Πολωνία | Συμβόλαιο 114 εκατ. για 24 συστήματα ναρκοθέτησης BAOBAB-K – VIDEO
Defence Redefined
Published on 20/07/2023 at 16:28

Η σύμβαση, που υπεγράφη από τον αναπληρωτή πρωθυπουργό της κυβέρνησης Mariusz Błaszczak στις 14 Ιουνίου 2023, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων υποστήριξης του Όπλου του Μηχανικού των Πολωνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αντικατοπτρίζοντας την βούληση της Πολωνίας για την ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας και την υποστήριξη της στην ανάπτυξης της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Το BAOBAB-K είναι ένα φορτηγό σύστημα διασπειρόμενης ναρκοθέτησης με κίνηση 8Χ8, που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Huta Stalowa Wola (HSW) S.A., σε συνεργασία με την Jelcz, την Belma, την WB Group και το Military Institute of Engineering Technology.

Αυτές οι πολωνικές εταιρείες συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο σύστημα, που προσφέρει δυνατότητες αυτόματης ανάπτυξης ναρκοπεδίων διαφορετικών μεγεθών, πυκνοτήτων και χρονικών πλαισίων αυτοκαταστροφής. Συγκεκριμένα, το σύστημα Baobab-K είναι εγκατεστημένο σε σασί φορτηγού τύπου Jelcz P662D.43, το οποίο ενσωματώνει επίσης συστήματα πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων όπως τα αμερικανικά HIMARS και τα νοτιοκορεατικά Chunmoo K239.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος Baobab-K:

  • Μήκος: 11 μέτρα
  • Πλάτος: 2,6 μέτρα
  • Ύψος: 3,4 μέτρα (περιλαμβάνονται οι μονάδες εκτοξευτών)
  • Βάρος: 31.700 κιλά
  • Μέγιστη ταχύτητα: 85 χλμ/ώρα
  • Επιχειρησιακή εμβέλεια εκτός δρόμου / εντός δρόμου: 580 χλμ / 1.650 χλμ
  • Πλήρωμα: 2 άτομα
  • Ταχύτητα ναρκοθέτησης: 5 χλμ/ώρα έως 25 χλμ/ώρα
  • Εύρος ναρκοθέτησης: 30 μέτρα έως 90 μέτρα
  • Προστασία: STANAG 4569 αντιβαλλιστική προστασία έως το επίπεδο 1
  • Δυνατότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος: έως 1,2 μέτρα
  • Δυνατότητα αναρρίχησης καθέτου εμποδίου: 0,3 μέτρα
  • Δυνατότητα διάβασης τάφρου: 0,6 μέτρα

Διαβάστε επίσης: Ουκρανία | Εξοπλισμός για ανίχνευση και απενεργοποίηση ναρκών και εκρηκτικών από τη Βρετανία

Σχετικά με τη διαμόρφωσή του, το επίμαχο σύστημα ενσωματώνει έξι εκτοξευτές ναρκών τοποθετημένες σε περιστρεφόμενα πλατό στο πίσω μέρος του κύτους. Κάθε εκτοξευτής, που αναπτύχθηκε από την Belma, έχει την δυνατότητα να μεταφέρει έως και είκοσι προφορτωμένους γεμιστήρες που κατασκευάζονται από την WB Group. Αυτοί οι γεμιστήρες μπορούν να φιλοξενήσουν πέντε αντιαρματικές νάρκες ο καθένας, παρέχοντας συνολική χωρητικότητα 100 ναρκών ανά εκτοξευτή.

