Ουκρανία | Τα μάτια στραμμένα στα γαλλικά τροχοφόρα VAB – VIDEO
Defence Redefined
Published on 10/07/2022 at 18:15

*Ανδρέας Πογιατζή

Κυπριακό ενδιαφέρον επικεντρώνεται γύρω από την είδηση ότι η Γαλλία θα προμηθεύσει τις ουκρανικές δυνάμεις με τεθωρακισμένα οχήματα VAB 4×4, από τα αποθέματα του γαλλικού στρατού. 

Η τελευταία, καταγεγραμμένη εμπλοκή  του VAB (Véhicule de l’Avant Blindé), ήταν στις 18 Αυγούστου του 2008, όταν οι γαλλικές δυνάμεις στο Αφγανιστάν, έπεσαν σε ενέδρα των Ταλιμπάν και τον Μάρτιο του 2009 και πάλι στο Αφγανιστάν. 

Ως εκ τούτου, η παράδοση των VAB, στον ουκρανικό στρατό, θα φέρει ξανά στο προσκήνιο το όχημα, το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε υπηρεσία σε 19 χώρες συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου. 

Όσον αφορά τις ποσότητες των οχημάτων που θα διατεθούν, σύμφωνα με τον Γάλλο ΥΠΑΜ, Sébastien Lecornu, πρόκειται όπως ανέφερε σε ομιλία του για “μεγάλες ποσότητες”. 

Το VAB είναι ένα τροχοφόρο θωρακισμένο όχημα που αναπτύχθηκε από τη γαλλική εταιρεία Panhard και Saviem/Renault Group (νυν Arquus Defense) σε διαμορφώσεις 4×4 και 6×6 μεταξύ του 1972 και 1973. Τα πρώτα οχήματα VAB τέθηκαν σε υπηρεσία με τον γαλλικό στρατό το 1976.

Η έκδοση μεταφοράς προσωπικού 4X4 VAB VTT (Véhicule Transport de Troupe – Armored Personnel Carrier), το οποίο χρησιμοποιεί και η Εθνική Φρουρά, μπορεί να μεταφέρει πλήρωμα τριών ατόμων που περιλαμβάνει διοικητή, τον πυροβολητή και τον οδηγό, όπως επίσης και 10 οπλίτες με πλήρη φόρτο. 

VAB VTT 4X4

Σημειώνεται ότι η Εθνική Φρουρά διαθέτει άλλες τρεις εκδόσεις του VAB: 

  • Τον “κυνηγό αρμάτων” VAB VCAC 6X6 εξοπλισμένο με αντιαρματικούς πυραύλους HOT
  • Το VAB VCI 4X4 που αποτελεί την έκδοση οχήματος μάχης πεζικού IFV με πυροβόλο 20 χιλ σε πύργο Τ.20
  • Την έκδοση VAB PC 4X4 που αποτελεί το όχημα διοίκησης εξοπλισμένο με χώρους εργασίας και μέσα επικοινωνίας ανώτερων κλιμακίων διοίκησης

VAB VCAC 6X6

Το όχημα διαθέτει πλήρως συγκολλημένο χαλύβδινο κύτος, που προσφέρει στο πλήρωμα προστασία από πυρά φορητών όπλων και θραύσματα όλμων.  

VAB VCI 4X4 (αριστερά) και VTT (δεξιά)

Η κίνηση του επιτυγχάνεται από έναν υδρόψυκτο εξακύλινδρο ντίζελ κινητήρα, Renault MIDS, με ισχύ 220 ίππων στις 2.200 στροφές ανά λεπτό, ενώ μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 90 χλ.α.ω. Η αυτονομία του οχήματος ανέρχεται στα 1000 χλμ. 

Διαβάστε επίσης: ARQUUS | Η προηγμένη λύση HUMS για συντήρηση εξοπλισμού δοκιμασμένη σε VAB – VIDEO

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This