O Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων των Φιλιππινών, δήλωσε πως ο στρατός της χώρας σχεδιάζει την απόκτηση…
Στο περίπτερο της γερμανικής ΚΜW-μέλος του ομίλου KNDS, στη διεθνή έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας DEFEA 2023, παρουσιάστηκε μια ειδική (demonstrator) έκδοση του Leopard-2A7.
Σε συζήτηση μας με τον κ. Axel Kempfle, Project Manager της KMW, μας λέχθηκε ότι η συγκεκριμένη έκδοση επίδειξης τεχνολογιών, αναμένεται να αυξήσει τον βαθμό προστασίας του οχήματος καθώς και τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου.
Το άρμα που παρουσίασε η KMW αποτελεί ένα “μείγμα” διαφόρων εκδόσεων Leopard-2, με βάση το Leopard-2A4 και το οποίο φέρει βοηθητική μονάδα ισχύος (APU) και πύργο Leopard-2A6 όχι όμως στην τυπική του έκδοση. Το υπόψη άρμα χρησιμοποιείται από την KMW καθαρά ως όχημα επίδειξης αλλά και δοκιμών νέων τεχνολογιών.
Το περισκόπιο του αρχηγού του πληρώματος στον πύργο του άρματος έχει αντικατασταθεί με το PERI RTWL της HENSOLDT, με δυνατότητα Hunter-Killer το οποίο είναι εγκατεστημένο επίσης, στο IFV PUMA, αλλά και στις εκδόσεις των Leopard-2Α7+ του Κατάρ και της Ουγγαρίας και που πρόκειται να αποτελέσει τη μελλοντική επιλογή για τις επόμενες εκδόσεις. Σημειώνεται ότι την δυνατότητα Hunter-Killer για τον εγκλωβισμό ταυτόχρονα δύο στόχων από τον αρχηγό του πληρώματος και τον πυροβολητή διαθέτουν και τα ελληνικά Leopard 2A6 HEL.
Επιπλέον, στο πρόσθιο μέρος του οχήματος η KMW, έχει δημιουργήσει χώρο για δεύτερο χειριστή, με μια δεύτερη καταπακτή στο σημείο όπου βρισκόταν η αποθήκη πυρομαχικών, ούτως ώστε το όχημα να αποτελέσει δοκιμή για μελλοντικές εκδόσεις, με μη επανδρωμένους πύργους.
Διαβάστε επίσης: DEFEA 2023 | Ο πύργος NIMROD 300 για το Leonidas 300 AIFV από την EODH – VIDEO
Νέες αλλαγές έγιναν και στα συστήματα νυχτερινής οράσεως, τα οποία βρίσκονταν μόνο στο πρόσθιο μέρος των Leopard-2. Στη διαμόρφωση του Leopard 2A7 επίδειξης τεχνολογιών στην DEFEA, οι τεχνικοί της KMW, τοποθέτησαν το συστήματα νυχτερινής οράσεως οδηγού SPECTUS επίσης της HENSOLDT (με κάμερες εμπρός και πίσω) και το οποίο μπορεί να συνδυάσει εικόνα από θερμική κάμερα και κάμερα υπερύθρων με απεικόνιση σε οθόνη στη θέση οδηγού για οδήγηση υπό όλες τις συνθήκες. Οι άνθρωποι της KMW, τοποθέτησαν επίσης επιπρόσθετο υπέρυθρο φωτισμό στα πλαϊνά μέρη του άρματος, για την καλύτερη επίγνωση της κατάστασης από τον οδηγό υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Όσον αφορά την προστασία, το άρμα της έκθεσης διαθέτει την έκδοση του Leopard-2A6, με τις προσθήκες που υπάρχουν στην ελληνική έκδοση του Leopard-2A6 HEL το οποίο φέρει ενισχυμένη θωράκιση στο πρόσθιο μέρος και πλήρη θωράκιση οροφής. Σύμφωνα με την KMW, αυτή θα είναι η τυπική διαμόρφωση των μελλοντικών εκδόσεων, πέραν του 2Α7V, το οποίο μπήκε σε υπηρεσία με τον Γερμανικό Στρατό, χωρίς το βελτιωμένο πακέτο θωράκισης του Leopard-2A6 HEL.