Συγκεκριμένα, το σύστημα Baobab-K υποστηρίζει δύο τύπους αντιαρματικών ναρκών: τη MN123.1 με άμεση δράση και τη MN123.2 με χρονοκαθυστέρηση, επιτρέποντας διαφορετικούς βαθμούς προσαρμοστικότητας για διαφορετικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Εκτός από αυτά, το σύστημα μπορεί να εξοπλιστεί με οκτώ εκτοξευτές καπνογόνων 81 χιλ.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, οι νάρκες MN-123 έχουν σχεδιαστεί για αποτελεσματική διάτρηση τεθωρακισμένων οχημάτων. Είναι εξοπλισμένες με κεφαλές Misznay-Schardin (μεταλλική βολίδα) και στις δύο όψεις και έχουν επιβεβαιωμένη δυνατότητα διάτρησης έως και 60 χιλ θωράκισης σε απόσταση 0,3 μέτρων. Οι νάρκες πυροδοτούνται με τη διέλευση οχημάτων, διασφαλίζοντας αξιόπιστο και στοχευμένο πλήγμα στην καθορισμένη περιοχή.

Διαβάστε επίσης: Ουκρανία | Δημιουργεί 30 ναρκοπέδια στα σύνορα με την Λευκορωσία

Οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες ναρκοθέτησης ελέγχονται μέσω ενός σταθμού ελέγχου εδάφους που αναπτύχθηκε από το Military Institute of Engineering Technology. Οι χειριστές μπορούν να προγραμματίσουν τη μονάδα ελέγχου σε αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία προσαρμόζοντας κατά το δοκούν τις παραμέτρους του ναρκοπεδίου.

Στην αυτόματη λειτουργία, ο ενσωματωμένος υπολογιστής υπολογίζει την ταχύτητα του οχήματος, τις ρυθμίσεις του εκτοξευτή και τη συχνότητα εκτόξευσης ναρκών, ενώ βρίσκεται σε κίνηση. Αυτές οι παράμετροι μπορούν να καταγραφούν, να οπτικοποιηθούν σε ψηφιακούς χάρτες και να κοινοποιηθούν μέσω προηγμένων συστημάτων επικοινωνίας, διευκολύνοντας το συντονισμό με ανώτερες μονάδες διοίκησης.

Μαζί με αυτά, τα υποσυστήματα περιλαμβάνουν έναν ελεγκτικό σύστημα γεμιστήρων ναρκοθέτησης, ένα παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS) και ένα χιλιομετρητή, ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας FONET για ψηφιακή επικοινωνία και έναν πομποδέκτη RRC 9311AP πολύ υψηλής συχνότητας (VHF), ενώ το όχημα είναι εξοπλισμένο με κεντρικό σύστημα πλήρωσης αέρα (CTIS) με εγγενή δυνατότητα λειτουργίας “run-flat”.

Διαβάστε επίσης: Το ιρανικό πλοίο Saviz δέχθηκε επίθεση από το Ισραήλ με μαγνητικές νάρκες – VIDEO

Σε γενικές γραμμές, οι δυνατότητες ανάπτυξης του συστήματος Baobab-K επιτρέπουν την ακριβή και αποτελεσματική δημιουργία ναρκοπεδίων, καθώς επιτρέπει την εκτόξευση ναρκών από την κεντρική γραμμή (μετωπικά), πλευρικά και πίσω μέρος του οχήματος, παρέχοντας τακτική ευελιξία.

Οι παράμετροι εκτόξευσης του συστήματος επιτρέπουν τη δημιουργία ναρκοπεδίων έως και 1.800 μέτρα σε μήκος, σε χρονικό διάστημα λιγότερο των 22 λεπτών. Η διαδικασία επαναγέμισης δύναται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 30 λεπτά, εξασφαλίζοντας γρήγορη επανεμπλοκή, εάν απαιτείται.

Το πλαίσιο εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδιών του φορτηγού του επιτρέπει να χρησιμοποιείται ως όχημα μεταφοράς μετά την απεγκατάσταση της πλατφόρμας τοποθέτησης ναρκοπεδίων.

Διαβάστε επίσης: Zala Lancet | Η “αερομεταφερόμενη νάρκη” κατά UAVs – Βίντεο με απεικόνιση εναντίον Bayraktar

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This