Η βραζιλιάνικη εταιρεία Embraer ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι έχει υπογράψει συμβόλαιο για την πώληση δύο μεταγωγικών αεροσκαφών C-390…
Το Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού (Personnel Carrier – APC) BTR-90, το οποίο η Ρωσία ανέσυρε από τις αποθήκες του 38ου Ερευνητικού Ινστιτούτου στην Kubinka, φέρεται να εντοπίστηκε στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τον Andriy Tarasenko, στρατιωτικό αναλυτή, κυκλοφόρησε ένα βίντεο που δείχνει ένα σπάνιο BTR-90 με ένα λευκό σύμβολο “V” ζωγραφισμένο στις μπροστινές και τις πλευρές του πλαισίου.
First ever BTR-90 in action. Less than a dozen made and stored in Russia #38 research institute https://t.co/yocNQ3exHL pic.twitter.com/4gAcocJO49
— Andrei_bt (@AndreiBtvt) October 13, 2023
Το BTR-90 υιοθετήθηκε από τις Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2008, αλλά δεν εισήλθε σε μαζική παραγωγή. Το εν λόγω ΤΟΜΠ λέγεται ότι ήταν μέρος μιας μεγαλύτερης ίλης ρωσικών οχημάτων μάχης, συμπεριλαμβανομένων των αρμάτων μάχης “Z”, στην Ουκρανία.
Προφανώς, ρωσικά αποθέματα σύγχρονων τεθωρακισμένων οχημάτων μειώνονται σε τέτοιο βαθμό, που ακόμη και ένα απαρχαιωμένο ΤΟΜΠ ρίχτηκε στη μάχη απλώς για να συμπληρώσει τους απαιτούμενους αριθμούς.
Το BTR-90, πιο γνωστό ως Rostok, είναι ένα τροχοφόρο APC, το οποίο αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε το 1993 στη Ρωσία, ενώ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994. Το BTR-90 έχει μια τυπική εσωτερική διάταξη της οικογένειας οχημάτων BTR-80 της σοβιετικής εποχής, δηλαδή, το διαμέρισμα του κινητήρα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του πλαισίου του οχήματος, ενώ ο οδηγός κάθεται στο μπροστινό μέρος του πλαισίου και ο πυργίσκος, τα χειριστήρια και το διαμέρισμα στρατευμάτων βρίσκονται στη μέση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του BTR-90:
- Βάρος: 20,9 τόνοι
- Μήκος: 7,64 μέτρα
- Πλάτος: 3,20 μέτρα
- Υψος: 2,98 μέτρα
- Πλήρωμα: 3 (+7 στρατιώτες)
- Κύριος οπλισμός: Πυροβόλο 30 χιλ Shipunov 2A42 (500 φυσ.) / εξοπλίζει επίσης το ερπυστριοφόρο ΤΟΜΑ BMP-2
- Δευτερεύων εξοπλισμός: Πολυβόλο PKT 7,62 χιλ (2000 φυσ.), αντιαρματικό κατευθυνόμενο πύραυλο (ATGM) 9M113 Konkurs, αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων AGS-17D 30 χιλ (400 φυσ.).
- Κινητήρας: turbo diesel 510 ίππων
- Ανάρτηση:¨τροχοφόρο 8×8
- Επιχειρησιακό εύρος: 800 χλμ
- Μέγιστη ταχύτητα: 100 χλμ/ώρα
Αυτό το όχημα έχει ελαφρώς μεγαλύτερο και ψηλότερο πλαίσιο από το προηγούμενο BTR-80.
Τον Οκτώβριο του 2011 το Υπουργείο Άμυνας αρνήθηκε να αγοράσει περισσότερα BTR-90 και δεν τα συμπεριέλαβε στον κατάλογο του κρατικού εξοπλιστικού προγράμματος μέχρι το 2020, και παραιτήθηκε από τις εξαγωγές για το BTR-90. Ως εκ τούτου, το όχημα πέρασε μερικά χρόνια υπηρετώντας με τα ρωσικά στρατεύματα εσωτερικού σε δοκιμαστική βάση και στη συνέχεια αποθηκεύτηκε στο 38ο Επιστημονικό-Ερευνητικό Ινστιτούτο.
