Η τουρκική εταιρεία Repkon και η πακιστανική εταιρεία Wah Industries Limited (WIL) υπέγραψαν συμφωνία για παραγωγή πυρομαχικών 155χιλ…
Το Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού (Personnel Carrier – APC) BTR-90, το οποίο η Ρωσία ανέσυρε από τις αποθήκες του 38ου Ερευνητικού Ινστιτούτου στην Kubinka, φέρεται να εντοπίστηκε στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τον Andriy Tarasenko, στρατιωτικό αναλυτή, κυκλοφόρησε ένα βίντεο που δείχνει ένα σπάνιο BTR-90 με ένα λευκό σύμβολο “V” ζωγραφισμένο στις μπροστινές και τις πλευρές του πλαισίου.
First ever BTR-90 in action. Less than a dozen made and stored in Russia #38 research institute https://t.co/yocNQ3exHL pic.twitter.com/4gAcocJO49
— Andrei_bt (@AndreiBtvt) October 13, 2023
Το BTR-90 υιοθετήθηκε από τις Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2008, αλλά δεν εισήλθε σε μαζική παραγωγή. Το εν λόγω ΤΟΜΠ λέγεται ότι ήταν μέρος μιας μεγαλύτερης ίλης ρωσικών οχημάτων μάχης, συμπεριλαμβανομένων των αρμάτων μάχης “Z”, στην Ουκρανία.
Προφανώς, ρωσικά αποθέματα σύγχρονων τεθωρακισμένων οχημάτων μειώνονται σε τέτοιο βαθμό, που ακόμη και ένα απαρχαιωμένο ΤΟΜΠ ρίχτηκε στη μάχη απλώς για να συμπληρώσει τους απαιτούμενους αριθμούς.
Το BTR-90, πιο γνωστό ως Rostok, είναι ένα τροχοφόρο APC, το οποίο αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε το 1993 στη Ρωσία, ενώ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994. Το BTR-90 έχει μια τυπική εσωτερική διάταξη της οικογένειας οχημάτων BTR-80 της σοβιετικής εποχής, δηλαδή, το διαμέρισμα του κινητήρα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του πλαισίου του οχήματος, ενώ ο οδηγός κάθεται στο μπροστινό μέρος του πλαισίου και ο πυργίσκος, τα χειριστήρια και το διαμέρισμα στρατευμάτων βρίσκονται στη μέση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του BTR-90:
- Βάρος: 20,9 τόνοι
- Μήκος: 7,64 μέτρα
- Πλάτος: 3,20 μέτρα
- Υψος: 2,98 μέτρα
- Πλήρωμα: 3 (+7 στρατιώτες)
- Κύριος οπλισμός: Πυροβόλο 30 χιλ Shipunov 2A42 (500 φυσ.) / εξοπλίζει επίσης το ερπυστριοφόρο ΤΟΜΑ BMP-2
- Δευτερεύων εξοπλισμός: Πολυβόλο PKT 7,62 χιλ (2000 φυσ.), αντιαρματικό κατευθυνόμενο πύραυλο (ATGM) 9M113 Konkurs, αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων AGS-17D 30 χιλ (400 φυσ.).
- Κινητήρας: turbo diesel 510 ίππων
- Ανάρτηση:¨τροχοφόρο 8×8
- Επιχειρησιακό εύρος: 800 χλμ
- Μέγιστη ταχύτητα: 100 χλμ/ώρα
Αυτό το όχημα έχει ελαφρώς μεγαλύτερο και ψηλότερο πλαίσιο από το προηγούμενο BTR-80.
Τον Οκτώβριο του 2011 το Υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε να αγοράσει περισσότερα BTR-90 και δεν τα συμπεριέλαβε στον κατάλογο του κρατικού εξοπλιστικού προγράμματος μέχρι το 2020, και παραιτήθηκε από τις εξαγωγές για το BTR-90. Ως εκ τούτου, το όχημα πέρασε μερικά χρόνια υπηρετώντας με τα ρωσικά στρατεύματα εσωτερικού σε δοκιμαστική βάση και στη συνέχεια αποθηκεύτηκε στο 38ο Επιστημονικό-Ερευνητικό Ινστιτούτο.
Διαβάστε επίσης: BMPT “Terminator” | Η Ρωσική προσέγγιση στην υποστήριξη μάχης εντός κατοικημένων τόπων – VIDEO
Εκείνη την εποχή, απλά δεν υπήρχε ανάγκη για ένα νέο BTR. Τα παλαιότερα BTR-80, BTR-70 και BTR-60 ήταν απολύτως επαρκή και σε άφθονες ποσότητες. Δύο δεκαετίες αργότερα, ο λογισμός έχει αλλάξει και τα BTR-90 επιστρέφουν σε δράση στην Ουκρανία.
