DEFEA 2023 | Η πολυδιάστατη παρουσία της SAS Technology στη Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας
Defence Redefined
Published on 31/05/2023 at 10:30

Στο περίπτερο της ελληνικής S.A.S. Technology, μιας εταιρείας του ομίλου SPIRIT WORLD GROUP, στην Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας DEFEA 2023, το κοινό είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τις προτάσεις της εταιρείας αναφορικά με τα Μη Επανδρωμένα Συστήματα.

Το ουκρανικό μέτωπο και η αλματώδης ανάπτυξη δυνατοτήτων στο εν λόγω τομέα από τον αναθεωρητικό μας γείτονα έχει καταστήσει αδήριτη την ανάγκη για εγχώριες καινοτόμες λύσεις, που θα μπορούσαν προστεθούν στο μη επανδρωμένο οπλοστάσιο των Ενόπλων Δυνάμεων Ελλάδας και Κύπρου. 

Η εταιρεία S.A.S. Technology επιχειρώντας να καλύψει αυτές τις απαιτητικές επιχειρησιακές ανάγκες παρουσίασε μεταξύ άλλων τα Μη Επανδρωμένα Συστήματα ARES, AIHMI, και TALOS ΙΙ στον απόηχο της επιτυχής εναέριας βολής ρουκέτας από το Μη Επανδρωμένο Σύστημα τύπου SARISA, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο εγχώριας κατασκευής Μη Επανδρωμένο Αερόχημα Μάχης (Unmanned Combat Aerial Vehicle – UCAV).

Διαβάστε επίσης: SAS Technology | Βολή του UAS SARISA με ρουκέτα FZ-90 (Hydra 70)

“SARISA”

Στην φετινή DEFEA, το πλέον εξελιγμένο concept της εταιρείας, το SARISA, παρουσιάστηκε σε ποικίλες διαμορφώσεις. 

Όντας ένα πολλαπλών χρήσεων πολυκόπτερο μεγάλου βάρους με μέγιστο βάρος απογείωσης άνω των 60 κιλών και ωφέλιμο φορτίο τουλάχιστον 25 κιλά, το σύστημα μπορεί να εξοπλιστεί με εναλλάξιμους φορείς ωφέλιμου φορτίου, επιτρέποντας την ταχεία αναδιαμόρφωση προς εκτέλεση διαφορετικού τύπου αποστολών όπως εγγύς αεροπορικής υποστήριξης, έρευνας και διάσωσης και τακτικής μεταφοράς φορτίου.

Σχετικά με την οπλισμένη εκδοχή, η βασική διαμόρφωση αφορά τον τύπο SRS-1A, ο οποίος φέρει μονό ή διπλό εκτοξευτή ρουκετών HYDRA 70. Ακόμα, υπάρχουν διαθέσιμες οι εκδόσεις SRS-1R18 και SRS-1R28, αμφότερες οι οποίες φέρουν εκτοξευτή ρουκετών με διαμόρφωση 4 x RPG-18 και 4 x RPG-26 αντίστοιχα, ενώ υπάρχουν ενσωματωμένοι οι αντίστοιχοι μηχανισμοί ελέγχου πυρός (Servo Firing Mechanism), SFM-18A και SFM-26A.

Τέλος, υπάρχουν και οι διαμορφώσεις SRS-1SAR και SRS-1C για αποστολές έρευνας και διάσωσης (SAR) και τακτικής μεταφοράς φορτίου αντίστοιχα, ενώ δεν θα πρέπει να λησμονείται και η διαμόρφωση κατάσβεση μικροεστιών σε συνεργασία με την Πυροσβεστική.

Διαβάστε επίσης: Latsco S.I | Συνεργασία με την S.A.S και δωρεά drones SARISA στο Πυροσβεστικό Σώμα

“AIHMI”

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, το πρόγραμμα της εταιρείας για weaponized UAVs ξεκίνησε με το Μη Επανδρωμένο Σύστημα τύπου SARISA πριν δύο χρόνια. Η “Αιχμή” (AIHMI) αποτελεί τη συνέχεια αυτού του προγράμματος.

