ΑΠΟΨΕΙΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ
* Γιώργος Παντελή
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 η Εθνική Φρουρά έπασχε πολύ στο όπλο των Τεθωρακισμένων, αφού στηριζόταν μόνο σε τεθωρακισμένα οχήματα του Β΄ΠΠ.
Έτσι δεδομένου του εμπάργκο που είχε υποστεί από πολλές χώρες του πλανήτη, ήταν αναγκασμένη να επιλέξει την καλύτερη διαθέσιμη επιλογή η οποία ήταν τα EE-9 Cascavel, που για την εποχή τους ήταν εξαιρετικά.
Η Κύπρος προχώρησε σε αγορά 126 οχημάτων, τα οποία μέχρι σήμερα καλύπτουν κάποιες από τις ανάγκες μας σε ΤΘ οχήματα. Τι γίνεται όμως όταν τα οχήματα αυτά αρχίζουν να δείχνουν την ηλικία τους , καθώς επίσης η κατασκευάστρια εταιρία φέτος κλείνει τα 28 χρόνια από την ημέρα που έχει κηρύξει πτώχευση; Όπως είναι λογικό οι διαθεσιμότητες θα ξεκινήσουν να πέφτουν σιγά σιγά όταν η ροή ανταλλακτικών σταματάει, όταν δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες αναβαθμίσεις.
Όπως είναι προφανές θα χρειαστεί άμεσος αντικαταστάτης για τα οχήματα αυτά. Ο αντικαταστάτης θα πρέπει να πληρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις :
- Πρέπει να είναι φθηνό στην κτήση και χρήση
- Να υπάρχει σε αριθμό ικανό να αντικαταστήσει τα ΕΕ-9 σε αναλογία 1:1
- Να είναι ικανότερο απ’ τα ΕΕ-9 στις αποστολές που θα αναλβάνει
- Να είναι από αξιόπιστη χώρα που θα μας παρέχει υποστήριξη και ροή ανταλλακτικών
- Να προσφέρει όσο το δυνατό ομοιοτυπία με τα υπόλοιπα συστήματα
Το πρώτο σύστημα που θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς είναι το ΒΜΡ-3 όπου ήδη υπηρετεί στην ΕΦ και έχει δυνατότητες κατά πολύ ανώτερες του ΕΕ-9. Αλλά αυτό είναι σχεδόν αδύνατο να συμβεί καθώς την τελευταία δεκαετία η Κυπριακή Δημοκρατία διατηρεί μια πιο ‘’φιλοδυτική’ στάση και μια τέτοια κίνηση θα ‘’τίναζε στον αέρα’’ τις όλες αυτές προσπάθειες. Αλλά κανείς δεν εγγυάται πως οι Ρώσοι είναι διατεθειμένοι να μας παραχωρήσουν υλικό, ούτε και μελλοντική υποστήριξη σε ανταλλακτικά.
Διαβάστε επίσης: Η Βραζιλία ενδιαφέρεται να εκσυγχρονίσει τον στόλο των EE-9 Cascavel – Η Εθνική Φρουρά ;
Επομένως το ιδανικό που θα μπορούσε να προμηθευτεί η ΕΦ δεδομένου και του προϋπολογισμού της ενδεχομένως να είναι το γαλλικό ΑΜΧ-10RCR για τους εξής λόγους:
- Αποσύρεται απ’ τον γαλλικό στρατό καθώς θα αντικατασταθεί απ’ το EBRC Jaguar.
- Έχει παραχθεί σε ικανούς αριθμούς ώστε να μπορεί να αντικαταστήσει τα ΕΕ-9
- Λόγω του ότι ήδη δρομολογήθηκε η αντικατάσταση του, θα είναι φθηνό στην απόκτηση του
- Μπορεί (αν και δεν προορίζεται για αυτό) να αντιπαρατεθεί με όλα τα υπάρχοντα ΤΘ των κατοχικών δυνάμεων (πλην των τουρκικών Leopard 2A4)
- Ευκολότερη παραχώρηση λόγω αμυντικής συμφωνίας με Γαλλία
Προτού όμως αναλύσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ΑΜΧ-10 , ας δούμε τις δυνατότητες των υπαρχόντων συστημάτων ΕΕ-9.
