Το πρόγραμμα MAST-F στοχεύει στην ανάπτυξη του πέμπτης γενιάς πυραύλου AKERON LP για ελικόπτερα Tiger MK3 και μη επανδρωμένα αεροχήματα MALE RPAS UAV…

Η TEKEVER, μια πορτογαλική εταιρεία κατασκευής μη επανδρωμένων αεροχημάτων, ολοκλήρωσε με επιτυχία μια επιχειρησιακή άσκηση με τη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ (USSOCOM) στην Καλιφόρνια.
Όπως ανακοινώθηκε, η επίδειξη παρουσίασε την προηγμένη τεχνολογία μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων (UAS) της TEKEVER, που έχει σχεδιαστεί για την υποστήριξη αποστολών ειδικών επιχειρήσεων.
Η άσκηση επικεντρώθηκε στις υπερσύγχρονες πλατφόρμες UAS της TEKEVER, οι οποίες συνδυάζουν μία εξαιρετικά αξιόπιστη πλατφόρμα συνεπικουρούμενη από αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης (AI). Αυτός ο συνδυασμός ενισχύει την επίγνωση της κατάστασης, εξασφαλίζει ταχεία απόκριση και ενισχύει την ανθεκτικότητα σε κορεσμένα περιβάλλοντα παρεμβολών.
Βασικό στοιχείο του TEKEVER AR3 UAS είναι η δυνατότητα κάθετης αποπροσγείωσης (VTOL) του. Αυτό του επιτρέπει να επιχειρεί χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό εκτόξευσης ή ανάκτησης, καθιστώντας το ιδιαίτερα αποτελεσματικό για χαμηλής παρατηρησιμότητας επιχειρήσεις σε απομακρυσμένα και δυσχερή περιβάλλοντα.
Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών αποστολών ξηράς και θαλάσσης, αυτό το μικρό UAS συνδυάζει ευελιξία, αυτονομία και ευκολία ανάπτυξης, καθιστώντας το ιδανική επιλογή για Συλλογή Πληροφοριών, Επιτήρηση, Πρόσκτηση Στόχων και Αναγνώριση (ISTAR), καθώς και πολιτικές επιχειρήσεις.
Διαβάστε επίσης: Πόλεμος στην Ουκρανία | Το κυπριακό UAV Η10 Poseidon στην πρώτη γραμμή του μετώπου – VIDEO
Εάν η αποστολή απαιτεί μεγαλύτερη πτητική αυτονομία, η μονάδα VTOL μπορεί να αφαιρεθεί, μετατρέποντας το AR3 σε ένα πλήρως λειτουργικό σύστημα σταθερής πτέρυγας με εκτεταμένη αυτονομία πτήσης έως και 16 ώρες. Αυτή η αρθρωτότητα διασφαλίζει την προσαρμοστικότητα της αποστολής χωρίς να απαιτεί πολλούς τύπους πλατφόρμας.
Με άνοιγμα πτερυγίων στα 3,5 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW) 25 κιλά, το AR3 VTOL χαρακτηρίζεται από ευκολία μετακίνησης και απαιτεί ελάχιστη υλικοτεχνική υποστήριξη. Το επιχειρησιακό υψόμετρο των 3.600 μέτρων πάνω από τη μέση στάθμη της θάλασσας (AMSL) και η ταχύτητα πλεύσης 75-90 χλμ/ώρα το καθιστούν κατάλληλο για μια ποικιλία απαιτητικών περιβαλλόντων.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το AR3 VTOL είναι το μικρότερο UAS στην αγορά που διαθέτει υψηλής απόδοσης, διπλής όψης ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR). Αυτή η ικανότητα ενισχύει την ικανότητά του να διεξάγει επιχειρήσεις επιτήρησης ευρείας έκτασης, προστασίας των συνόρων, θαλάσσιας περιπολίας και παρακολούθησης υποδομών.
