Σκοπός του προγράμματος USSPs είναι να αναπτύξει ένα εξαιρετικά αυτόνομο, ενεργειακά αποδοτικό πρωτότυπο μη επανδρωμένης πλατφόρμας, βασισμένο σε…
Ο “Αρχύτας”, το πρώτο Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (Unmanned Air Vehicle – UAV), που υλοποιείται με τη σύμπραξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα είναι “ένα ξεχωριστό αεροσκάφος δεδομένου ότι ενώ έχει σημαντικό μέγεθος, στα 200 κιλά περίπου, θα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα – δυνατότητες Vertical Takeoff And Landing – VTOL UAV”, όπως εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9” ο κ. Μιχαήλ Κορωναίος, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (EAB), αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ελληνικής κατασκευής Αεροχήματος η γραμμή παραγωγής του οποίου “θα είναι μόνο στην ΕΑΒ”.
Ο “Αρχύτας” όμως θα είναι, τόνισε η κ. Κορωναίος, “μόνο η αρχή της δημιουργίας τέτοιων συστημάτων, αφού στόχος της σύμπραξης, είναι να οδηγήσει στη δημιουργία πολλών τύπων Made in Hellas Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων. “Θα έχουμε μια “οικογένεια” Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών “Αρχύτα”, σε κάποιο χρονικό διάστημα από τώρα και πάντα με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών”, εξήγησε ο αντιπρόεδρος της ΕΑΒ που εξήρε τις δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν στη χώρα σε επίπεδο επιστημονικού προσωπικού.
“Πάντα υπήρχε το στελεχιακό δυναμικό, η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες. Η οργάνωση, η μεθόδευση και η χρηματοδότηση ήταν που έλειπαν. Αυτό ξεπεράστηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών”, σημείωσε ο κ. Κορωναίος. “Σκοπός είναι”, πρόσθεσε, “με την αξιοποίηση των συγκεκριμένων δυνατοτήτων πέρα από την κάλυψη εγχώριων αναγκών να “…φέρουμε και εισόδημα στη χώρα από το εξωτερικό, κάνοντας πωλήσεις σε φίλιες χώρες”.
Διαβάστε επίσης: NORDEFCO | Σύμβαση στρατιωτικού ιματισμού για τις Σκανδιναβικές χώρες με συμμετοχή της SIAMIDIS SA
Οι πολλαπλές χρήσεις του “Αρχύτα”
Η δυνατότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα είναι και η ιδιαιτερότητα του εν λόγω UAv, σε ότι αφορά την τεχνολογία που θα πρέπει να εφαρμοστεί αλλά και στις χρήσεις για τις οποίες η δυνατότητα αυτή δίνει άλλους ορίζοντες λειτουργίας. “Για παράδειγμα, εάν π.χ. υπάρξει μια περίπτωση πλημμύρας, το αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει κρίσιμα υλικά, μέχρι και τα 25 κιλά ενώ, θα μπορούσε επίσης να επιτηρεί για παράδειγμα, δίκτυα καλωδίων της ΔΕΗ, ή και να κάνει επιτήρηση συνόρων, θαλασσών. (Είναι) μια ποικιλία χρήσεων που εξαρτάται κυρίως από το τι υλικά θα μεταφέρει”, εξηγεί αναφερόμενος στο πεδίο εφαρμογών του “Αρχύτα” ο κ. Κορωναίος.
“Ο “Αρχύτας” μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά δεν θα είναι ένα μοναδικό προϊόν. Η κατηγορία αυτή των UAVs είναι τεράστια, αφού αρχίζει από τα μικρά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας και φτάνει σε UAV που πετάνε για ημέρες ολόκληρες σε διάφορες αποστολές. Η Ελλάδα, πρόσφατα, έχει δείξει τη διάθεση να προχωρήσει σε πάρα πολλές κατηγορίες πάντα σε συνεργασία με την ΕΑΒ και τα ελληνικά πανεπιστήμια”, προσέθεσε το στέλεχος της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον κ. Κορωναίο το πρώτο αποτέλεσμα για τον “Αρχύτα» θα το δούμε σε δύο χρόνια από σήμερα με τον συγκεκριμένο χρόνο ανάπτυξης να είναι “εξαιρετικά μικρός για τέτοιου είδους συστήματα”, ενώ η ΕΑΒ θα παράγει το σύνολο του αεροσκάφους.
