TEKEVER | Επίδειξη του drone AR3 στην άσκηση των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ
Defence Redefined
19/03/2025

Η TEKEVER, μια πορτογαλική εταιρεία κατασκευής μη επανδρωμένων αεροχημάτων, ολοκλήρωσε με επιτυχία μια επιχειρησιακή άσκηση με τη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ (USSOCOM) στην Καλιφόρνια. 

Όπως ανακοινώθηκε, η επίδειξη παρουσίασε την προηγμένη τεχνολογία μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων (UAS) της TEKEVER, που έχει σχεδιαστεί για την υποστήριξη αποστολών ειδικών επιχειρήσεων.

Η άσκηση επικεντρώθηκε στις υπερσύγχρονες πλατφόρμες UAS της TEKEVER, οι οποίες συνδυάζουν μία εξαιρετικά αξιόπιστη πλατφόρμα συνεπικουρούμενη από αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης (AI). Αυτός ο συνδυασμός ενισχύει την επίγνωση της κατάστασης, εξασφαλίζει ταχεία απόκριση και ενισχύει την ανθεκτικότητα σε κορεσμένα περιβάλλοντα παρεμβολών.

Βασικό στοιχείο του TEKEVER AR3 UAS είναι η δυνατότητα κάθετης αποπροσγείωσης (VTOL) του. Αυτό του επιτρέπει να επιχειρεί χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό εκτόξευσης ή ανάκτησης, καθιστώντας το ιδιαίτερα αποτελεσματικό για χαμηλής παρατηρησιμότητας επιχειρήσεις σε απομακρυσμένα και δυσχερή περιβάλλοντα.

Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών αποστολών ξηράς και θαλάσσης, αυτό το μικρό UAS συνδυάζει ευελιξία, αυτονομία και ευκολία ανάπτυξης, καθιστώντας το ιδανική επιλογή για Συλλογή Πληροφοριών, Επιτήρηση, Πρόσκτηση Στόχων και Αναγνώριση (ISTAR), καθώς και πολιτικές επιχειρήσεις.

Διαβάστε επίσης: Πόλεμος στην Ουκρανία | Το κυπριακό UAV Η10 Poseidon στην πρώτη γραμμή του μετώπου – VIDEO

Εάν η αποστολή απαιτεί μεγαλύτερη πτητική αυτονομία, η μονάδα VTOL μπορεί να αφαιρεθεί, μετατρέποντας το AR3 σε ένα πλήρως λειτουργικό σύστημα σταθερής πτέρυγας με εκτεταμένη αυτονομία πτήσης έως και 16 ώρες. Αυτή η αρθρωτότητα διασφαλίζει την προσαρμοστικότητα της αποστολής χωρίς να απαιτεί πολλούς τύπους πλατφόρμας.

Με άνοιγμα πτερυγίων στα 3,5 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW) 25 κιλά, το AR3 VTOL χαρακτηρίζεται από ευκολία μετακίνησης και απαιτεί ελάχιστη υλικοτεχνική υποστήριξη. Το επιχειρησιακό υψόμετρο των 3.600 μέτρων πάνω από τη μέση στάθμη της θάλασσας (AMSL) και η ταχύτητα πλεύσης 75-90 χλμ/ώρα το καθιστούν κατάλληλο για μια ποικιλία απαιτητικών περιβαλλόντων. 

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το AR3 VTOL είναι το μικρότερο UAS στην αγορά που διαθέτει υψηλής απόδοσης, διπλής όψης ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR). Αυτή η ικανότητα ενισχύει την ικανότητά του να διεξάγει επιχειρήσεις επιτήρησης ευρείας έκτασης, προστασίας των συνόρων, θαλάσσιας περιπολίας και παρακολούθησης υποδομών. 

