ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” | H μετατροπή του σε TOMA με πρόταση από την EODH
Defence Redefined
Published on 08/06/2020 at 19:16

Σύμφωνα με δημοσιεύματα Ελλαδικών μέσων η ελληνική εταιρεία αμυντικής τεχνολογίας EODH, παρουσίασε την βελτιωμένη πρόταση αναβάθμισης του ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” σε Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης (ΤΟΜΑ) με πυροβόλο 30 χιλιοστών!.

Σύμφωνα με τον έγκριτο δημοσιογράφο για θέματα άμυνας Σάββα Βλάσση η βελτίωση στο συνολικό πακέτο αναβάθμισης του ΤΟΜΠ, έγκειται στον εφοδιασμό με έναν νέο, μη επανδρωμένο, τηλεχειριζόμενο πύργο που φέρει το αυτόματο πυροβόλο διαμετρήματος 30×173 mm Mauser MK30F. 

Όπως αναφέρει ο Σ.Βλάσσης πρόκειται για το πυροβόλο που είχε επιλεγεί για το αντιαεροπορικό σύστημα ARTEMIS 30 το οποίο κατασκευάστηκε από την Ελληνική Βιομηχανία Όπλων (ΕΒΟ) νυν Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) και σήμερα έχει αποσυρθεί από την υπηρεσία. 

Αντιαεροπορικό σύστημα ARTEMIS 30

H EODH αποφάσισε να επιλέξει την συγκεκριμένη λύση, στηριζόμενη στα 60 συστήματα ARTEMIS 30 τα οποία αποσύρθηκαν και αποτελούνται από πυροβόλα Mauser MK 30F καθώς και στο γεγονός ότι στα ΕΑΣ υφίσταται αριθμός πυροβόλων του συγκεκριμένου τύπου που παρέμειναν αναξιοποίητα. Το αποτέλεσμα αυτής της λύσης είναι η σοβαρή μείωση του συνολικού κόστους αναβαθμίσεως του “Λεωνίδας”. Σημειώνεται ότι το κόστος κάθε πυροβόλου σε σημερινές τιμές υπερβαίνει τις 350.000 ευρώ, συνεπώς με την εγκατάστασή του σε ένα υπερσύγχρονο πύργο νέας σχεδιάσεως, το κόστος είναι απολύτως αποδεκτό.

Η βασική έκδοση του πύργου έχει βάρος μάχης 950 κιλών, συμπεριλαμβανομένων των πυρομαχικών που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι 180 βλήματα έτοιμα για βολή. Ο πύργος δεν διαθέτει κάλαθο, δεν απαιτεί διάτρηση στην οροφή και δεν επηρεάζει την μεταφορική ικανότητα προσωπικού. Στην βασική έκδοση διαθέτει συζυγές πολυβόλο των 7,62 mm ενώ προαιρετικά μπορεί να δεχθεί διπλό εκτοξευτή αντιαρματικών πυραύλων.

Αναβάθμιση ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” σε ΤΟΜΑ © EODH

To αναβαθμισμένο όχημα θα έχει την δυνατότητα εμπλοκής στόχων ημέρα και νύκτα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες σε σημαντικές αποστάσεις. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα  θα μπορούν να εμπλέκονται σε απόσταση μεταξύ 2.000 – 2.500 μέτρων, ελικόπτερα, αεροσκάφη και μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV) μέχρι τα 2.500 μέτρα. Επιπλέον σε περίπτωση τοποθέτησης αντιαρματικού εκτοξευτή πυραύλων θα είναι εφικτή και η εμπλοκή αρμάτων μάχης όπως τα M48Α5Τ2 τα οποία διαθέτουν οι τουρκικές δυνάμεις κατοχής. 

Διαβάστε επίσης: Πρόταση εκσυγχρονισμού για το ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” από την EODH S.A

Η υπάρχουσα θωράκιση του “Λεωνίδας”, με τις κλίσεις που έχει, επιτρέπει εύκολη προσαρμογή πακέτου πρόσθετης θωρακίσεως και δυνατότητα ριζικής αναβαθμίσεως της παρεχομένης προστασίας. Στα πλαίσια ενός τέτοιου εκσυγχρονισμού, θεωρείται απαραίτητη η εγκατάσταση σύνθετης (composite) πολυστρωματικής θωρακίσεως και η προσθήκη εσωτερικής αντιθραυσματικής επενδύσεως (spall liner) ενώ προαιρετικώς είναι εφικτή και η τοποθέτηση αντιναρκικής προστασίας και νέων καθισμάτων αναρτημένων από την οροφή για την προστασία του προσωπικού από εκρήξεις ναρκών. Η αναβάθμιση της παρεχομένης προστασίας (θωράκιση) στο επίπεδο 5 στο εμπρόσθιο τόξο και στο επίπεδο 4 περιμετρικώς, εξασφαλίζει αντοχή σε άμεσα πλήγματα από πυρομαχικά 25 mm x 137 APDS-T (τα οποία χρησιμοποιούν τα τουρκικά ΤΟΜΑ π.χ το ACV-AIFV) από την απόσταση των 1.000 μέτρων.

Το βάρος μάχης της πλήρως αναβαθμισμένης εκδόσεως ΤΟΜΑ με την τηλεχειριζόμενη εξέδρα οπλισμού εκτιμάται σε 17-17,5 τόνους, αναλόγως της τελικής διαμόρφωσης. Το πλήρωμα αποτελείται από τον Οδηγό, τον Πυροβολητή/ Αρχηγό και αποβιβαζόμενη ομάδα πεζικού 8 ατόμων (2+8).

Η αναμενόμενη απώλεια ευκινησίας λόγω της αυξήσεως του βάρους αντισταθμίζεται με αντικατάσταση του κινητήρα 7FA με νέο τύπου Cat C7 και αύξηση της ισχύος από 320 στους 360 ίππους, συν αύξηση της ροπής από 1.100 Nm σε 1.254 Nm χωρίς όμως να προκύψουν προβλήματα αυξημένης καταπονήσεως ή αστοχίας υλικού σε ό,τι αφορά τα επιμέρους υποσυστήματα. Ο νέος κινητήρας συνεργάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, νέο κιβώτιο αναστροφής, τροποποιημένο σύστημα αλλαγής Διεύθυνσης/ Διαφορικό, τροποποιημένη Εξαγωγή & Εισαγωγή αέρα και τροποποιημένα Υδραυλικά Συστήματα. Τέλος, ενισχύεται η ανάρτηση με νέες ράβδους στρέψης και αναβαθμίζεται (ψηφιοποιείται) η θέση του οδηγού και όλο το ηλεκτρικό κύκλωμα που βασίζεται πλέον σε αρτηρία δεδομένων.

Με μια τέτοιας έκτασης αναβάθμιση εγχώριας σχεδίασης, η οποία σε κάθε περίπτωση αξιοποιεί υπάρχον υλικό, δύναται να επέλθει κατακόρυφη αύξηση επιχειρησιακών δυνατοτήτων με ελάχιστο κόστος (εκτιμάται σε 1 εκατ. € ανά μονάδα) και συντομότερους χρόνους υλοποίησης. Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι αυτονοήτως, σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, αναμένεται να εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία γενικότερα καθώς έχει εξασφαλιστεί η κατασκευή του πύργου στην Ελλάδα και ο εξοπλισμός του με εγχώριους αισθητήρες.

Με πληροφορίες από: doureios.com

Διαβάστε επίσης: Νέο ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα 4×4 από την EODH SA

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This