Χρειάζεται ο εκσυγχρονισμός όσων φρεγατών θα παραμείνουν στον Στόλο και χρειάζεται να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων και…
Το DIVEJET RD2, που αναπτύχθηκε από τη γερμανική εταιρεία ROTINOR GmbH, έχει αυξήσει δραστικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες των Ελληνικών Ειδικών Δυνάμεων, οι οποίες έγιναν χρήστες του πριν από τρία χρόνια.
Μέχρι τότε, οι ανάγκες καλύπτονταν με εμπορικού τύπου συστήματα, ενώ το DIVEJET RD2 είναι ένα καθαρά επιχειρησιακό, υψηλής απόδοσης όχημα από την σχεδίαση του. Η εισαγωγή του έχει βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των υποβρυχίων αποστολών, καθιστώντας το σημαντικό εργαλείο για ειδικές επιχειρήσεις, όπως εξήγησαν στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων στην ομάδα της DEFENCE REDEFiNED κατά τη διάρκεια του AFW2024.
Η σχεδίαση του DIVEJET RD2 ξεχωρίζει τόσο για την απόδοση όσο και για την αυτονομία του. Διαθέτει αντιολισθητική επικάλυψη από πολυμερή υλικά, ανθεκτική σε γρατζουνιές και χτυπήματα, ενώ το ματ μαύρο χρώμα μειώνει τον κίνδυνο αντανακλάσεων, επιτρέποντας μια διακριτική προσέγγιση κατά τη διάρκεια μυστικών επιχειρήσεων.
Ο κινητήρας 4.4 ίππων του RD2 είναι τύπου ηλεκτρικού υδροτζέτ, παράγοντας πάνω από 50 κιλά ώσης, τροφοδοτούμενος από μπαταρίες λιθίου-ιόντων μέσω του κατοχυρωμένου συστήματος διαχείρισης ενέργειας E-jet. Λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα, εξασφαλίζοντας την ελάχιστη δυνατή ανίχνευση, ενώ διαθέτει δέκα επίπεδα απόδοσης για προσαρμογή στις επιχειρησιακές ανάγκες. Ο υδροδυναμικός σχεδιασμός του μειώνει την αντίσταση στο νερό, παρέχοντας αυξημένη ευελιξία.
Παρά το συμπαγές του μέγεθος, το RD2 επιτυγχάνει επιδόσεις με δυνατότητα μεταφοράς δύο δυτών και του εξοπλισμού τους. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως 8 χλμ/ώρα, να επιχειρεί σε βάθη έως 60 μέτρα και να έχει αυτονομία τριών ωρών με ακτίνα δράσης 20 χιλιομέτρων. Αυτά τα χαρακτηριστικά το καθιστούν ιδανικό για διάφορες υποβρύχιες αποστολές.
Η συσκευή υποβρύχια πρόωσης (υποβρύχιο scooter) είναι εξοπλισμένη με μια προηγμένη οθόνη TFT, η οποία εμφανίζει κρίσιμα δεδομένα όπως η τρέχουσα ισχύς, η φόρτιση της μπαταρίας, ο χρόνος λειτουργίας, το βάθος κατάδυσης και τα δεδομένα πλοήγησης.
Ο χειρισμός εξασφαλίζεται μέσω δύο έξυπνων χειρολαβών ελέγχου, αντίστοιχων με το σύστημα HOTAS (Hands on Throttle and Stick) των μαχητικών αεροσκαφών, προσφέροντας ακρίβεια στον χειρισμό κατά τη διάρκεια σύνθετων αποστολών.
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του RD2 είναι η επιχειρησιακή του ευελιξία, καθώς διαθέτει το δικό του χειροκίνητο τρέιλερ μεταφοράς, καθιστώντας το εύκολο στη μετακίνηση και ανάπτυξη. Επιπλέον, το RD2 είναι πιστοποιημένο για ρίψη με αλεξίπτωτο από ελικόπτερα ή αεροσκάφη και είναι πλήρως συμβατό με τους τορπιλοσωλήνες των υποβρυχίων του ΝΑΤΟ, επιτρέποντας την ανάπτυξή του σε διάφορα επιχειρησιακά σενάρια.
