AW-139 | Έρευνα και Διάσωση 24/7/365 για την Κ.Δ – Συνέντευξη με εκπρόσωπο της Leonardo σε DEFEA 2023
Defence Redefined
Published on 18/05/2023 at 19:15

*Νάσος Κολοβός

Το ιταλικής κατασκευής ελικόπτερο Agusta Westland 139, βρίσκεται σε υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά (Ε.Φ) και τη Μονάδα Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Αστυνομίας Κύπρου (Μ.Α.ΕΠ) από το 2010. 

Συγκεκριμένα, η Εθνική Φρουρά διαθέτει 3 ελικόπτερα του τύπου και η Μ.Α.ΕΠ άλλα 2. 

Η ομάδα της DEFENCE ReDEFiNED είχε την ευκαιρία να δει από κοντά το υπόψη ελικόπτερο και να ενημερωθεί περαιτέρω για τις δυνατότητες του κατά την έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας DEFEA 2023, η οποία διεξήχθη στην Αθήνα μεταξύ 9 με 11 Μαΐου 2023. 

Την παρουσίαση του ελικοπτέρου μας έκανε ο εκπρόσωπος της Leonardo, κ. Roberto Caprarella. 

Σύμφωνα, με τον κ. Caprarella, η επιλογή της Leonardo να συμμετάσχει στην φετινή DEFEA με το υπόψη πτητικό μέσο βασίζεται στο πλαίσιο του προγράμματος προμήθειας νέων ελικοπτέρων έρευνας – διάσωσης (SAR) και έρευνας – διάσωσης μάχης (CSAR) από της Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Η Leonardo θεωρεί ότι η διαμόρφωση SAR των ελικοπτέρων Agusta Westland 139 είναι ιδανική για τις επιχειρησιακές απαιτήσεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αναφορικά με την έρευνα και διάσωση, καθώς πρόκειται για μια αποδεδειγμένη λύση. Συγκεκριμένα το υπόψη ελικόπτερο προσφέρει αδιάλειπτα υπηρεσίες τα τελευταία 20 χρόνια στην Μεσόγειο, ενταγμένο επιχειρησιακά στους πτητικούς στόλους της Κύπρου, της Αιγύπτου, της Ιταλίας, της Κροατίας, της Ισπανίας και της Μάλτας.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, το εν λόγω σύστημα υπερέχει των ανταγωνιστών του, αφού ενσωματώνει μια σειρά καινοτομιών. 

Ειδικότερα, το ελικόπτερο ενσωματώνει προηγμένη αεροηλεκτρονική αρχιτεκτονική, καθώς φέρει γυάλινο πιλοτήριο (glass cockpit) με τέσσερις μεγάλες οθόνες υγρών κρυστάλλων (Liquid Crystal Displays), ψηφιακό σύστημα απεικόνισης 3D Smart View System, ενισχυμένο σύστημα προειδοποίησης εγγύτητας εδάφους (Enhanced Ground Proximity Warning System – EGPWS), ψηφιακό αυτόματο πιλότο, καθώς και σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (Collision Avoidance System – CAS). Ακόμα, το ελικόπτερο AW139 έχει δυνατότητα λειτουργίας σε απαιτητικές καιρικές συνθήκες ημέρα και νύχτα. 

Πλεονέκτημα αποτελεί η σχεδίαση ανοιχτής αρχιτεκτονικής του συστήματος, αφού ο εκάστοτε χρήστης δύναται να το εξοπλίσει κατ΄απαίτηση της αποστολής. Μάλιστα, εταιρεία προσφέρει ολοκληρωμένο πακέτο υποστήριξης και εκπαίδευσης πελατών. 

Συγκεκριμένα, προσφέρεται η δυνατότητα εκπαίδευσης τόσο σε προσομοιωτή πτήσης, όσο και σε πλήρους κλίμακας αεροσκάφος, ενώ αυτή την περίοδο αναπτύσσεται  ολοκληρωμένο σύστημα εκπαίδευσης εικονικού περιβάλλοντος, όπου διαφορετικά πληρώματα θα είναι δικτυωμένα εικονικά εκτελώντας ποικίλες εργασίες.

Επίσης, το σύστημα διακρίνεται για την ευκολία συντήρησης του, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται από τις υψηλές διαθεσιμότητες του.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του ελικοπτέρου είναι όμως η πιστοποιημένη δυνατότητα πτητικής λειτουργίας έως και 60 λεπτά με απώλεια υγρού κίνησης (run-dry) στο κιβώτιο μετάδοσης κίνησης (main gearbox – MGB), δηλαδή, 30 λεπτά περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο πιστοποιημένο ελικόπτερο της ίδιας κατηγορίας. Έτσι, σε συνδυασμό με την ύπαρξη δύο κινητήρων, το AW139 θέτει νέα πρότυπα ασφάλειας και αυξημένες δυνατότητες αξιοπλοΐας. 

