ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Πρόταση εκσυγχρονισμού για το ΤΟΜΠ “Λεωνίδας” από την EODH S.A
Defence Redefined
Published on 16/04/2020 at 13:00

Σύμφωνα με δημοσιεύματα Ελλαδικών μέσων η EODH παρουσίασε στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς (ΓΕΕΦ) τον Μάιο του 2019 την συνολική πρόταση της για αναβάθμιση του ΤΟΜΠ “Λεωνίδας”.

Σύμφωνα με εκτενές άρθρο του έγκριτου δημοσιογράφου αμυντικών θεμάτων Σάββα Βλάσση στις 18 Δεκεμβρίου 2019 στο doureios.com αναφέρεται ανάμεσα σε άλλα ότι δεδομένου του γεγονότος ότι Ελλάδα και Κύπρος έχουν προμηθευτεί συνολικά 700 οχήματα “Λεωνίδας Ι/ΙΙ”, η προοπτική αποσύρσεώς τους θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα, από την στιγμή μάλιστα που πρόκειται για οχήματα νεώτερης κατασκευής αλλά και καλύτερων επιδόσεων εν σχέσει με το Μ113. Επειδή δε η έλλειψη ανταλλακτικών έχει οδηγήσει ήδη σε ακινητοποιήσεις οχημάτων, η ανάγκη αναβαθμίσεως – αντικαταστάσεως μηχανικών εξαρτημάτων/ υποσυστημάτων είναι επιτακτική.

Στον τομέα της ευκινησίας, προτείνεται η αντικατάσταση κινητήρα με τον CAT C7.2, ίδιο με αυτόν που προτείνεται για το Μ113 HEL (για το οποίο επίσης η EODH παρουσίασε πρόταση αναβάθμισης), βαθμονομημένο όμως στη μέγιστη ισχύ των 370 ίππων, νέο κιβώτιο ταχυτήτων και κιβώτιο μετάδοσης κίνησης, τροποποιημένο και αναβαθμισμένο σύστημα αλλαγής διεύθυνσης και αναβαθμισμένη θέση οδήγησης με εμπρόσθια ψηφιακή οθόνη με δυνατότητα προβολής της εικόνας από την εμπρόσθια και πίσω κάμερα οδήγησης. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ψηφιακού πίνακα οργάνων στρατιωτικής σχεδιάσεως, αναβάθμιση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, περιλαμβάνοντας ψηφιακό δίκτυο κορμού με διασύνδεση αναλογικών στοιχείων σε ψηφιακές διεπαφές, φωτισμό LED (χαμηλής ισχύος) και σύστημα διαχείρισης συσσωρευτών.

Η παρέμβαση στην προστασία, που αποτελεί το πεδίο ειδίκευσης της EODH, προνοεί επιπρόσθετη σύνθετη θωράκιση νέας γενιάς στο εμπρόσθιο τόξο και τα πλευρά, προς εξασφάλιση Επιπέδου 5 σύμφωνα με την STANAG 4569. Αυτή ορίζεται σε προστασία έναντι βλημάτων διαμετρήματος 25 mm x 137 APDS-T ±30° και προστασία έναντι θραυσμάτων πυροβολικού 155 mm (FSP 20mm) από απόσταση 25 μέτρα, με αζιμούθιο 0°- 360° και ανύψωση 0°- 90°.

Ως προς την αντιναρκική προστασία, αυτή ανέρχεται σε Επίπεδα 3a και 3b κατά STANAG 4569 που καλύπτει εκρήξεις ναρκών βάρους 8 κιλών κάτω από την ερπύστρια ή την “κοιλιά” του σκάφους. Για το διαμέρισμα επιβατών, προτείνεται η εγκατάσταση καθισμάτων ανθεκτικών σε νάρκες – αντικραδασμικών (anti-mine/ anti-shock) για μετωπική σύγκρουση με δύναμη επιτάχυνσης ως 24 g σε δοκιμή και πλευρική σύγκρουση με δύναμη επιτάχυνσης ως 13,5 g σε δοκιμή. Τα καθίσματα εξασφαλίζουν προστασία 5-95% για τους επιβάτες με ατομική θωράκιση πλήρους σώματος.

Η EODH προτείνει διάφορες λύσεις για την επαύξηση της ισχύος πυρός. Όλες στηρίζονται σε τηλεχειριζόμενους σταθεροποιημένους σταθμούς οπλισμού που μπορεί να φέρουν πολυβόλο, πολυβόλο βομβίδων 40 mm, μέχρι πυροβόλο των 30 mm, που προσδίδει χαρακτήρα “υβριδικού ΤΟΜΑ” στο “Λεωνίδας 300”. Ο σταθμός επιτρέπει βολές ακριβείας ημέρα και νύκτα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, χάρη στο σύστημα σταθεροποιήσεως οπλισμού και σκοπευτικών (ηλεκτροπτικό σύστημα) και δυνατότητα περιστροφής 360º. Στον σταθμό μπορούν να φέρονται εκτοξευτές καπνογόνων αλλά να προστεθούν και προαιρετικά εκτοξευτές αντιαρματικών πυραύλων της επιθυμίας του χρήστη.

Στην Βασική Διαμόρφωση ΤΟΜΠ, που προβλέπει διμελές πλήρωμα και μεταφερόμενη ομάδα 8 ανδρών, ο οπλισμός περιορίζεται στο σημερινό βαρύ πολυβόλο 12,7 mm με απλή αναβάθμιση του ασπιδίου, με διαφανή θωράκιση και το βάρος μάχης του “Λεωνίδας 300” ανέρχεται σε 16.800 κιλά.

