MULTIMEDIA CORNER
MULTIMEDIA
CORNER
Ανδρέας Πογιατζή
Ο αερομοντελισμός είναι από τα σπορ που πάντα ελκύουν το ενδιαφέρον, εξαιτίας της λεπτομέρειας αλλά και της πιστής αντιγραφής, αγαπημένων αεροσκαφών ιδιαίτερα του δικού μας F-16 “Ζευς”, της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Μετά από μια ανάρτηση στο διαδίκτυο, η οποία συγκέντρωσε εκατοντάδες αντιδράσεις και σχόλια, η ομάδα της DEFENCE ReDEFiNED, επικοινώνησε με τον Κύπριο μοντελιστή, Νίκο Άστρα, για να μας μιλήσει για το εντυπωσιακό έργο του.
Ο Νίκος, είναι μηχανικός αεροπλάνων και συγκεκριμένα ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά συστήματα (avionics) με προϋπηρεσία στην Κυπριακή Πολεμική Αεροπορία, στην Cyprus Airways και στην Eurocypria. Τα τελευταία 10 χρόνια εργάζεται σε μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού.
“Γεννήθηκα μέσα στα αεροπλάνα, ο πατέρας μου ήταν ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας. Είχα βγάλει άδεια πιλότου για ιδιωτικά αεροσκάφη στην 6η τάξη του γυμνασίου. Την έβγαλα πριν να πάω στρατό γιατί όνειρο μου ήταν να γίνω Ίκαρος αλλά αυτό δεν έγινε. Στο στρατό ήθελα να πάω στην αεροπορία αλλά με πήραν στο πεζικό, παρόλο που είχα και άδεια πιλότου. Μετά τον στρατό αποφάσισα να ασχοληθώ με τα ηλεκτρονικά των αεροπλάνων, με ενδιέφεραν πολύ οι κατασκευές και σπούδασα Aviation Electronics στο Μπρίστολ.”
Σχετικά με τα μοντέλα που συναρμολογεί, ο Νίκος μας εξήγησε ότι: “παραγγέλνω τα κιτ από το εργοστάσιο στο εξωτερικό και τα συναρμολογώ. Τους στέλνω σχέδια τα οποία σε συνεννόηση με τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας οι οποίοι έβαψαν το αεροσκάφος, μου έστειλαν τις φωτογραφίες και εγώ το παρήγγειλα από το εργοστάσιο. Όταν έρθει το αεροσκάφος ξεκινάει η δουλεία αφού πρέπει να εφαρμόσεις επάνω τους διάφορους μηχανισμούς και τα ηλεκτρονικά. Σε κάποια τοποθέτησα και κάμερα μέσα στο cockpit και έχω την εικόνα που έχει ο πιλότος. Ο πιλότος που έβαλα μέσα στο αεροσκάφος είναι κινούμενος, κατά την διάρκεια της πτήσης κινεί τα χέρια και το κεφάλι του.”
Βλέποντας κάποιος τα βίντεο με την απογείωση των αεροσκαφών του Νίκου, αντιλαμβάνεται ότι οι κινητήρες είναι αληθινοί: “Οι μηχανές είναι αληθινές, έχουν την ίδια ιδέα που έχει ένας κινητήρας ενός πραγματικού πολεμικού αεροσκάφους. Είναι κανονική τουρμπίνα, έχει το δικό της κουτί ελέγχου (engine control unit) και δουλεύει ακριβώς όπως την πραγματική εξ ου και ο ήχος. Τα μοντέλα αυτά έχουν συνήθως βάρος τα 16μιση κιλά και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα περί των 330 χλμ. Για να κάνεις ένα αεροσκάφος scale θέλει κάποια έξοδα, έχω βάλει πάνω στα αεροσκάφη τα pickle button, οθόνες που φωτίζονται το βράδυ, έχω βάλει τα static discharges, φώτα, φρένα, μου υπολείπονται μόνο τα CFT (Conformal fuel tank) για τον Ζεύς για να το έχω στο 100%.”
Μάλιστα, μετά την δημοσίευση του με το πιστό μοντέλο του F-16 Ζεύς, ο Νίκος μας αποκάλυψε ότι είχε συνομιλία με τον πιλότο του αεροσκάφους. “Μου έστειλε μήνυμα και ο πιλότος του Ζεύς και μου είπε Νίκο είμαι πολύ περήφανος για αυτό που έκανες.”
