LAAD 2023 | Η MBDA και η XMobots παρουσιάζουν το drone Nauru με πυραύλους Enforcer Air
Defence Redefined
Published on 14/04/2023 at 18:02

Στην Έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας LAAD 2023 στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, η MBDA παρουσιάζει μαζί με την Βραζιλιάνικη XMobots το Μη Επανδρωμένο Αερόχημα Μάχης (Unmanned Combat Aerial Vehicle – UCAV) Nauru 1000 C UAS εξοπλισμένο με πυραύλους Enforcer Air.

Η συνεργασία μεταξύ της XMobots και της MBDA ξεκίνησε το 2022 και αφορούσε την υπογραφή ενός Μνημονίου Συναντίληψης (MoU) για την ενσωμάτωση ενός εκδόχου του αντιαρματικού πυραύλου Enforcer (το Enforcer Air) της MBDA Γερμανίας στο Μη Επανδρωμένο Σύστημα Nauru 1000C.

Διαβάστε επίσης: Enforcer | Το ελαφρύ φορητό αντιαρματικό της MBDA

Σχετικά με την πλατφόρμα, η οποία έχει αναπτυχθεί πλήρως στη Λατινική Αμερική, σχεδιάστηκε αρχικά ως ένα UAS αναγνώρισης και επιτήρησης, που παραγγέλθηκε από τον βραζιλιάνικο στρατό.

Σήμερα, το σύστημα εμφανίζεται ως ένα τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος πολλαπλών αποστολών (Remotely Piloted Aircraft – RPA), το οποίο δύναται να διεξάγει μια σειρά αποστολών όπως συλλογή πληροφοριών, επιτήρηση, πρόσκτηση στόχων και αναγνώριση (intelligence, surveillance, target acquisition, and reconnaissance – ISTAR), ηλεκτρονικό πόλεμο (EW), ανίχνευση στόχων, μεταφορά φορτίου και οπλικό φορτίο (υπό εξέλιξη).

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία XMobots, ένα από τα χαρακτηριστικά, τα οποία κάνουν το εν λόγω σύστημα να ξεχωρίζει από τα όμοιά του είναι η πλήρως ολοκληρωμένη σουίτα αισθητήρων του. 

Αυτή αποτελείται από  ένα σταθεροποιητή ηλεκτρο-οπτικού εξοπλισμού (optronics) τύπου XSIS 222A Gimbal που ενσωματώνει μία ηλεκτρο-οπτική (electro-optical – EO) κάμερα, μια κάμερα υπερύθρων μεσαίου κύματος με ψύξη (cooled medium wave infrared camera – MWIR), έναν αποστασιόμετρο λέιζερ και έναν καταδείκτη λέιζερ, δύο καταδείκτες επίγειου κινούμενου στόχου (ground moving target indicators – GMTI), τρισδιάστατα ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (Synthetic Aperture Radar – SAR), μια κάμερα εναέριας φωτογραμμετρίας για την παραγωγή τρισδιάστατων χαρτών, τερματικό ζεύξης δεδομένων και επίγειο σταθμό ελέγχου (ground control station – GCS).

Ως εκ τούτου, το σύστημα επιτρέπει τη σύλληψη σταθερών εικόνων υψηλής ανάλυσης (HD) ημέρα και νύχτα, ενώ ο αισθητήρας XSIS παρέχει δυνατότητες  αναφορικά με συντεταγμένες στόχων, αυτόματη παρακολούθηση κινούμενων στόχων, καθώς και με προσδιορισμό και ανίχνευση στόχων χρησιμοποιώντας μη ορατές δέσμες λέιζερ.

Αναφορικά με τον επίγεια σταθμό ελέγχου, αυτός διαθέτει τρεις σταθμούς εργασίας, έναν για τον έλεγχο του UAV, έναν για το ωφέλιμο φορτίο, ενώ ο τρίτος μπορεί να είναι εφεδρικός ή να χρησιμοποιηθεί για τον επαναπρογραμματισμό της αποστολής κατά την πτήση. Επιπροσθέτως, το σύστημα ενσωματώνει 2 συστήματα αυτόματης πλοήγησης (autopilot), διασφαλίζοντας εφεδρεία σε όλα τα συστήματα του αεροσκάφους και προσφέροντας υψηλό επίπεδο ασφάλειας στις πτήσεις του.

Ωστόσο, ένα άλλο χαρακτηριστικό που κάνει το NAURU ξεχωριστό είναι η υβριδική πρόωση του, η οποία περιλαμβάνει μία δεξαμενή καυσίμου 50 λίτρων και ένα ηλεκτρικό σύστημα που βασίζεται στην απόδοση 8 κινητήρων με τις ανεξάρτητες μπαταρίες τους. Έτσι, η πλατφόρμα όχι μόνο μπορεί να βασίζεται στον σταθερή πτέρυγας κινητήρα καύσης, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως οκτακόπτερο, το οποίο προσφέρει δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (Vertical Take-off and Landing – VTOL).

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Nauru 1000C UAS συμπεριλαμβάνουν:

  • Άνοιγμα πτερυγίων: 7,7 μέτρα με μικρά κάθετα πτερύγια προσαρμοσμένα στην άκρη των φτερών
  • Αυτονομία: 10 ώρες
  • Οροφή: 10.000 πόδια
  • Μέγιστο επιχειρησιακό βεληνεκές: 60 χλμ λόγω χρήσης Data Link συστήματος παροχής υπηρεσιών ζεύξης δεδομένων 
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 150 κιλά
  • Ωφέλιμο φορτίο: 21 κιλά (optronic Gimbal 6 κιλών) με δυνατότητα μεταφοράς δύο πυραύλων MBDA Enforcer Air
  • Μέγιστη ταχύτητα: 60 κόμβοι
  • Ύψος: 0,98 μέτρα
  • Μήκος (κεντρική άτρακτος): 2,9 μέτρα

Σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντα Συμβούλου της XMobots, Giovani Amianti, τον περασμένο Μάρτιο, η ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης θα μπορούσε να επιτευχθεί έως το 2025, ενώ αξιωματούχοι της MBDA δήλωσαν ότι σχεδιάζεται μια μελέτη βιωσιμότητας και τρεις δοκιμές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο.

Διαβάστε επίσης: Mistral ATAM | Η αέρος-αέρος έκδοση του αξιόλογου Mistral από την MBDA

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This