Επιπρόσθετα kits θωράκισης είναι εφικτό να τοποθετηθούν αναλόγως αποστολής. Στο εσωτερικό άρματος έχει εφαρμοστεί αντιθραυσματική επένδυση που περιορίζει τις απώλειες από τα θραύσματα που προκαλούνται μετά από προσβολή του άρματος κάτι το οποίο συναντάται και σε παλαιότερες εκδόσεις.
Επιπλέον, στο όχημα demonstrator, βελτιώθηκε η βοηθητική μονάδα ισχύος (APU), για να μπορεί να ανταπεξέλθει στα μεγάλα φορτία, με τον κινητήρα ωστόσο να παραμένει ο πανίσχυρος 12-κυλινδρος πολύκαυστος (multi-fuel), MTU με απόδοση 1500 ίππους και το σύστημα μετάδοσης RENK. Η βοηθητική μονάδα ισχύος έχει διαμορφωθεί για οχήματα 69 τόνων, ούτως ώστε οι χρήστες να μπορούν να εγκαταστήσουν συστήματα ενεργητικής προστασίας (APS), τα οποία καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ισχύος.
Διαβάστε επίσης: Σύστημα αυτοπροστασίας “Trophy” | Το σύστημα που καθιστά πλέον τα Abrams “άτρωτα” – Φωτογραφίες & VIDEO
Με την αύξηση του βάρους, οι άνθρωποι της KMW, έπρεπε να αποφασίσουν, αν προτιμούσαν την αύξηση της ροπής στην τελική ταχύτητα, ή στην εκκίνηση. Η KMW προτίμησε να αυξήσει την ταχύτητα του οχήματος κατά την εκκίνηση η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, παρουσιάζει 20% μεγαλύτερη απόδοση. Αυτό θα επιτρέπει στο όχημα, την γρήγορη έξοδο από οχυρωμένες ή όχι θέσεις, αλλά και μεγαλύτερη ευκινησία σε δύσβατα σημεία. Το “τίμημα” ωστόσο αυτής της αλλαγής, είναι η μικρή μείωση της τελικής ταχύτητας, η οποία έπεσε στα 60 χλμ από τα 65-66 χλμ.
Επιπλέον αλλαγές, είναι αυτή της τοποθέτησης κλιματισμού στο πίσω μέρος του πύργου, συνδυαστικά με το σύστημα προστασίας από Πυρηνικούς, Βιολογικούς και Χημικούς παράγοντες (NBC), με φίλτρα μεγαλύτερης αντοχής στην σκόνη, ενώ σύστημα κλιματισμού τοποθετήθηκε και στο διαμέρισμα του οδηγού στα πρότυπα των τροποποιήσεων που έγιναν για τα Καταριανά Leopard 2A7+. Στα λοιπά χαρακτηριστικά του το Leopard 2A7 συνεχίζει να είναι ικανό για διάβαση υδάτινου κωλύματος (έως και 4 μέτρα με χρήση snorkel), διάβαση κωλύματος πλάτους 3 μέτρων (π.χ αντιαρματική τάφρο) και κάθετου εμπόδιο 1,05 μέτρων. Το άρμα μπορεί να κινείτε σε έδαφος με κλίση έως 60% (κατά μήκος) και εγκάρσια κλίση έως 30%.
Όσον αφορά στον οπλισμό του, τοποθετήθηκε το νεότερο πυροβόλο της Rheinmetall, το L/55 A1 των 120χλ (55 διαμετρημάτων), το οποίο θα μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στις πιέσεις των νέων πυρομαχικών που αναπτύσει η εταιρεία, με μεγαλύτερες αποδόσεις. Στο εσωτερικό του πύργου μπορούν να τοποθετηθούν και προγραμματιζόμενα πυρομαχικά (AirBurst, Impact, Time-Delay) κάτι το οποίο αποτελεί βασική δυνατότητα που αποκτήθηκε από το πρόγραμμα Leopard 2A7V του Γερμανικού Στρατού.