Στην Διαμόρφωση Προηγμένου ΤΟΜΠ, το “Λεωνίδας 300” έχει βάρος μάχης 17.000 κιλά και φέρει τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού με πολυβόλο 12,7 mm, που παρέχει πλήρη σταθεροποίηση 4 αξόνων (Point & Vector stabilization), αυτόματη αντιστάθμιση κλίσης και επίκλισης, κλείδωμα στόχου/ ιχνηλάτηση και αυτόματη διόρθωση γωνίας προπορείας. Στο ηλεκτροπτικό σύνολο περιλαμβάνεται θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας και τηλέμετρο λέιζερ. Αντί για το συγκεκριμένο πολυβόλο, μπορεί να εγκατασταθεί πολυβόλο άλλων διαμετρημάτων ή πολυβόλο βομβίδων 40 mm.

Η Διαμόρφωση Υβριδικού ΤΟΜΑ, εξασφαλίζει υψηλή αποτελεσματικότητα έναντι τεθωρακισμένων οχημάτων και χαμηλά ιπτάμενων στόχων και στηρίζεται σε τηλεχειριζόμενο σταθεροποιημένο σταθμό οπλισμού, χωρίς κάλαθο στο εσωτερικό του οχήματος. Το βάρος μάχης ανέρχεται σε 17.500 κιλά, δεδομένου ότι ο σταθμός έχει βάρος μικρότερο των 400 κιλών. Η δυνατότητα της ανάρτησης να φέρει αυτό το φορτίο απροβλημάτιστα, έχει πιστοποιηθεί στην έκδοση Sk 105A2 αλλά και στις παραλλαγές ARV και AEV. Ο σταθμός φιλοξενεί πυροβόλο Μ230LF των 30 mm (έκδοση του πυροβόλου Μ230 που φέρουν τα ελικόπτερα Apache) ηλεκτρικά οδηγούμενο, αυτόματο, συμπαγές, ελαφρού βάρους και χαμηλής οπισθοδρόμησης. Το πυροβόλο βάλλει βλήματα 30×113 mm με ταχυβολία 200 βολές/ λεπτό και ταχύτητας εξόδου 850 μέτρα/ δευτερόλεπτο. Το σχετικό πυρομαχικό παράγεται στην Ελλάδα από τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ). Ως δευτερεύον οπλισμός μπορεί να φέρεται πολυβόλο οποιουδήποτε διαμετρήματος και συμπληρωματικά εκτοξευτές καπνογόνων 76 ή 80 mm.

Χάρη στο 3ης Γενιάς Σύστημα Ελέγχου Πυρός με αυτόματη ιχνηλάτηση στόχου, επιτρέπεται βολή ακριβείας εν κινήσει. Το πυροβόλο είναι σταθεροποιημένο σε δύο άξονες μέσω γυροσκοπίων (ανύψωση και περιστροφή) και το σύνολο αισθητήρων περιλαμβάνει θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας και τηλέμετρο λέιζερ.

Προτείνεται επίσης εγκατάσταση Δέκτη Προειδοποίησης Λέιζερ (LWR) ο οποίος ανιχνεύει, αναλύει και εντοπίζει την πηγή κάθε δέσμης λέιζερ που προέρχεται από καταδείκτες ή τηλέμετρα οπλικών συστημάτων. Πέραν τούτων η EODH προτείνει διάφορες επιλογές για αναβάθμιση του συστήματος επικοινωνιών του υπόψη ΤΟΜΠ και της άνεσης του προσωπικού.

Τα οφέλη που προσφέρει το ΛΕΩΝΙΔΑΣ 300 συνοψίζονται στην κατακόρυφη αύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων, την βελτίωση της αξιοπιστίας του οχήματος, την διασφάλιση ροής ανταλλακτικών, την υποστήριξη του υπόλοιπου στόλου με υποσυστήματα και ανταλλακτικά από τα αναβαθμισμένα, όπως και την δυνατότητα εμπλοκής κάθε είδους στόχων υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες σε σημαντικές αποστάσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται οι δυνατότητες εμπλοκής για:

• Ελαφρά Τεθωρακισμένα Οχημάτα, μη-θωρακισμένα οχήματα και ακάλυπτο προσωπικό σε απόσταση ως 2.000-2.500 μέτρων
• Ελικοπτέρα, αεροσκάφη, μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAVs) ως 2.500 μέτρων
• Προαιρετικά Αρμάτων Μάχης και Τεθωρακισμένων Οχημάτων με προσθήκη αντιαρματικών πυραύλων

Εδώ πρέπει να υπογραμμισθεί όπως αναφέρει ο Σ.Βλασσής, ότι όπως και στην περίπτωση του Μ113 HEL, η EODH δεσμεύεται για έναρξη παραδόσεων εκσυγχρονισμένων οχημάτων σε διάστημα 12 μηνών από την υπογραφή συμβάσεως, σημείο που συνιστά σοβαρό πλεονέκτημα. Και αυτό, για ένα προϊόν, κυριολεκτικώς “κομμένο και ραμμένο” στις ανάγκες του ΓΕΣ ή του ΓΕΕΦ.

Στρατηγική διάσταση στην όλη πρόταση, συνιστά το γεγονός ότι σε πρακτικό επίπεδο εμπλέκει μεγάλο μέρος των εταιρειών της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας, που θα αναλάβουν σοβαρό υποκατασκευαστικό έργο.

Πηγή: doureios.com

Διαβάστε επίσης: Νέο ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα 4×4 από την EODH SA

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This