Εξίσου σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εσωτερική χωροδιάταξη, η οποία προσφέρει άφθονο χώρο εργασίας, ο οποίος μπορεί να διαμορφωθεί ποικιλοτρόπως, είτε ως χώρος εγκατάστασης πλήρους ενσωματωμένη κονσόλα αποστολής, είτε ως χώρος ιατρικής περίθαλψης και εκκένωσης τραυματιών.

Διαβάστε επίσης: Αμερικανική Αεροπορία | Θετική αξιολόγηση για επιχειρησιακή ένταξη του BriteCloud 218 της Leonardo στην Εθνική Φρουρά

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του AW139 περιλαμβάνουν:

  • Μέγιστη ταχύτητα πλεύσης: 306 χλμ/ώρα
  • Τιμή HIGE (Hovering In Ground Effect): 4,682 μέτρα
  • Τιμή HOGE (Hovering Out of Ground Effect): 2,478 μέτρα
  • Μέγιστο επιχειρησιακό βεληνεκές: 1,061 χλμ
  • Αυτονομία: 5 ώρες 
  • Δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού: Μέχρι 15 επιβάτες
  • Μέγιστο μεικτό βάρος:6,400 κιλά
  • Πρόωση: 2 x Pratt & Whitney PT6C-67C Turboshafts αεριοστρόβιλοι
  • Μήκος: 16.66 μέτρα
  • Ύψος: 4.98 μέτρα
  • Διάμετρος ρότορα: 13.8 μέτρα

Μέχρι σήμερα, το AW139 έχει καταγράψει παραγγελίες για περισσότερες από 1.250 μονάδες από περισσότερους από 290 πελάτες σε περισσότερες από 80 χώρες, που έχουν καταγραφεί πάνω από 3,3 εκατομμύρια ώρες πτήσης και πρόκειται για πλατφόρμα αναφοράς, αντικαθιστώντας κυρίως ελικόπτερα UH-1H Huey, τα οποία η Ελλάδα επιθυμεί να αποσύρει στο άμεσο μέλλον.

Διαβάστε επίσης: Leonardo | Η SonAir παρήγγειλε δύο ελικόπτερα AW139 για την Αγκόλα

Η χρήση του στην Κύπρο

460 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης – Εθνική Φρουρά

Η 460 Μοίρα Έρευνας & Διάσωσης συγκροτήθηκε στις 25 Μαΐου 2010 μετά από την ανάληψη της αποκλειστικής ευθύνης από την Κυπριακή Δημοκρατία για την αποστολή Έρευνας και Διάσωσης.

Η Μοίρα διαθέτει συνολικά τέσσερις (4) τύπους αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα BN-2Β Islander και PC-9 Pilatus τα οποία παρέλαβε αρχικά από την 450 Μ.Ε/Π και τα δύο (2) ελικόπτερα Bell 206 L3 Long Ranger τα οποία ενσωματώθηκαν στη Μοίρα μετά τη διάλυση της 449 Μ.Α.Ε.

Από το Δεκέμβριο του 2010 μέχρι και τον Ιούλιο του 2011, παραλήφθηκαν και εντάχθηκαν στη 460 Μ.Ε.Δ. τρία (3) ελικόπτερα AW139. 

Διαβάστε επίσης: Στο Ισραήλ με ελικόπτερο AW139 της Πολεμικής Αεροπορίας ο Υπουργός Εξωτερικών | Φωτογραφίες

Τα υπόψη ελικόπτερα επιχειρούν αδιάλειπτα στους αιθέρες της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλά και στο εξωτερικό (συμμετοχή σε πολυεθνικές ασκήσεις) τα τελευταία 13 χρόνια. Μεταξύ άλλων τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται και για επιχειρήσεις CSAR, αλλά και για μεταφορά επισήμων (VIP).

Μονάδα Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Αστυνομίας Κύπρου (Μ.Α.ΕΠ)

Η Μ.Α.ΕΠ παρέλαβε δύο ελικόπτερα AW139   στα τέλη του 2010.  Αυτά αύξησαν την επιχειρησιακή ικανότητα της Αστυνομίας Κύπρου στο να ανταποκρίνεται στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις καθώς και για να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της Δημοκρατίας προς Διεθνείς Οργανισμούς σε αποστολές όπως Έρευνα και Διάσωση, Παράνομη Μετανάστευση κ.α. 

Η Leonardo προσφέρει τέλος και την οπλισμένη έκδοση του AW139, το AW139M οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορες αποστολές όπως υποστήριξη πεδίου μάχης και ένοπλης συνοδείας με πολυβόλα διαμετρήματος μέχρι 12,7 χιλ και εκτοξευτές ρουκετών 70 χιλ αναρτημένα σε εξωτερικούς πυλώνες. 

Διαβάστε επίσης: LEONARDO | Το ραντάρ αεράμυνας Kronos εντάσσεται στο εκπαιδευτικό φάσμα του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This