Πέραν τούτων στα πρότυπα των Καταριανών Leopard 2A7+ είναι εφικτή η τοποθέτηση τηλεχειριζόμενου σταθμού οπλισμού σε συνεργασία με την Kongsberg. Συστήματα διαχείρισης μάχης και τηλεπικοινωνιών παραμετροποιούνται επισης ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη.
Μια άλλη μικρή αλλαγή επί του οχήματος, είναι η τοποθέτηση τηλεφώνου στο πίσω μέρος του σκάφους, για εξωτερική επικοινωνία πεζών τμημάτων με το πλήρωμα, κάτι που υπάρχει συνήθως σε Αμερικανικής και Ισραηλινής προέλευσης άρματα.
Διαβάστε επίσης: DEFEA 2023 | Η ελληνική EODH κατασκευάζει τη θωράκιση των νέων Leopard 2A7 της Νορβηγίας – Υπογραφή Συμφωνίας με την γερμανική KMW
Το άρμα επίδειξης δυνατοτήτων προφανώς και δεν είναι προς παραγωγή όμως δεν αποκλείεται στο εγγύς μέλλον να δούμε και ενσωμάτωση των τεχνολογιών που φέρει, με βάση και ορισμένα διδάγματα από την χρήση των αρμάτων Leopard στην Ουκρανία. Μια επιπρόσθετη λύση θα μπορούσε να αποτελέσει μελλοντικά και η χρήση μη επανδρωμένου αεροχήματος (drone) για καλύτερη επίγνωση της τακτικής κατάστασης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
MBDA | Εκσυγχρονισμός των πυραύλων TAURUS για την Bundeswehr
Οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις (Bundeswehr) και η TAURUS Systems GmbH (κοινοπραξία μεταξύ MBDA και SAAB) υπέγραψαν σύμβαση για τη…
Τουρκία – Ισπανία | Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη των τουρκικών εκπαιδευτικών αεροσκαφών Hurjet
Η Τουρκία και η Ισπανία υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για την ανάπτυξη των τουρκικής κατασκευής εκπαιδευτικών – ελαφρών…
Φιλιππίνες | Ο στρατός θέλει να αποκτήσει το πυραυλικό σύστημα Typhon
O Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων των Φιλιππινών, δήλωσε πως ο στρατός της χώρας σχεδιάζει την απόκτηση…
Οι Αξιωματικοί Νοσηλευτικής θα αποκτούν τη νοσηλευτική ειδικότητα
Παρέχεται η δυνατότητα στους Αξιωματικούς Νοσηλευτές που προέρχονται από τη Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής να αποκτούν τη νοσηλευτική…
Ελλάδα | «Ναι» της ΑΠΠΔ στην τοποθέτηση καμερών της αστυνομίας στους δρόμους
Το πράσινο φως έδωσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στην τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από…
MBDA | Εκσυγχρονισμός των πυραύλων TAURUS για την Bundeswehr
Οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις (Bundeswehr) και η TAURUS Systems GmbH (κοινοπραξία μεταξύ MBDA και SAAB) υπέγραψαν σύμβαση για τη…
Συρία | Νέος υπουργός Άμυνας ο Μουρχάφ Αμπού Κάσρα
Οι νέοι ηγέτες της Συρίας διόρισαν τον Μουρχάφ Αμπού Κάσρα, μια προβεβλημένη προσωπικότητα στους κόλπους των ανταρτών…
Τουρκία – Ισπανία | Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη των τουρκικών εκπαιδευτικών αεροσκαφών Hurjet
Η Τουρκία και η Ισπανία υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για την ανάπτυξη των τουρκικής κατασκευής εκπαιδευτικών – ελαφρών…