Η ALTUS LSA, η ελληνική καινοτόμος εταιρεία στην τεχνολογία Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων, παρουσίασε τις πρωτοποριακές…

Ένα νέο ευέλικτο σύστημα drone ικανό για αποστολές σε ξηρά, θάλασσα και αέρα ολοκλήρωσε μια εξαιρετικά επιτυχημένη πρώτη δοκιμαστική εκτόξευση του βλήματος LMM (Lightweight Multirole Missile) της Thales North Ireland.
Ως πλατφόρμα με δυνατότητα κατακόρυφης απογείωσης και προσγείωσης (Vertical Take Off and Landing – VTOL), το αερόχημα πλεονεκτεί έναντι των παραδοσιακών αεροχημάτων, τα οποία χρειάζονται “ευάλωτους” διαδρόμους προσαπογείωσης για να αναπτυχθούν, ενώ ταυτόχρονα δύναται να επιχειρήσει από αστικά και μη περιβάλλοντα.
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιεί έναν εύρος αποστολών, όπως εγγύς αεροπορική υποστήριξη, εμπλοκή ελικοπτέρων κατά την πτήση και αδρανοποίηση αρμάτων μάχης καθώς και άρνηση πρόσβασης σε διαδρόμους προσαπογείωσης και οδικά δίκτυα.
Στη δοκιμή, που χρηματοδοτήθηκε από το γραφείο Rapid Capabilities Office (RCO) της Βασιλικής Αεροπορίας ( Royal Air Force), συμμετείχαν ομάδες από τις Flyby και Thales. Μέσα σε ένα απαιτητικό χρονικό πλαίσιο έξι εβδομάδων, κατάφεραν να κατασκευάσουν δύο επιχειρησιακά αεροχήματα Jackal και να εκτοξεύσουν επιτυχώς δύο βλήματα LMM.
Το Jackal και η μελλοντική οικογένεια των συστημάτων RPAS (Remotely Piloted Air Systems) που αντιπροσωπεύει είναι ένα αρθρωτό, plug-and-play σύστημα RPAS, γεγονός που σημαίνει ότι νέος εξοπλισμός και τεχνολογίες μπορούν να ενσωματωθούν στο Jackal κατά την διάρκεια των αποστολών, καθώς και κατά τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης: “Γρύπας” | Υπεγράφη από ΥΠΕΘΑ και ΥΠΟΙΚ η σύμβαση για τον σχεδιασμό του νέου UCAV
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Jackal συμπεριλαμβάνουν:
- Ωφέλιμο φορτίο: 15 κιλά
- Άνοιγμα πτερυγίων: 5 μέτρα
- Άτρακτος: 2,3 μέτρα
- Μέγιστο βεληνεκές: 130 χλμ
- Μέγιστη ταχύτητα: 108 χλμ/ώρα
- Μέγιστο επιχειρησιακό υψόμετρο: 4.000 μέτρα
- Κινητήρας: 4 ρότορες στο πάνω μέρος για κάθετη προσαπογείωση και 4 μικρές τουρμπίνες για οριζόντια πλεύση
Η ομάδα του Flyby επικοινώνησε με την Thales στο Μπέλφαστ, όπου σχεδιάζεται και κατασκευάζεται το LMM, για να διερευνήσει την πιθανότητα να εκτοξεύσει το βλήμα LMM από το Jackal σε μια δοκιμή. Η ομάδα της Thales δέχτηκε την ευκαιρία να συνεργαστεί με τη Flyby για να είναι η πρώτη που θα εκτοξεύσει το βλήμα LMM από ένα drone εν πτήσει. Πλέον, οι ομάδες αναπτύσσουν τώρα σχέδια για την παραγωγή της ικανότητας, ενώ το αεροσκάφος υφίσταται άλλες αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις.