Διαβάστε επίσης: BMPT “Terminator” | Η Ρωσική προσέγγιση στην υποστήριξη μάχης εντός κατοικημένων τόπων – VIDEO
Εκείνη την εποχή, απλά δεν υπήρχε ανάγκη για ένα νέο BTR. Τα παλαιότερα BTR-80, BTR-70 και BTR-60 ήταν απολύτως επαρκή και σε άφθονες ποσότητες. Δύο δεκαετίες αργότερα, ο λογισμός έχει αλλάξει και τα BTR-90 επιστρέφουν σε δράση στην Ουκρανία.
Δεν είναι δύσκολο να κατανοηθεί γιατί οι Ρώσοι βγάζουν πειραματικά οχήματα 30 ετών από μακροπρόθεσμη αποθήκευση και τα στέλνουν στην πρώτη γραμμή.
Σε σχεδόν δύο χρόνια σκληρών μαχών, οι Ρώσοι έχασαν περίπου 4.000 ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ. Αυτό είναι περίπου το ένα τρίτο των ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ, που οι ρωσικές δυνάμεις είχαν σε ενεργό υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 2022.
Η ρωσική βιομηχανία μπορεί να παράξει χίλια νέα και αναβαθμισμένα ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ το 2023, εάν τα σχόλια του Βλαντιμίρ Αρτιάκοφ, αναπληρωτή γενικού διευθυντή της κρατικής εταιρείας Rostec, είναι ακριβή.
Το πρόβλημα με το BTR-90 δεν είναι το BTR-90. Είναι η βιομηχανική απόγνωση για την οποία μιλάει. Το Κρεμλίνο εργάζεται σκληρά για να ικανοποιήσει τη βιομηχανία όπλων του για έναν πόλεμο που θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι το 2025 ή κα πιο μετά.
Εν τω μεταξύ, τα ρωσικά συντάγματα χρειάζονται ακόμη καινούργια οχήματα για να αντικαταστήσουν τις αδυσώπητες απώλειες μάχης. Τα συντάγματα θα πάρουν ό,τι ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ μπορούν να πάρουν, συμπεριλαμβανομένων των πειραματικών BTR-90.
Διαβάστε επίσης: Τ-80U | 25 Χρόνια παρουσίας στην Εθνική Φρουρά και οι επιλογές αναβάθμισης του – Infographics & VIDEO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Αυστρία αγοράζει 12 αεροσκάφη Leonardo M-346FA από την Ιταλία
Η Αυστρία πρόκειται να προμηθευτεί αεροσκάφη M-346FA από την ιταλική εταιρεία Leonardo. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος τύπου…
Η τουρκική Baykar αγοράζει την ιταλική Piaggio Aerospace
Η τουρκική εταιρεία Baykar, εξαγόρασε την ιταλική εταιρεία Piaggio Aerospace. Η Piaggio Aerospace δραστηριοποιείται…
Embraer | Υπογραφή συμβολαίου για την πώληση δύο μεταγωγικών αεροσκαφών C-390 σε άγνωστο πελάτη
Η βραζιλιάνικη εταιρεία Embraer ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι έχει υπογράψει συμβόλαιο για την πώληση δύο μεταγωγικών αεροσκαφών C-390…
Σομαλία | «Πράσινο φως» στην ανάπτυξη νέας δύναμης της Αφρικανικής Ένωσης για να αντιμετωπιστεί η Σεμπάμπ
Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ έδωσε την Παρασκευή πράσινο φως σε νέα δύναμη της Αφρικανικής Ένωσης, η οποία αναμένεται να…
Η Αυστρία αγοράζει 12 αεροσκάφη Leonardo M-346FA από την Ιταλία
Η Αυστρία πρόκειται να προμηθευτεί αεροσκάφη M-346FA από την ιταλική εταιρεία Leonardo. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος τύπου…
UNICEF | Περισσότερα παιδιά από ποτέ ζουν σε εμπόλεμες ζώνες
Περισσότερα παιδιά από ποτέ ζουν σε εμπόλεμες ζώνες ή έχουν εκτοπιστεί με τη βία από τα σπίτια τους λόγω συγκρούσεων…
Η τουρκική Baykar αγοράζει την ιταλική Piaggio Aerospace
Η τουρκική εταιρεία Baykar, εξαγόρασε την ιταλική εταιρεία Piaggio Aerospace. Η Piaggio Aerospace δραστηριοποιείται…
Κίνα | Εικόνες νέων πρωτότυπων μαχητικών αεροσκαφών stealth έκτης γενιάς
Θολές εικόνες δύο φαινομενικά καινούργιων μαχητικών αεροσκαφών με stealth χαρακτηριστικά εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο στην Κίνα χθες…