DVD2025 | Η Aaronia παρουσιάζει το κινητό σύστημα C-UAS AARTOS σε όχημα Zetros 6×6
Defence Redefined
04/10/2025

Ανδρέας Μιχαηλίδης*

Η αυξημένη χρήση των Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (ΜΕΑ) και ο διευρυνόμενος ρόλος του ηλεκτρονικού πολέμου (EW) βρέθηκαν στο επίκεντρο του DroneVation & Defence 2025 στη Βιέννη. Ξεχώρισε η παρουσίαση του C-UAS (σύστημα αντιμετώπισης ΜΕΑ) AARTOS της γερμανικής Aaronia, τοποθετημένο σε όχημα Mercedes-Benz Zetros 6×6. 

Η παρουσίασε ανέδειξε ουσιαστικά, τη στροφή προς κινητές αρθρωτές λύσεις αντιαεροπορικής άμυνας κατά των ΜΕΑ.

Το AARTOS συνδυάζει ανίχνευση ραδιοσυχνοτήτων (RF) σε κάλυψη 360°, 3D παρακολούθηση, ραντάρ 4D και EO/IR αισθητήρες με προγραμματιζόμενο έξυπνο παρεμβολέα (jammer). Καλύπτει συχνότητες 400 MHz – 6 GHz, συμπεριλαμβανομένων των ΜΕΑ με frequency hopping.

Η κεραία παρακολούθησης IsoLOG 3D-RF της Aaronia παρέχει παθητική, ακριβή εύρεση κατεύθυνσης οποιασδήποτε RF πηγής σε πραγματικό χρόνο, σε εύρος 400 MHz–8 GHz, με μέγιστη εμβέλεια έως 100 χλμ για στρατιωτικά ΜΕΑ και 14 χλμ για εμπορικά drones

Η διάταξη κεραίας IsoLOG 3D-RF με 16 τομείς προσφέρει ακριβή εύρεση κατεύθυνσης και εντοπισμό, ενώ το ραντάρ RD3000 4D παρέχει πεδίο όρασης 130°×90° και εμβέλεια έως 20 χλμ, ανάλογα με τις παραμέτρους της αποστολής. 

Διαβάστε επίσης: DEFEA 2025 | Το κυπριακό anti-drone όχημα από τις ENCORP και FRACTAL NETWORK

Οι αισθητήρες EO/IR επιτρέπουν οπτική επιβεβαίωση και παρακολούθηση ΜΕΑ με χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης (AI) έως 8 χλμ μακριά.

Το σύστημα AARTOS με ευέλικτο λογισμικό C2 και μονάδα ενσωμάτωσης αισθητήρων AARTOS X9 (κεντρικά) το ραντάρ 4D για UAV (αριστερά) και την κεραία παθητικού εντοπισμού IsoLOG 3D (πίσω από το C2) σε φορητή διαμόρφωση

Το σύστημα διαθέτει έξυπνο παρεμβολέα (smart jammer) εύρους 360° με εμβέλεια έως 10 χλμ, ικανό να λειτουργεί αυτόματα ή χειροκίνητα. Σε αυτόματη λειτουργία ανιχνεύει το drone, εντοπίζει τη συχνότητα και ενεργοποιεί τον παρεμβολέα χωρίς παρέμβαση χειριστή. Σε χειροκίνητη λειτουργία, οι χειριστές μπορούν να επιλέξουν στόχους και συχνότητες μέσω της διεπαφής του συστήματος διοίκησης και ελέγχου (C2). 

Οι οθόνες του συστήματος C2 AARTOS X9

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά jammers που μπλοκάρουν ευρείες ζώνες, ο παρεμβολέας διακόπτει μόνο το εντοπισμένο σήμα, ρυθμιζόμενο σε πραγματικό χρόνο από 400 MHz έως 6 GHz, αποφεύγοντας παρεμβολές σε άλλες επικοινωνίες κάτι πολύ σημαντικό για τις φίλιες επικοινωνίες ή RF εκπομπές.

Το σύστημα με τους φορητούς του σταθμούς C2  

Το AARTOS σε όχημα Mercedes Benz Zetros 6×6 είναι πλήρως αυτοδύναμο, με αισθητήρες, σταθμούς χειριστών και τροφοδοσία στοιχεία που του επιτρέπουν ταχεία ανάπτυξη. Το λογισμικό C2 και μονάδα ενσωμάτωσης αισθητήρων AARTOS X9 επιτρέπουν προκαθορισμένες ζώνες, οπτικοποιημένες απεικονίσεις απειλών και γρήγορη εμπλοκή, μειώνοντας το φόρτο εργασίας και υποβοηθώντας τις αποφάσεις των χειριστών.

Το σύστημα σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι ιδανικό για προστασία συνόρων, κρίσιμων υποδομών και άλλων εγκαταστάσεων.

Διαβάστε επίσης: RF Hunter στην DSEI UK | Ψήφος εμπιστοσύνης της PLATH στην SignalGeneriX

*Ειδικός Συνεργάτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This