Δεν είναι δύσκολο να κατανοηθεί γιατί οι Ρώσοι βγάζουν πειραματικά οχήματα 30 ετών από μακροπρόθεσμη αποθήκευση και τα στέλνουν στην πρώτη γραμμή.
Σε σχεδόν δύο χρόνια σκληρών μαχών, οι Ρώσοι έχασαν περίπου 4.000 ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ. Αυτό είναι περίπου το ένα τρίτο των ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ, που οι ρωσικές δυνάμεις είχαν σε ενεργό υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 2022.
Η ρωσική βιομηχανία μπορεί να παράξει χίλια νέα και αναβαθμισμένα ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ το 2023, εάν τα σχόλια του Βλαντιμίρ Αρτιάκοφ, αναπληρωτή γενικού διευθυντή της κρατικής εταιρείας Rostec, είναι ακριβή.
Το πρόβλημα με το BTR-90 δεν είναι το BTR-90. Είναι η βιομηχανική απόγνωση για την οποία μιλάει. Το Κρεμλίνο εργάζεται σκληρά για να ικανοποιήσει τη βιομηχανία όπλων του για έναν πόλεμο που θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι το 2025 ή κα πιο μετά.
Εν τω μεταξύ, τα ρωσικά συντάγματα χρειάζονται ακόμη καινούργια οχήματα για να αντικαταστήσουν τις αδυσώπητες απώλειες μάχης. Τα συντάγματα θα πάρουν ό,τι ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ μπορούν να πάρουν, συμπεριλαμβανομένων των πειραματικών BTR-90.
Διαβάστε επίσης: Τ-80U | 25 Χρόνια παρουσίας στην Εθνική Φρουρά και οι επιλογές αναβάθμισης του – Infographics & VIDEO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ρωσία | Πρώτη επίθεση με πύραυλο “Ορέσνικ” στην Ουκρανία – Συνεχίζονται οι δοκιμές
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν, σε νέες δηλώσεις του ανέφερε πως η Ρωσία θα συνεχίσει τις δοκιμές του νέου πυραύλου “Ορέσνικ”…
ΓΕΣ | Υβριδικό Σύστημα Ενέργειας στο Φυλάκιο ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ
Το εν λόγω σύστημα αποτελεί δωρεά προς το Στρατό Ξηράς της εταιρείας «ΑΡΚΑΔΙΚΑ ΜΕΛΤΕΜΙΑ», μέλος του Ομίλου «EUNICE ENERGY GROUP»…
Ο Γ.Γ του ΝΑΤΟ σε Ελλάδα και Τουρκία – Συζήτηση για εξοπλισμούς, ασφάλεια και Ουκρανία
Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε (Mark Rutte), επισκέφθηκε σε δύο μέρες την Ελλάδα και την Τουρκία…
Κύπρος | Σεμινάριο με 80 στελέχη από 21 κράτη για την Ευρωπαϊκή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας
Το σεμινάριο διοργανώνει η Ακαδημία Ασφάλειας και Άμυνας του Υπουργείου Άμυνας, σε συνεργασία με την Αυστριακή Ακαδημία Άμυνας…
Συνομιλίες για εκεχειρία στο Λίβανο – Δεκάδες στρατιώτες της χώρας έχασαν την ζωή τους
Είμαστε κοντά σε συμφωνία, διαβεβαίωσε ο Τζον Κέρμπι, εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας της αμερικανικής προεδρίας…
Συνεργασία εταιρειών Τουρκίας και Πακιστάν για παραγωγή πυρομαχικών 155χιλ
Η τουρκική εταιρεία Repkon και η πακιστανική εταιρεία Wah Industries Limited (WIL) υπέγραψαν συμφωνία για παραγωγή πυρομαχικών 155χιλ…
ΤΑΜΣ ΒΑΛΙΟΣ 24 | Επιτήρηση ακτής και αντιμετώπιση αποβατικής ενέργειας – Φωτογραφίες
Κατά την διεξαγωγή της ΤΑΜΣ εξετάστηκαν διαδικασίες επιτήρησης ακτής και αντιμετώπισης συνδυασμένης αποβατικής και αεροκίνητης ενέργειας…
ΑΣΠΙΔΕΣ | Η Φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ προστατεύει εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Η Φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ ολοκλήρωσε άλλη μια επιτυχημένη επιχείρηση στενής προστασίας εμπορικού σκάφους στα πλαίσια της Επιχείρησης ΑΣΠΙΔΕΣ…