MULTIMEDIA CORNER
MULTIMEDIA
CORNER
Ανδρέας Πογιατζή
Ο αερομοντελισμός είναι από τα σπορ που πάντα ελκύουν το ενδιαφέρον, εξαιτίας της λεπτομέρειας αλλά και της πιστής αντιγραφής, αγαπημένων αεροσκαφών ιδιαίτερα του δικού μας F-16 “Ζευς”, της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Μετά από μια ανάρτηση στο διαδίκτυο, η οποία συγκέντρωσε εκατοντάδες αντιδράσεις και σχόλια, η ομάδα της DEFENCE ReDEFiNED, επικοινώνησε με τον Κύπριο μοντελιστή, Νίκο Άστρα, για να μας μιλήσει για το εντυπωσιακό έργο του.
Ο Νίκος, είναι μηχανικός αεροπλάνων και συγκεκριμένα ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά συστήματα (avionics) με προϋπηρεσία στην Κυπριακή Πολεμική Αεροπορία, στην Cyprus Airways και στην Eurocypria. Τα τελευταία 10 χρόνια εργάζεται σε μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού.
“Γεννήθηκα μέσα στα αεροπλάνα, ο πατέρας μου ήταν ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας. Είχα βγάλει άδεια πιλότου για ιδιωτικά αεροσκάφη στην 6η τάξη του γυμνασίου. Την έβγαλα πριν να πάω στρατό γιατί όνειρο μου ήταν να γίνω Ίκαρος αλλά αυτό δεν έγινε. Στο στρατό ήθελα να πάω στην αεροπορία αλλά με πήραν στο πεζικό, παρόλο που είχα και άδεια πιλότου. Μετά τον στρατό αποφάσισα να ασχοληθώ με τα ηλεκτρονικά των αεροπλάνων, με ενδιέφεραν πολύ οι κατασκευές και σπούδασα Aviation Electronics στο Μπρίστολ.”
Σχετικά με τα μοντέλα που συναρμολογεί, ο Νίκος μας εξήγησε ότι: “παραγγέλνω τα κιτ από το εργοστάσιο στο εξωτερικό και τα συναρμολογώ. Τους στέλνω σχέδια τα οποία σε συνεννόηση με τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας οι οποίοι έβαψαν το αεροσκάφος, μου έστειλαν τις φωτογραφίες και εγώ το παρήγγειλα από το εργοστάσιο. Όταν έρθει το αεροσκάφος ξεκινάει η δουλεία αφού πρέπει να εφαρμόσεις επάνω τους διάφορους μηχανισμούς και τα ηλεκτρονικά. Σε κάποια τοποθέτησα και κάμερα μέσα στο cockpit και έχω την εικόνα που έχει ο πιλότος. Ο πιλότος που έβαλα μέσα στο αεροσκάφος είναι κινούμενος, κατά την διάρκεια της πτήσης κινεί τα χέρια και το κεφάλι του.”
Βλέποντας κάποιος τα βίντεο με την απογείωση των αεροσκαφών του Νίκου, αντιλαμβάνεται ότι οι κινητήρες είναι αληθινοί: “Οι μηχανές είναι αληθινές, έχουν την ίδια ιδέα που έχει ένας κινητήρας ενός πραγματικού πολεμικού αεροσκάφους. Είναι κανονική τουρμπίνα, έχει το δικό της κουτί ελέγχου (engine control unit) και δουλεύει ακριβώς όπως την πραγματική εξ ου και ο ήχος. Τα μοντέλα αυτά έχουν συνήθως βάρος τα 16μιση κιλά και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα περί των 330 χλμ. Για να κάνεις ένα αεροσκάφος scale θέλει κάποια έξοδα, έχω βάλει πάνω στα αεροσκάφη τα pickle button, οθόνες που φωτίζονται το βράδυ, έχω βάλει τα static discharges, φώτα, φρένα, μου υπολείπονται μόνο τα CFT (Conformal fuel tank) για τον Ζεύς για να το έχω στο 100%.”
Μάλιστα, μετά την δημοσίευση του με το πιστό μοντέλο του F-16 Ζεύς, ο Νίκος μας αποκάλυψε ότι είχε συνομιλία με τον πιλότο του αεροσκάφους. “Μου έστειλε μήνυμα και ο πιλότος του Ζεύς και μου είπε Νίκο είμαι πολύ περήφανος για αυτό που έκανες.”
