Lockheed Martin | Παρουσίαση του νέου υπερ-υπερηχητικού πυραύλου πολλαπλών ρόλων Mako
Defence Redefined
Published on 15/04/2024 at 17:13

Στο περιθώριο της έκθεσης «Sea Air Space – SAS 2024», η εταιρεία Lockheed Martin αποκάλυψε για πρώτη φορά τον καινούργιο υπερ-υπερηχητικό πύραυλο τύπου Mako.

Το εν λόγω βλήμα σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ως πρόταση της κατασκευάστριας εταιρείας για το εξοπλιστικό πρόγραμμα «Stand in Attack Weapon – SiAW» και αντανακλά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για πιο προσιτά υπερηχητικά οπλικά συστήματα κρούσης. 

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο Mako, ο οποίος τροφοδοτείται από έναν πυραυλοκινητήρα στερεού καυσίμου, αποκαλείται ως «το βλήμα των 13s». Αυτό αντανακλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πυραύλου – 13 πόδια μήκος (4 μέτρα), 13 ίντσες σε διάμετρο (33 εκ) και βάρος 1.300 λιβρών (590 κιλά), συμπεριλαμβανομένης μιας πολεμικής κεφαλής 130 λιβρών (59 κιλά). 

Πρόκειται για ένα υπερ-υπερηχητικό όπλο, το οποίο δύναται να φτάσει σε ταχύτητα τουλάχιστον 5 Mach, χωρίς η εταιρεία να αναφέρει τον τύπο του προφίλ πτήσης που χρησιμοποιεί ο πύραυλος, αλλά ούτε και το βεληνεκές του. 

Διαβάστε επίσης: Lockheed Martin | Ιστορική πτητική δοκιμή για το βλήμα LRASM

Όπως αναφέρει το TWZ, ο υπερ-υπερηχητικός πύραυλος τύπου Mako είναι πολλαπλών ρόλων, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί έναντι πλοίων, χερσαίων εγκαταστάσεων αλλά και συστημάτων αεροπορικής άμυνας. Μέχρι στιγμής έχει πιστοποιηθεί η συμβατότητά του με μαχητικά τύπου F-22, F-16, F-15, F/Α-18 και στο μέλλον θα πιστοποιηθεί ο εξοπλισμός τους στα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου P-8.

Ακόμα, τα stealth μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου F-35 μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν, με την διαφορά ότι στην περίπτωση των F-35A και F-35C, ο πύραυλος τύπου Mako μπορεί να τοποθετηθεί στο εσωτερικό της ατράκτου των μαχητικών, διατηρώντας έτσι τις stealth ιδιότητές τους στον μέγιστο βαθμό, ενώ στην περίπτωση του F-35B, όπως και στα F-22, ο νέος αυτός πύραυλος τοποθετείται σε εξωτερικούς φορείς.

Η δυνατότητα χρήσης του Mako σε διαφορετικές ναυτικές πλατφόρμες είναι κάτι που η Lockheed έχει εξερευνήσει μαζί με μια άλλη εταιρεία, την CoAspire, με την οποία συνεργάζεται στο πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης: Lockheed Martin | Πτήση 17 ωρών με… πιλότο την τεχνητή νοημοσύνη

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This