Ειδικότερα, πρόκειται για ένα νέο φορέα/συλλογή ρουκέτας AHX-1X μήκους 1,82 μέτρων με αναδιπλούμενα πτερύγια (1,98 μέτρα), και μικρό ηλεκτρικό κινητήρα με έλικα, εντός του οποίου και κατά μήκος της ατράκτου προσαρμόζεται η κατευθυνόμενη με καταύγαση λέιζερ ρουκέτα 70 χιλ τύπου FZ 90 ή FZ275LGR της THALES Belgium. 

Διαβάστε επίσης: SRS-1A SARISA | Συνεργασία με THALES για τις ίδιες ρουκέτες που μπορούν να φέρουν τα “Κυπριακά” Η145Μ – Φωτογραφίες

Το επίμαχο οπλικό σύστημα χαρακτηρίζεται ως Περιφερόμενο Πυρομαχικό μεγάλου βεληνεκούς (Stand Off Loitering Munition – SOLM), καθώς, εν αντιθέσει με τα συνήθη περιφερόμενα πυρομαχικά, η επιχειρησιακή λειτουργία του όπλου διαφοροποιείται ως εξής: μεταφερόμενο αρχικά από ένα μη επανδρωμένο αερόχημα, στη συνέχεια εξαπολύεται είτε ως όπλο ανεμοπορίας, επιτυγχάνοντας βεληνεκές 13-15 χλμ. από ύψος αφέσεως 1.000 μέτρων, είτε ως ηλεκτροκίνητο αυτοπροωθούμενο σύστημα, φτάνοντας τα 60 χλμ, και αφού προσεγγίσει το επιχειρησιακό βεληνεκές της ρουκέτας (4-7 χλμ), γίνεται άφεση της ρουκέτας, η οποία προσβάλει το στόχο. 

Με αυτόν τον τρόπο, ο φορέας κατά τη φάση της αρχικής καθοδήγησης δεν πλησιάζει τον στόχο την έκθεση του σε συστήματα προστασίας (hard kill ή/και soft kill), και έπειτα στη φάση της τερματικής καθοδήγησης εκμεταλλευόμενο πλήρως τα χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας της ρουκέτας – λόγω μικρού οπτικού, θερμικού, ηχητικού ίχνους και χαμηλής υπογραφής ραντάρ – εισέρχεται εντός παραμέτρων βολής και βάλλει απορρίπτοντας ταυτόχρονα τον αναλώσιμο φορέα AHX-1X.

Ενδεικτικά, στο περίπτερο της SAS Technology το AIHMI εφέρετο ως οπλικό φορτίο στο SARISA SRS-1A, αλλά και στο UAV TALOS II, μεγιστοποιώντας έτσι το επιχειρησιακό εύρος ξεπερνώντας την προαναφερθείσα τυπική εμβέλεια της ρουκέτας, στοιχείο που αυξάνει κατακόρυφα την επιβιωσιμότητα του συστήματος και κατ’ επέκταση τις πιθανότητες μιας επιτυχημένης βολής.

Σε αυτο το σημείο, πρέπει να σημειωθεί ότι η SAS Technology αναπτύσσει μία τροποποιημένη έκδοση του συστήματος, ώστε να μπορεί να αναρτάται και ως οπλικό φορτίο σε ελικόπτερα από πυλώνες τύπου 14″ κατά NATO.

Διαβάστε επίσης: SRS-1A SARISA | Συνεργασία με THALES για τις ίδιες ρουκέτες που μπορούν να φέρουν τα “Κυπριακά” Η145Μ – Φωτογραφίες

“TALOS II”

Αναφορικά με το “TALOS II”, αποτελεί ίσως το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα της SAS Technology, και είναι σε φάση εξέλιξης, με στόχο να γίνει η πρώτη πτητική δοκιμή μεσοπρόθεσμα. Η αρχική του εκδοχή, το TALOS I είχε υλοποιήσει πτητικές δοκιμές πέρυσι. 

Πλέον, η αναβαθμισμένη εκδοχή διαμορφώνεται ως δικηνητήριο, MALE (Medium Altitude Long Endurance / Μεσαίου Υψόμετρου Μεγάλης Αντοχή) Μη Επανδρωμένο Αερόχημα Μάχης (UCAV) με δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου 60 κιλών έχοντας αυτονομία πτήσεως πλέον των 20 ωρών. 