Η χαμηλή ακουστική και οπτική υπογραφή του AR3 ενισχύει την ικανότητά του να διεξάγει χαμηλής παρατηρησιμότητας επιτήρηση και αναγνώριση. Ακόμα, το σύστημα δύναται να φέρει επίσης ένα εναλλάξιμο ωφέλιμο φορτίο πολλαπλών αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρο-οπτικών/υπερύθρων (EO/IR) καμερών, ραντάρ και δυνατοτήτων συλλογής πληροφοριών από ραδιοσήματα (Signals Intelligence – SIGINT). Για επιχειρήσεις εκτεταμένης εμβέλειας, είναι διαθέσιμο ένα προαιρετικό τερματικό διασύνδεσης δεδομένων πέραν του οπτικού ορίζοντα (Beyond Line of Sight (BLOS), το οποίο επεκτείνει περαιτέρω το βεληνεκές του.
Διαβάστε επίσης: SCHIEBEL | Το CAMCOPTER® S-300 UAS επιλέχθηκε για μεγάλο ευρωπαϊκό έργο άμυνας
Επιπλέον, το μειωμένο αποτύπωμα επιμελητείας του συστήματος και η γρήγορη διαδικασία συναρμολόγησης διασφαλίζουν ότι οι χειριστές μπορούν να διατηρήσουν υψηλή ετοιμότητα με ελάχιστη προσπάθεια. Ο στιβαρός σχεδιασμός του αεροσκάφους και το αναπτυσσόμενο σύστημα αλεξίπτωτου προστατεύουν τους εποχούμενους αισθητήρες κατά την ανάκτηση.
Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, το κοινό σύστημα ελέγχου εδάφους (GCS) που χρησιμοποιείται από τα AR3, AR4 και AR5 ενισχύει τη διαλειτουργικότητα, επιτρέποντας τον απρόσκοπτο συντονισμό μεταξύ πολλών χειριστών και πλατφορμών.
Διαβάστε επίσης: Velos Rotors | Το V3 UAS επιχειρησιακό στη Μαλαισία για σκοπούς αειφόρους ανάπτυξης και περιβάλλοντος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Indra – Rheinmetall | Μνημόνιο για τη συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας τους για το Leopard 2E
Η Indra και η Rheinmetall Electronics υπέγραψαν συμφωνία για να προτείνουν μια αναβάθμιση του συστήματος μάχης (Combat System) του…
RNMB ARIADNE | Το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών παρέλαβε η Βρετανία
Η Βρετανία παρέλαβε το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών. Το σύστημα αναπτύσσεται από την εταιρεία Thales, στα πλαίσια του Γαλλο-Βρετανικού προγράμματος αντιμέτρων για θαλάσσιες νάρκες…
Ευρωπαϊκή Ένωση | Κοινή Λευκή Βίβλος για την ευρωπαϊκή αμυντική ετοιμότητα 2030
Χθες, η Ύπατη Εκπρόσωπος για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφάλειας και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασαν μια Λευκή Βίβλο…
Εθνική Φρουρά | Προετοιμασία ενόψει της Έναρξης της Αντιπυρικής Περιόδου
Την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 στο πλαίσιο ανάληψης του έργου της διαχείρισης των πτητικών μέσων αεροπυρόσβεσης από την…
ΕΕ για σύλληψη Ιμάμογλου – Ερωτήματα για την δημοκρατία στην Τουρκία
Ο σεβασμός των θεμελιωδών δικαιωμάτων και του κράτους δικαίου είναι αναπόσπαστο μέρος των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας, προειδοποιεί η ΕΕ…
Πρώτη βολή του πυραύλου AKERON LP από ελικόπτερο Tiger
Το πρόγραμμα MAST-F στοχεύει στην ανάπτυξη του πέμπτης γενιάς πυραύλου AKERON LP για ελικόπτερα Tiger MK3 και μη επανδρωμένα αεροχήματα MALE RPAS UAV…
Δεν γίνονται pushbacks – Καμία κριτική στα κυκλώματα διακινητών – Ανακοίνωση τριών Υπουργείων με αιχμές
H Κυπριακή Δημοκρατία δεν διενεργεί pushbacks και δεν έχουν γίνει πυροβολισμοί ή ρίψεις νερού. Τονίζει επίσης πως η Κύπρος έχει προχωρήσει σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες έρευνας και διάσωσης…
Κάβο Γκρέκο | Συνεχίζονται οι έρευνες για επιζώντες και νεκρούς το βράδυ
Το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) ανακοίνωσε πως η επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης συνεχίζεται, χωρίς νεότερα ευρήματα, ενώ οι έρευνες θα συνεχιστούν και απόψε…