Με την εκτεταμένη ακτογραμμή και τα πολυάριθμα νησιά της Ελλάδας, η δυνατότητα για κρυφή θαλάσσια προσέγγιση είναι κρίσιμη. Η εισαγωγή εξειδικευμένων υποβρύχιων οχημάτων όπως το RD2 επέτρεψε στις ελληνικές ειδικές δυνάμεις να εκτελούν αυτές τις αποστολές με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα καθώς η εναέρια επιτήρηση με drones έχει αυξηθεί. Οι υποβρύχιες αποστολές έχουν γίνει μια απαραίτητη μέθοδος αποφυγής ανίχνευσης.
Διαβάστε επίσης: Εθνική Φρουρά | Η Μονάδα Υποβρυχίων Καταστροφών αποκαλύπτει τον εξοπλισμό της – VIDEO & Φωτογραφίες
Η ROTINOR ανέπτυξε ακόμα ένα αναβαθμισμένο μοντέλο, το Black Shadow, που προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες. Το Black Shadow μπορεί να μεταφέρει έως τέσσερις χειριστές με τον εξοπλισμό τους, διαθέτει αυτονομία έξι ωρών και έχει ακτίνα δράσης 30 χιλιομέτρων. Ο ισχυρότερος κινητήρας των 8 ίππων και οι μεγαλύτερες μπαταρίες το καθιστούν ιδανικό για εκτεταμένες αποστολές.
Το Black Shadow είναι επίσης εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία σόναρ, επιτρέποντας στους χειριστές να χαρτογραφήσουν τον βυθό και να εντοπίζουν εμπόδια, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Αυτή η δυνατότητα βελτιώνει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των κρυφών αποστολών.
Διαβάστε επίσης: EUROSATORY 2024 | ARKEOCEAN, CMMI, LANEGO και SignalGeneriX συμφώνησαν για την από κοινού ανάπτυξη του EONIOS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΗΒ | Αρχίζει η ναυπήγηση της τρίτης φρεγάτας κλάσης Type 31
Το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε πως έχει αρχίσει η ναυπήγηση της τρίτης Type 31 για το Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό….
ΕΚΤΑΚΤΟ | Βολή πυραύλου AKERON στην ΤΑΜΣ ΙΡΙΣ 2024
Στην τελική φάση της ΤΑΜΣ ΙΡΙΣ 2024, οι δυνάμεις της Εθνικής Φρουράς πραγματοποίησαν βολή με αντιαρματικό πύραυλο AKERON…
REPMUS | O EDA συνδιοργανωτής για πρώτη φορά στη μεγάλη άσκηση μη επανδρωμένων συστημάτων
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας ήταν για πρώτη φορά συνδιοργανωτής στην μεγάλη άσκηση REPMUS 2024 στην Πορτογαλία…
Λιμενικό Σώμα | Καταδίωξη ταχύπλοου με μετανάστες από την Τουρκία – Πλήρωσαν 4000 ευρώ έκαστος για τη μεταφορά τους στην Ελλάδα
Εκκίνησαν από παραλιακή περιοχή πλησίον του Μπόντρουμ της Τουρκίας, καταβάλλοντας το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων ευρώ έκαστος…
120 χρόνια από τον θάνατο του Παύλου Μελά – Εκδηλώσεις Μνήμης και Τιμής – Φωτογραφίες
Συμπληρώνονται φέτος 120 χρόνια από τον θάνατο του ήρωα του Μακεδονικού Αγώνα, Παύλου Μελά. Οι Ένοπλες Δυνάμεις τιμούν τη μνήμη…
Κολομβία | Κλιμάκωση της σύγκρουσης στρατού με τους αντάρτες
Ισχυρές στρατιωτικές δυνάμεις έχουν εξαπολύσει επίθεση εναντίον ανταρτών του αποκαλούμενου Κεντρικού Γενικού Επιτελείου (Estado Mayor…
Νορβηγία | Εισαγωγή προσωρινών συνοριακών ελέγχων
Η υπηρεσία ασφαλείας της Νορβηγίας επικαλέστηκε αυξημένη απειλή για εβραϊκούς και ισραηλινούς στόχους ειδικότερα…
Δένδιας | Χρειάζονται πυραυλικά συστήματα στα νησιά και εκσυγχρονισμός πλοίων και υποβρυχίων – Οι LCS θα παραληφθούν μόνο δωρεάν
Χρειάζεται ο εκσυγχρονισμός όσων φρεγατών θα παραμείνουν στον Στόλο και χρειάζεται να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων και…