Ταχύτητα
Detroit 6V-53N, 6-cylinder water-cooled diesel, 212 hp ο οποίος πετυχαίνει μέγιστη ταχύτητα 100 km/h (62 mph)
Θωράκιση
6–12 mm διπλής στρώσης ικανό να αντέξει βολή από φυσίγγια 7.62Χ51 και 12.7mm στο εμπρόσθιο τόξο.
Οπλισμός
- Πυροβόλο EC-90 των 90 χιλ.
- Συζυγές FN MAG καθώς και
- Πολυβόλο των .50 στην οροφή του πύργου
Επιπλέον
Εκτοξευτές καπνογόνων
Το πυροβόλο EC-90 των ΕΕ-9 μπορεί να βάλει πυρομαχικά HE, HESH, SMOKE, SMOKE WP και HEAT με τα τελευταία να μπορούν να πετύχουν διάτρηση έως και 260 χιλιοστά χάλυβα σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία. Όπως είναι λογικό τα νούμερα αυτά δεν είναι ούτε στα οριακά επίπεδα ώστε να αντιμετωπιστούν εχθρικά ΤΘ οχήματα ή άρματα μάχης. Επίσης τα Cascavel πάσχουν από σύγχρονα οπτικά βοηθήματα και συστήματα ελέγχου πυρός με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει το επιχείρημα της επιτυχούς προσβολής και καταστροφής εχθρικών δυνάμεων. Αντιθέτως το AMX-10 RCR έχει την δυνατότητα να εμπλέξει στόχους σε μεγαλύτερες αποστάσεις, με μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερη καταστρεπτική ισχύ χάρη στο πυροβόλο μεσαίας πίεσης των 105 χιλιοστών που φέρει.
Λίγα λόγια για το ΑΜΧ-10 καθώς και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Το ΑΜΧ-10 κατασκευάστηκε για να εκτελεί χρέη αναγνωριστικού οχήματος ενώ το ισχυρό του πυροβόλο του δίνει την δυνατότητα να εμπλέξει με επιτυχία τεθωρακισμένα οχήματα. Να τονιστεί ότι το τεθωρακισμένο αυτό όχημα δεν κατασκευάστηκε σαν κυνηγός αρμάτων, αλλά μόνο σαν αναγνωριστικό όχημα σε περιβάλλον υψηλής έντασης καθώς και σαν όχημα υποστήριξης.
Τα νέα του πυρομαχικά HEAT και APFSDS που μπορεί να βάλλει όμως, του δίνουν αυτή την δυνατότητα, ειδικά όταν έχει απέναντι του άρματα μάχης όπως αυτά των κατοχικών δυνάμεων που περιορίζονται σε Μ48Α5Τ2 και ACV-ATV.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Ταχύτητα
- 85 χμλ/ώρα σε δρόμο
- 40 χλμ/ώρα εκτός δρόμου
- Αυτονομία: 800 χλμ
Θωράκιση και προστασία
Ικανό να αντέξει βλήματα των 14.5 χιλιοστών από οποιαδήποτε κατεύθυνση καθώς και διατρητικές βολίδες των 23 χιλιοστών στο εμπρόσθιο τόξο του σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 300 μέτρων.
Οπλισμός
- Πυροβόλο των 105 mm F2 BK MECA L/47 με 38 βλήματα
- Συζυγές πολυβόλο των 7.62 χιλιοστών
- Τηλεχειριζόμενος σταθμός πολυβόλου Browning M2
Επιπλέον
Εκτοξευτές καπνογόνων με 16 βομβίδες.
