SRS-1A SARISA | Βολές του μη επανδρωμένου αεροχήματος με ρουκέτες FZ275 LGR της THALES που μπορούν να έχουν και τα νέα ελικόπτερα της Κύπρου
Defence Redefined
Published on 27/12/2022 at 20:02

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η SAS Technology (Spirit Αεροναυπηγικά Συστήματα Α.Ε.), η εταιρεία προχωρά στην πιστοποίηση του UAS SARISA, με οπλικό φορτίο την ισχυρή ρουκέτα HYDRA 70 (2,75’’), που μέχρι σήμερα φέρεται μόνο από μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα μεγέθους του AH-64 APACHΕ.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής το UAS SARISA, που έλκει το όνομα του από το αρχαίο Μακεδονικό ακόντιο, θα έχει μια ακόμη “αιχμή” (πέραν των απλών ρουκετών 2,75), την υψηλής ακρίβειας κατευθυνόμενη ρουκέτα FZ275 LGR, που κατασκευάζεται από την THALES Βελγίου.

Η πρώτη φάση του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε την 15-12-22 και περιελάμβανε βολές από το UAS SARISA SRS-1A,τοποθετημένο σε ειδική βάση ολίσθησης, κατασκευής της SAS Technology, η οποία έχει πραγματοποιήσει και όλη την σχετική μελέτη. Με τη βλητική αυτή δοκιμή μετρήθηκαν όλες οι παράμετροι και τα φορτία βολής, επιβεβαιώνοντας επί της αρχής τις θεωρητικές μελέτες της SAS Technology, σχετικά με την δομική και αεροδυναμική δυνατότητα του συγκεκριμένου UAS, όπως και την ασφάλεια του ηλεκτρονικού συστήματος πυροδότησης.

Την πρώτη αυτή φάση, θα ακολουθήσουν αντίστοιχες βλητικές δοκιμές σε πτήση και θα καταλήξουν στις δοκιμές του συστήματος σκόπευσης.

Πολύτιμοι εταίροι της SAS Technology στην προσπάθεια αυτή είναι η διεθνούς κύρους αμυντική βιομηχανία Thales και ειδικότερα το παράρτημα Βελγίου, που ειδικεύεται στην κατασκευή πυρομαχικών όπως η FZ275 LGR. Η Thales Belgium, εκδήλωσε ισχυρό ενδιαφέρον να συμμετέχει, επενδύοντας στην προσπάθεια της SAS Technology, για την πρώτη διεθνώς πιστοποίηση μικρότερων – ευέλικτων μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων, με την ισχυρή ρουκέτα 2.75 Hydra.

Επίσης, πολύτιμη είναι η συνεργασία των ΕΑΣ (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Β.Ε.Ε.), της εθνικής βιομηχανίας όπλων, του μόνου φορέα στην Ελλάδα που με τις εξαιρετικά προηγμένες δυνατότητες,τεχνογνωσία και εμπειρία στην κατασκευή και δοκιμές όπλων και πυρομαχικών, μπορεί να υποστηρίξει με καταλυτικό τρόπο την ανάπτυξη της βιομηχανίας οπλισμένων συστημάτων στην χώρα μας, όπως καταλήγει η ανακοίνωση.

Η συμφωνία μεταξύ της SAS Technology με την THALES Belgium έγινα στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης άμυνας και ασφάλειας, Eurosatory 2022 στην οποία παρευρέθηκε η ομάδα της DEFENCE ReDEFiNED και αφορούσε την πραγματοποίηση δοκιμαστικών βολών με κατευθυνόμενες ρουκέτες 70 χιλ με πλατφόρμα εκτόξευσης, το το ελληνικής κατασκευής τετρακόπτερο Μη Επανδρωμένο Αερόχημα SARISA.

Το σύστημα SARISA παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην DEFEA 2021 και στην σχεδίαση του έχουν ληφθεί υπόψη επιχειρησιακές απαιτήσεις  τόσο  του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και των Ενόπλων Δυνάμεων, φορείς στους οποίους είχε παρουσιαστεί  όταν βρισκόταν  ακόμη στο στάδιο αρχικής σχεδίασης. Συγκεκριμένα, το Πυροσβεστικό Σώμα μετά από δωρεά από την LATSCO S.l. ενισχύθηκε με τη διαμόρφωση SRS-1C (cargo) η οποία έχει ως κύρια αποστολή την μεταφορά φορτίου (Cargo Drone), ενώ παράλληλα δύναται να πραγματοποιήσει μεγάλο εύρος διαφορετικού τύπου αποστολών, όπως κατάσβεση μικροεστιών κατά την πολύ αρχική φάση τους σε δύσβατα μέρη, ή την τελική καταστολή τους μετά την φωτιά για αποφυγή αναζωπυρώσεων.

Οι κατευθυνόμενες με λέιζερ ρουκέτες FZ275 LGR περιλαμβάνονται στις επιλογές για το πακέτο οπλισμού των ελικοπτέρων H145M της Airbus, τα οποία θα αποκτήσει και η Εθνική Φρουρά. Συγεκριμένα, τα H145M, είναι ενισχυμένα με δωδεκαπλό εκτοξευτή μη κατευθυνόμενων ρουκετών FZ231 των 70 χιλ της Thales με δυνατότητα συνδυασμού 9 μη κατευθυνόμενων ρουκετών και 3 κατευθυνόμενων με laser FZ275 LGR. 

Διαβάστε επίσης: SRS-1A SARISA | Συνεργασία με THALES για τις ίδιες ρουκέτες που μπορούν να φέρουν τα “Κυπριακά” Η145Μ – Φωτογραφίες

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This