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εταιρείας, το εν λόγω UAV δύναται να εξοπλιστεί με τέσσερις ρουκέτες, κατευθυνόμενες ή μη, σε διπλό εκτοξευτή FZ602 της Thales Βελγίου, ή και τέσσερις “Αιχμές”, ή και όλμους με πυροσωλήνα επαφής (impact fuze) σε συνδυασμό με ηλεκτροοπτικό εξοπλισμό (κάμερα), ενώ μπορεί να μεταφερθεί στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα επίγειου ελέγχου και αποθήκευσης CCB-1X για να συναρμολογηθεί μέσα σε 10 λεπτά, προκειμένου να απογειωθεί ακόμα και εκτός αεροδιαδρόμων. 

“ARES ARS -X1”

Τα βλέμματα μαγνήτισε και το οκτακόπτερο μεσαίου βάρους ARES. Ένα UAS πολλαπλών χρήσεων διττής χρήσης (πολιτικής ή στρατιωτικής) με δυνατότητα μεταφοράς έως και 18 κιλών ωφέλιμο φορτίο. 

Το ARES μπορεί να λάβει διαμόρφωση Quad ή Octo-Quad χρησιμοποιώντας διάφορους τύπους κινητήρων εκτελώντας αποστολές επιτήρησης, μεταφοράς και παράδοσης φορτίου, ακόμα και οπλικού φέροντας πυροσωλήνα μιας χρήσης για βολή RPG ή διανομείς χειροβομβίδων και κελιά όλμων.

Διαβάστε επίσης: UAV Hera | Το τετρακόπτερο UAV πολλαπλών χρήσεων

MPGS-S3 HOTAS, TRF-1TR και HGD-AR73

Ένα άλλο ενδιαφέρον έκθεμα ήταν και ο φορητός επίγειος σταθμός ελέγχου του συνόλου του στόλου των Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων MPGS-S3 HOTAS. Πρόκειται για έναν σταθμό τύπου MIL Grade HOTAS (Hands-on Throttle & Stick) με τις 3 οθόνες 15,6 ιντσών, όπου η κάθε μία ξεχωριστά μεταδίδει πληροφορίες τηλεμετρίας, δορυφορικό χάρτη και ζωντανή ροή βίντεο από τον υφιστάμενο ηλεκτροοπτικό εξοπλισμό.

Ακόμα, το σύστημα ενσωματώνει συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi και Bluetooth, 3 πτυσσόμενους άξονες Joystick για λειτουργία HOTAS, ενώ μεταφέρεται σε θήκη στρατιωτικών προδιαγραφών με δύο τροχούς. Επίσης, δύναται να λειτουργήσει με εξατομικευμένες λύσεις λογισμικού από 1 έως 2 χρήστες και αυτονομία 2 ωρών.

Το σύστημα τηλεματικής TRF-1TR για απομακρυσμένο έλεγχο αντικειμένων της SAS τράβηξε επίσης τα βλέμματα. Το εν λόγω σύστημα συμπεριλαμβάνει δύο δομοστοιχεία: το TRF-1TR ως ραδιο-πομπός, που εγκαθίσταται πάνω στο UAV και το TRF-1R ως ενσωματωμένος δέκτης στο μηχανισμό ελέγχου πυρός (Servo Firing Mechanism).

Παρομοίως, το σύστημα HGD-AR73 (Hand Grenade Dispenser) για ρίψη χειροβομβίδων τύπου Arges-73 από UAV κέντρισε το ενδιαφέρον. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα UCAV ARES και UCAV SARISA δύνανται να φέρουν βάση 8 και 15 μονών συστημάτων ανάληψης χειροβομβίδων αντίστοιχα.

Το The Cyprus Institute στο περίπτερο της S.A.S

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι δίπλα στο περίπτερο της SAS βρισκόταν περίπτερο του Cyprus Institute, του οποίου το εργαστήριο Unmanned Systems Research Laboratory έχει να επιδείξει αξιέπαινο έργο στην ανάπτυξη UAVs και συνεργάζεται με την εταιρεία προσφέροντας λύσεις σε συστήματα αυτόματου πιλότου.

Διαβάστε επίσης: Κυπριακά UAS | Και όμως γίνεται σοβαρή δουλειά από το Ινστιτούτο Κύπρου – Φωτογραφίες & VIDEO

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This