Ασχολούμαι με τον αερομοντελισμό από το 89, άρχισα με τα μικρά με τα ξυλάκια και σιγά σιγά όσο μαθαίνεις αλλάζεις επίπεδο. Τώρα έχω τέσσερα πιστά μοντέλα, ένα F-16 της Ολλανδικής Αεροπορίας, έχω ένα F-16V (Viper), έχω ένα ελικοφόρο Beechcraft Bonanza με κινητήρα Nitro και το F-16 “Ζευς”. Το επόμενο θα ήθελα να είναι ένα F-15, κάποιας αμερικανικής μοίρας. Τα F-16 που έχω είναι 2μισι μέτρα μήκος ενώ το F-15 που θέλω να κάνω είναι 2.80. Το μοντέλο που ήθελα πάντα ήταν το Mirage 2000 με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ κάτω από τα φτερά του, έχω ακόμα ένα, δύο αεροσκάφη υπόψη μου.”
“Τώρα έχει 10 χρόνια δουλεύω στο εξωτερικό και όποτε έρθω στην Κύπρο ασχολούμαι με τον αερομοντελισμό.” Σχετικά με το που πραγματοποιεί τις δοκιμές του, ο Νίκος μας είπε ότι: “Πηγαίνω στον Κωτσιάτη στο ιδιωτικό μοντελοδρόμιο της λέσχης Αερομοντελιστών Λευκωσίας”
Όσον αφορά το μέλλον, ο Νίκος μας ανέφερε ότι:“Έχω μια εταιρεία τώρα και έχω επενδύσει στο να αναπτύξω μικρά αεροπλάνα κατασκευασμένα από τρισδιάστατο εκτυπωτή, ωστόσο μπορώ να αναπτύξω και τα λεγόμενα drones. Είμαστε ακόμα στην μελέτη του πρώτου μοντέλου.”
Διαβάστε επίσης: Αφιέρωμα | “Η Ναυτική Βάση Ευάγγελος Φλωράκης 10 χρόνια μετά” – Η DЯ στο Πολεμικό Ναυτικό
Κολυμπώ με τους ΟΥΚ – Για τους Μικρούς Ήρωες
Πραγματοποιήθηκε για ακόμα μια χρονιά η εκδήλωση “Κολυμπάμε μαζί με τους ΟΥΚ για τους Μικρούς μας Ήρωες”…
Υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ CD Multimedia και Strategy International στο συνέδριο BATTLEFIELD ReDEFiNED 2024
Η εταιρεία C.D Multimedia Services και η εταιρεία Strategy International Ltd υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (Memorandum of Understanding)…
BATTLEFIELD ReDEFiNED 2024 | Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το μεγάλο συνέδριο άμυνας και ασφάλειας στην Κύπρο – Φωτογραφίες
Το Διεθνές Συνέδριο Άμυνας και Ασφάλειας της Κύπρου “BATTLEFIELD ReDEFiNED 2024” ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία…
Οι Αξιωματικοί Νοσηλευτικής θα αποκτούν τη νοσηλευτική ειδικότητα
Παρέχεται η δυνατότητα στους Αξιωματικούς Νοσηλευτές που προέρχονται από τη Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής να αποκτούν τη νοσηλευτική…
Ελλάδα | «Ναι» της ΑΠΠΔ στην τοποθέτηση καμερών της αστυνομίας στους δρόμους
Το πράσινο φως έδωσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στην τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από…
MBDA | Εκσυγχρονισμός των πυραύλων TAURUS για την Bundeswehr
Οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις (Bundeswehr) και η TAURUS Systems GmbH (κοινοπραξία μεταξύ MBDA και SAAB) υπέγραψαν σύμβαση για τη…
Συρία | Νέος υπουργός Άμυνας ο Μουρχάφ Αμπού Κάσρα
Οι νέοι ηγέτες της Συρίας διόρισαν τον Μουρχάφ Αμπού Κάσρα, μια προβεβλημένη προσωπικότητα στους κόλπους των ανταρτών…
Τουρκία – Ισπανία | Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη των τουρκικών εκπαιδευτικών αεροσκαφών Hurjet
Η Τουρκία και η Ισπανία υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για την ανάπτυξη των τουρκικής κατασκευής εκπαιδευτικών – ελαφρών…
Ερυθρά Θάλασσα | Αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε από φίλια πυρά
Αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε σήμερα Κυριακή από φίλια πυρά πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα, όπως…
0 Σχόλια