Η χαμηλή ακουστική και οπτική υπογραφή του AR3 ενισχύει την ικανότητά του να διεξάγει χαμηλής παρατηρησιμότητας επιτήρηση και αναγνώριση. Ακόμα, το σύστημα δύναται να φέρει επίσης ένα εναλλάξιμο ωφέλιμο φορτίο πολλαπλών αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρο-οπτικών/υπερύθρων (EO/IR) καμερών, ραντάρ και δυνατοτήτων συλλογής πληροφοριών από ραδιοσήματα (Signals Intelligence – SIGINT). Για επιχειρήσεις εκτεταμένης εμβέλειας, είναι διαθέσιμο ένα προαιρετικό τερματικό διασύνδεσης δεδομένων πέραν του οπτικού ορίζοντα (Beyond Line of Sight (BLOS), το οποίο επεκτείνει περαιτέρω το βεληνεκές του.

Διαβάστε επίσης: SCHIEBEL | Το CAMCOPTER® S-300 UAS επιλέχθηκε για μεγάλο ευρωπαϊκό έργο άμυνας

Επιπλέον, το μειωμένο αποτύπωμα επιμελητείας του συστήματος και η γρήγορη διαδικασία συναρμολόγησης διασφαλίζουν ότι οι χειριστές μπορούν να διατηρήσουν υψηλή ετοιμότητα με ελάχιστη προσπάθεια. Ο στιβαρός σχεδιασμός του αεροσκάφους και το αναπτυσσόμενο σύστημα αλεξίπτωτου προστατεύουν τους εποχούμενους αισθητήρες κατά την ανάκτηση.

Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, το κοινό σύστημα ελέγχου εδάφους (GCS) που χρησιμοποιείται από τα AR3, AR4 και AR5 ενισχύει τη διαλειτουργικότητα, επιτρέποντας τον απρόσκοπτο συντονισμό μεταξύ πολλών χειριστών και πλατφορμών.

Διαβάστε επίσης: Velos Rotors | Το V3 UAS επιχειρησιακό στη Μαλαισία για σκοπούς αειφόρους ανάπτυξης και περιβάλλοντος

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

RNMB ARIADNE | Το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών παρέλαβε η Βρετανία

RNMB ARIADNE | Το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών παρέλαβε η Βρετανία

Η Βρετανία παρέλαβε το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών. Το σύστημα αναπτύσσεται από την εταιρεία Thales, στα πλαίσια του Γαλλο-Βρετανικού προγράμματος αντιμέτρων για θαλάσσιες νάρκες…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Δεν γίνονται pushbacks – Καμία κριτική στα κυκλώματα διακινητών – Ανακοίνωση τριών Υπουργείων με αιχμές

Δεν γίνονται pushbacks – Καμία κριτική στα κυκλώματα διακινητών – Ανακοίνωση τριών Υπουργείων με αιχμές

H Κυπριακή Δημοκρατία δεν διενεργεί pushbacks και δεν έχουν γίνει πυροβολισμοί ή ρίψεις νερού. Τονίζει επίσης πως η Κύπρος έχει προχωρήσει σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες έρευνας και διάσωσης…

Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
Πρώτη βολή του πυραύλου AKERON LP από ελικόπτερο Tiger
Indra – Rheinmetall | Μνημόνιο για τη συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας τους για το Leopard 2E
RNMB ARIADNE | Το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών παρέλαβε η Βρετανία
undefined
undefined
Ευρωπαϊκή Ένωση | Κοινή Λευκή Βίβλος για την ευρωπαϊκή αμυντική ετοιμότητα 2030
Εθνική Φρουρά | Προετοιμασία ενόψει της Έναρξης της Αντιπυρικής Περιόδου
ΕΕ για σύλληψη Ιμάμογλου – Ερωτήματα για την δημοκρατία στην Τουρκία
Πρώτη βολή του πυραύλου AKERON LP από ελικόπτερο Tiger
Δεν γίνονται pushbacks – Καμία κριτική στα κυκλώματα διακινητών – Ανακοίνωση τριών Υπουργείων με αιχμές
Κάβο Γκρέκο | Συνεχίζονται οι έρευνες για επιζώντες και νεκρούς το βράδυ
undefined
Share This