Η παραγωγή των συγκεκριμένων συστημάτων στην εταιρεία έχει ως αποτέλεσμα “όλη η σχεδίαση και η κατασκευή της δομής να γίνει εδώ” τονίζει το πρώην στέλεχος της Ελληνικής ΠΑ και σημειώνει πως “τα πάντα θα είναι ελληνικά” με μόνο τους -εμπορικού τύπου-, αισθητήρες που θα υπάρχουν μέσα στο Αερόχημα να έχουν προέλευση το εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά τους πρώτους χρήστες, ο αντιπρόεδρος της EAB ανέφερε πως η ελληνική ΠΑ έχει ενημερωθεί για τις δυνατότητες. “Μόλις γίνει το πρωτότυπο, θα παρακολουθήσει όλες τις δοκιμές και θα πάρει τις αποφάσεις της που υποθέτω πως θα είναι θετικές, καθώς καλύπτει πολλές επιχειρησιακές της ανάγκες. Και όχι μόνο, (σ.σ καλύπτει ανάγκες) και του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και του Στρατού ξηράς”, σημείωσε.
Διαβάστε επίσης: ΕΑΒ | Στο τελικό στάδιο η σχεδίαση του πρώτου ελληνικού UAV
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Kemankes 2 | Δοκιμές για το περιφερόμενο πυρομαχικό της τουρκικής Baykar – VIDEO
Η τουρκική εταιρεία Baykar ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της πρώτης δοκιμαστικής εκτόξευσης για νέο περιφερόμενο πυρομαχικό Kemankeş 2…
Patria 6X6 | Η Σουηδία προχωρά σε μεγάλη προμήθεια οχημάτων – Συμμετοχή στο πρόγραμμα CAVS
Η Σουηδία υπέγραψε σύμβαση για την αγορά 321 εξάτροχων τεθωρακισμένων οχημάτων από την Patria. Το συμβόλαιο που υπέγραψε η…
Ο Αρχιπλοίαρχος Προκόπιος Χαρίτος νέος Επιτελάρχης της επιχείρησης IRINI στη Λιβύη
Ειδικότερα, η αποστολή έχει εντολή να διενεργεί επιθεωρήσεις πλοίων στην ανοιχτή θάλασσα, ανοικτά των ακτών της Λιβύης…
Υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΓΕΕΘΑ και ΕΤΜΕ ΠΕΠΠΑΣ για το πρόγραμμα USSPs – Συμμετέχουν και οι κυπριακές εταιρείες SignalGeneriX και CyRIC
Σκοπός του προγράμματος USSPs είναι να αναπτύξει ένα εξαιρετικά αυτόνομο, ενεργειακά αποδοτικό πρωτότυπο μη επανδρωμένης πλατφόρμας, βασισμένο σε…
ΗΝΙΟΧΟΣ 2024 | Η Αεροπορία της Εθνικής Φρουράς στην πολυεθνική άσκηση με ελικόπτερο AW-139
Σκοπός της άσκησης ήταν η περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας και της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συμμετεχόντων, η διεξαγωγή…
Μπουρκίνα Φάσο | Οργή της Γαλλίας για την απέλαση τριών διπλωματών της
Η Μπουρκίνα Φάσο κατηγόρησε τρεις Γάλλους διπλωμάτες για ανατρεπτικές δραστηριότητες και τους διέταξε να εγκαταλείψουν…
Μέση Ανατολή | Ισχυρές εκρήξεις στο Ιράν
Το Ισραήλ προχώρησε σε πλήγμα ανταπόδοσης στο Ιράν για την επίθεση της Τεχεράνης εναντίον της ισραηλινής επικράτειας…
Ο στρατός δίπλα στους πολίτες – Υγειονομικό κλιμάκιο σε νησιά του Αιγαίου
Το κοινωνικό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων είναι καθημερινό και συνεχές καθώς τα στελέχη συνδράμουν οπουδήποτε χρειαστεί…