Ασχολούμαι με τον αερομοντελισμό από το 89, άρχισα με τα μικρά με τα ξυλάκια και σιγά σιγά όσο μαθαίνεις αλλάζεις επίπεδο. Τώρα έχω τέσσερα πιστά μοντέλα, ένα F-16 της Ολλανδικής Αεροπορίας, έχω ένα F-16V (Viper), έχω ένα ελικοφόρο Beechcraft Bonanza με κινητήρα Nitro και το F-16 “Ζευς”. Το επόμενο θα ήθελα να είναι ένα F-15, κάποιας αμερικανικής μοίρας. Τα F-16 που έχω είναι 2μισι μέτρα μήκος ενώ το F-15 που θέλω να κάνω είναι 2.80. Το μοντέλο που ήθελα πάντα ήταν το Mirage 2000 με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ κάτω από τα φτερά του, έχω ακόμα ένα, δύο αεροσκάφη υπόψη μου.”
“Τώρα έχει 10 χρόνια δουλεύω στο εξωτερικό και όποτε έρθω στην Κύπρο ασχολούμαι με τον αερομοντελισμό.” Σχετικά με το που πραγματοποιεί τις δοκιμές του, ο Νίκος μας είπε ότι: “Πηγαίνω στον Κωτσιάτη στο ιδιωτικό μοντελοδρόμιο της λέσχης Αερομοντελιστών Λευκωσίας”
Όσον αφορά το μέλλον, ο Νίκος μας ανέφερε ότι:“Έχω μια εταιρεία τώρα και έχω επενδύσει στο να αναπτύξω μικρά αεροπλάνα κατασκευασμένα από τρισδιάστατο εκτυπωτή, ωστόσο μπορώ να αναπτύξω και τα λεγόμενα drones. Είμαστε ακόμα στην μελέτη του πρώτου μοντέλου.”
Διαβάστε επίσης: Αφιέρωμα | “Η Ναυτική Βάση Ευάγγελος Φλωράκης 10 χρόνια μετά” – Η DЯ στο Πολεμικό Ναυτικό
EFA GROUP | Ο Κρίστιαν Χατζημηνάς “Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας” στον Διαγωνισμό της EY
Ο Κρίστιαν Χατζημηνάς, Ιδρυτής και CEO της THEON και Ιδρυτής του EFA GROUP, αναδείχθηκε “Διεθνώς Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας”…
Στέφανος Κασσελάκης | Οι πρώτες ώρες του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στον στρατό
Στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πυροβολικού στη Θήβα παρουσιάστηκε το απόγευμα της Παρασκευής, συνοδευόμενος από τον πατέρα του…
ΥΠΑΜ | Διήμερο Σεμινάριο για το Ευρωπαϊκό Νομοθετικό Πλαίσιο στις Αμυντικές Προμήθειες
Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση και η κατάρτιση στελεχών του ΥΠΑΜ, καθώς και λοιπών ενδιαφερόμενων Υπουργείων και φορέων…
THEON – SUNROCK | Προμήθεια του Γαλλικού Υπουργείου Εσωτερικών με όργανα νυχτερινής όρασης ARGUS
Τετραετής συμφωνία-πλαίσιο για την προμήθεια των ARGUS και ARGUS PANOPTES της THEON SENSORS υπογράφτηκε από το γαλλικό Υπουργείο…
BAE Systems | Αναλαμβάνει την τεχνική υποστήριξη των αμερικανικών πυροβόλων M109A6 – Συμβόλαιο 318 εκατομμυρίων δολαρίων
Η BAE Systems ανακοίνωσε τη σύναψη συμβολαίου με τις ΗΠΑ για την παροχή τεχνικής και μηχανικής υποστήριξης για τα αυτοκινούμενα πυροβόλα M109A6…
Εθνική Φρουρά | Προαγωγές Ανωτάτων Αξιωματικών και σύγκλιση Ανώτατου Συμβουλίου της Εθνικής Φρουράς
Συγκεκριμένα, τρεις Συνταγματάρχες προάγονται στο βαθμό του Ταξιάρχου και ένας Πλοίαρχος στο βαθμό του Αρχιπλοιάρχου…
Πρώτη φορά στην Ελλάδα το ΝΑΤΟϊκό σχολείο Στρατηγικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων
Το Σχολείο διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα από Κινητή Ομάδα Εκπαίδευσης του NCΙΑ και αποσκοπούσε στην εκπαίδευση του προσωπικού…
EODH | Ενδιαφέρον για την εκποίηση των Cascavel της Ε.Φ.
Το Υπουργείο Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας, με ανακοίνωση του, ενημέρωσε ότι έχει ενεργοποιήσει σχετική διαδικασία για να εκποιήσει…
Terma | Προμήθεια των δολωμάτων C-Guard για τις νέες φρεγάτες της Πολωνίας
Η Terma ανακοίνωσε την υπογραφή στρατηγικής συμφωνίας με την PGZ Stocznia Wojenna για την λύση αυτοπροστασίας στο πρόγραμμα Miecznik.
0 Σχόλια