Προφανώς όμως θα ήταν καλύτερα για την Εθνική Φρουρά να προμηθευόταν το γαλλικό επίσης όχημα EBRC Jaguar το οποίο φέρει πυροβόλο CTS40 των 40 Χιλιοστών καθώς και 4 MMP ATGM, όμως το κόστος του είναι απαγορευτικό για τα κυπριακά δεδομένα καθώς κοστίζει €1.5 εκ. στην Γαλλία, κόστος το οποίο θα φτάσει σχεδόν το διπλάσιο όταν είναι για εξαγωγή ( εκπαίδευση, πυρομαχικά, μεταφορικά, κέρδος). Όταν είναι να αντικατασταθούν 126 οχήματα τότε δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα.
Όποιο όχημα κι αν επιλεχθεί όμως οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι έχει περάσει από μελέτες και έρευνες απ’ το γενικό επιτελείο της Εθνικής φρουράς και είναι η καλύτερη δυνατή λύση διότι τα άτομα εκεί έχουν καλύτερη τακτική εικόνα και δεδομένα. Ας έχουμε λοιπόν εμπιστοσύνη και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Διαβάστε επίσης: EODH | Μετά τις δοκιμές στην Ελλάδα θέλει να δοκιμάσει τον “Οπλίτη” στην Κύπρο – VIDEO
*Σπουδαστής σε παραγωγική σχολή
**Οι απόψεις και/ή τα σχόλια που εκφράζονται στα άρθρα ανήκουν σε έκαστο συγγραφέα και δύναται να μην αποτελούν άποψη και/ή τοποθέτηση και/ή να υιοθετούνται ως έχουν από την εταιρεία και/ή τους διαχειριστές του ιστότοπου. Περισσότερα στους όρους χρήσης της ιστοσελίδας.
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER
Το διακύβευμα της ουκρανικής επιχείρησης στο Κουρσκ και η εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία
Είναι αναμφίλεκτα σημαντική η επιτυχία των Ουκρανικών Δυνάμεων σε τακτικό-επιχειρησιακό επίπεδο, οι οποία μετά από μία αιφνιδιαστική…
ΑΠΟΨΗ | “Ας αφυπνιστούμε στο Κυπριακό”
Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για το Κυπριακό στην Ουάσιγκτον μετά την συνάντηση του με τον Τούρκο Πρόεδρο…
Η Ελλάδα ως Μη Μόνιμο Μέλος του Σ.Α. του ΟΗΕ και… το Κυπριακό | Άποψη
Σε μυστική ψηφοφορία, οι εκλεγμένες χώρες εξασφάλισαν την απαιτούμενη πλειοψηφία των δύο τρίτων των κρατών μελών που είναι…
Ελλάδα | «Ναι» της ΑΠΠΔ στην τοποθέτηση καμερών της αστυνομίας στους δρόμους
Το πράσινο φως έδωσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στην τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από…
MBDA | Εκσυγχρονισμός των πυραύλων TAURUS για την Bundeswehr
Οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις (Bundeswehr) και η TAURUS Systems GmbH (κοινοπραξία μεταξύ MBDA και SAAB) υπέγραψαν σύμβαση για τη…
Συρία | Νέος υπουργός Άμυνας ο Μουρχάφ Αμπού Κάσρα
Οι νέοι ηγέτες της Συρίας διόρισαν τον Μουρχάφ Αμπού Κάσρα, μια προβεβλημένη προσωπικότητα στους κόλπους των ανταρτών…
Τουρκία – Ισπανία | Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη των τουρκικών εκπαιδευτικών αεροσκαφών Hurjet
Η Τουρκία και η Ισπανία υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για την ανάπτυξη των τουρκικής κατασκευής εκπαιδευτικών – ελαφρών…
Ερυθρά Θάλασσα | Αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε από φίλια πυρά
Αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος καταρρίφθηκε σήμερα Κυριακή από φίλια πυρά πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα, όπως…
Northrop Grumman | Νικήτρια στο πρόγραμμα ανάπτυξης του επόμενου αεροσκάφους E-130J του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού
Η εταιρεία Northrop Grumman κέρδισε το συμβόλαιο αξίας 3,5 δισεκατ. δολαρίων για το πρόγραμμα ανάπτυξης του επόμενου αεροσκάφους πυρηνικής…