυπο, θα παρακολουθήσει όλες τις δοκιμές και θα πάρει τις αποφάσεις της που υποθέτω πως θα είναι θετικές, καθώς καλύπτει πολλές επιχειρησιακές της ανάγκες. Και όχι μόνο, (σ.σ καλύπτει ανάγκες) και του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Στρατού ξηράς”, σημείωσε.
Διαβάστε επίσης: ΕΑΒ | Στο τελικό στάδιο η σχεδίαση του πρώτου ελληνικού UAV
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συμφωνία Βρετανίας και Γερμανίας για αμφίβια οχήματα γεφύρωσης M3 EVO
Βρετανία και Γερμανία υπέγραψαν συμφωνία ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών για την προμήθεια αμφίβιων οχημάτων γεφύρωσης M3 EVO…
Γαλλία | Σε επιχειρησιακή λειτουργία η νεότερη έκδοση του πυραύλου με πυρηνική κεφαλή M51
Η νεότερη έκδοση του στρατηγικού βαλλιστικού πυραύλου M51 που μπορεί να φέρει πυρηνική κεφαλή και εκτοξεύεται από υποβρύχια του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού…
Φόβοι για αναθέρμανση της σύγκρουσης Ερυθραίας και Αιθιοπίας
Φόβοι εκφράζονται σε διεθνές επίπεδο για αναζωογόνηση των συγκρούσεων μεταξύ Αιθιοπίας και Ερυθραίας…
MBDA | Πιστοποίηση του πυραύλου SPEAR σε μαχητικό αεροσκάφος KF-21
Στα μέσα Οκτωβρίου, η MBDA και η βιομηχανία Korean Aerospace Industries (KAI) υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για την πιστοποίηση…
Συμφωνία Βρετανίας και Γερμανίας για αμφίβια οχήματα γεφύρωσης M3 EVO
Βρετανία και Γερμανία υπέγραψαν συμφωνία ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών για την προμήθεια αμφίβιων οχημάτων γεφύρωσης M3 EVO…
Άντρας ανασύρθηκε νεκρός στη θαλάσσια περιοχή Κάβο Γκρέκο
Ένας άντρας, Βουλγαρικής καταγωγής, ανασύρθηκε νεκρός την Τετάρτη στη θαλάσσια περιοχή Κάβο Γκρέκο…
Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στη Σερβία – Συζητήθηκαν τρόποι εμβάθυνσης της συνεργασίας
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Δημήτριος Χούπης πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη Σερβία…
Γαλλία | Σε επιχειρησιακή λειτουργία η νεότερη έκδοση του πυραύλου με πυρηνική κεφαλή M51
Η νεότερη έκδοση του στρατηγικού βαλλιστικού πυραύλου M51 που μπορεί να φέρει πυρηνική κεφαλή και εκτοξεύεται από υποβρύχια του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού…