Διαβάστε επίσης: ArmHighTech 2022 | Το αρμένικης κατασκευής UCAV “Aralez” τράβηξε βλέμματα και εντυπώσεις
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής εκτόξευσης LMM βλημάτων, το Jackal ήταν εξοπλισμένο με δύο εκτοξευτές τοποθετημένους στο μπροστινό πάνω μέρος της ατράκτου του drone.Το LMM της Thales, γνωστό και ως MARTLET στη βρετανική του έκδοση, είναι ένα ελαφρύ, υψηλής ακριβείας, βλήμα αέρος-εδάφους σχεδιασμένος για χρήση από ελικόπτερα, αεροσκάφη σταθερών πτερυγίων και μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV) ενάντια σε διάφορους στόχους, μεταξύ των οποίων τεθωρακισμένα οχήματα, μικρά σκάφη και προσωπικό.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του LMM συμπεριλαμβάνουν:
- Μέγιστη επιχειρησιακή εμβέλεια: έως 8 χλμ
- Σύστημα καθοδήγησης: ημιενεργή καθοδήγηση λέιζερ (semi-active laser guidance – SAL)
- Πολεμική κεφαλή: υψηλής εκρηκτικότητας κοίλου γεμίσματος μαζί με εκρηκτική κεφαλή θραυσματοποίησης µε ενσωματωμένο πυροσωλήνα εγγύτητας
- Βάρος: 13 κιλά
- Μέγιστη ταχύτητα: 1,5 Mach
- Επιχειρησιακό βεληνεκές: > άνω των 6 χλμ
- Δυνατότητα άμεσης εκτόξευσης από διάφορες πλατφόρμες εκτόξευσης σε ξηρά, θάλασσα και αέρα έναντι συμβατικών και ασύμμετρων απειλών
Σε αυτό το σημείο, πρέπει να αναφερθεί ότι η αρχική ανάπτυξη του υπόψη συστήματος βασίστηκε στην συνεργασία της εταιρείας Flyby μαζί με τους Τούρκους εταίρους της, τις εταιρείες FlyBVLOS Technology και Maxwell Innovations, επιτρέποντας έτσι δοκιμές τόσο στον εναέριο χώρο της Τουρκίας όσο και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ως εκ τούτου, η Flyby Technology θα συνεχίσει την ανάπτυξη στην Τουρκία, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά τώρα αναζητά κατασκευαστικούς εταίρους στο Ηνωμένο Βασίλειο για την μαζική παραγωγή του Jackal.
Διαβάστε επίσης: SRS-1A SARISA | Συνεργασία με THALES για τις ίδιες ρουκέτες που μπορούν να φέρουν τα “Κυπριακά” Η145Μ – Φωτογραφίες
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γαλλία | Το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών παρέλαβε το Ναυτικό της χώρας από την Thales
Η εταιρεία Thales ανακοίνωσε πως το Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας, παρέλαβε το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών…
Μαρόκο | Προμηθεύεται ισραηλινά πυροβόλα ATMOS 2000 σύμφωνα με δημοσιεύματα
Το μέγιστο βεληνεκές το ATMOS φτάνει τα 40 χλμ με χρήση βλημάτων εκτεταμένου βεληνεκούς (ERFB-BB). Η ταχυβολία του φτάνει…
DefencEduNet | Έναρξη λειτουργίας του Παραρτήματος στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας προχώρησε το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2025 στην έναρξη λειτουργίας του Παραρτήματος του DefencEduNet…
Αντιπροσωπεία του ΥΠΑΜ στη διεθνή έκθεση AeroIndia 2025 στην Ινδία
Το Υπουργείο Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας ανακοίνωσε πως αντιπροσωπεία του ΥΠΑΜ συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση AeroIndia 2025…
Ελλάδα | Πρόοδος στην κοινοπραξία των ΕΑΣ με τον όμιλο CSG – Η απόφαση του ΣτΕ
Το Δελτίο Τύπου αναφέρει πως, κοινοπραξία μεταξύ των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων και του ομίλου CSG, θα αποτελέσει την πρώτη…
Κύπρος | Εγκρίθηκε η εθελοντική στράτευση γυναικών από το Υπουργικό Συμβούλιο
Το Υπουργικό Συμβούλιο προχώρησε στην έγκριση του Νομοσχεδίου, καθιστώντας εφικτή την εθελοντική κατάταξη των γυναικών στην Εθνική Φρουρά…
ALTUS LSA | Με το φονικό ΚΕΡΒΕΡΟ στην Κύπρο και στο BATTLEFIELD ReDEFiNED 2024
Η ALTUS LSA, η ελληνική καινοτόμος εταιρεία στην τεχνολογία Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων, παρουσίασε τις πρωτοποριακές…
Γαλλία | Το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών παρέλαβε το Ναυτικό της χώρας από την Thales
Η εταιρεία Thales ανακοίνωσε πως το Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας, παρέλαβε το πρώτο μη επανδρωμένο σύστημα ανίχνευσης θαλάσσιων ναρκών…