DARPA | Ανάπτυξη του USX Defiant στο πλαίσιο του Προγράμματος NOMARS
Defence Redefined
Published on 10/03/2025 at 19:24

Η υπηρεσία Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) και η εταιρεία Serco ολοκλήρωσαν με επιτυχία την κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου μη επανδρωμένου σκάφους No Manning Required Ship (NOMARS), που σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη στην αυτόνομη ναυτική τεχνολογία. 

Η πρωτοβουλία στοχεύει να ενισχύσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ με ένα στόλο μεσαίου μεγέθους μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας ικανά να μεταφέρουν ωφέλιμα φορτία χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Το πρόσφατα αναπτυγμένο σκάφος μήκους 55 μέτρων, με το όνομα USX Defiant, πρόκειται να υποβληθεί σε μια σειρά αυστηρών δοκιμών στην αποβάθρα και σε ανοιχτά νερά, ξεκινώντας αυτή την άνοιξη. 

Mysterious unmanned warship spotted off of Washington state coast

Οι στόχοι του προγράμματος NOMARS περιλαμβάνουν τη βελτίωση της υδροδυναμικής απόδοσης, τη διασφάλιση της αξιοπιστίας στη θάλασσα και τη βελτίωση της επιβιωσιμότητας μέσω χαρακτηριστικών χαμηλής παρατηρησιμότητας και προστασία από παρεμβολές. Εξαλείφοντας την ανάγκη για προσωπικό επί του σκάφους, το πρόγραμμα εισάγει μια θεμελιωδώς διαφορετική προσέγγιση στο σχεδιασμό και τη λειτουργία του πλοίου.

Τον Δεκέμβριο του 2024, η DARPA πέτυχε ένα βασικό ορόσημο πραγματοποιώντας την πρώτη της δοκιμή ανεφοδιασμού στη θάλασσα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας NOMARS. Αυτή η δοκιμή έδειξε την ικανότητα μη επανδρωμένων σκαφών, όπως το Ranger και το Mariner, να εκτελούν κρίσιμες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης, της σύνδεσης ακροφυσίου ανεφοδιασμού και της μεταφοράς καυσίμου. 

Η επιτυχία αυτής της επίδειξης επικύρωσε τη δυνατότητα των αυτόνομων πλοίων να επιχειρούν ανεξάρτητα σε εκτεταμένες αποστολές.

Διαβάστε επίσης: DARPA | Σχεδιασμός για μεταγωγικό υδροπλάνο βαρέως τύπου από την Aurora

Η Serco υπέγραψε σύμβαση το 2022 για να σχεδιάσει το USX Defiant χρησιμοποιώντας ιδέες κύτους που δημιουργούνται από λογισμικό που κυμαίνονται από 170 έως 270 μετρικούς τόνους. Η τελική κατασκευή διαμορφώθηκε στους 210 μετρικούς τόνους, ενσωματώνοντας υβριδικές γεννήτριες ισχύος και ταχύτητα πλεύσης 28 χλμ/ώρα. 

Η Serco αναφέρει ότι το βασικό Defiant USV, εξαιρουμένων των πρόσθετων συστημάτων για συγκεκριμένες αποστολές, έχει εκτιμώμενο κόστος 25 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο στρατός των ΗΠΑ ταξινομεί τα μεσαία USV ως αυτά με μήκος κάτω των 200 ποδιών και 500 τόνους σε εκτόπισμα, τοποθετώντας το Defiant σε αυτήν την κατηγορία.

Οι εικόνες της DARPA που κυκλοφόρησαν τονίζουν βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Defiant, συμπεριλαμβανομένου ενός λεπτού κύτους και ενός κεντρικού ιστού εξοπλισμένου με ραντάρ πλοήγησης και κεραίες εμπορίου. Ένας επιπλέον μικρότερος ιστός υπάρχει στην πλώρη, ενισχύοντας τις δυνατότητες επικοινωνίας και την χρήση αισθητήρων. 

Το σκάφος διαθέτει επίσης μεγάλους ανοιχτούς χώρους καταστρώματος κατάλληλους για αρθρωτά ωφέλιμα φορτία, συμπεριλαμβανομένων τυπικών εμπορευματοκιβωτίων αποστολής που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν διάφορα συστήματα.

Μια πιθανή μελλοντική εφαρμογή για το Defiant περιλαμβάνει ενσωμάτωση όπλων, με μοντέλα σε κλίμακα που δείχνουν την πιθανή χρήση του Adaptable Deck Launching System (ADL) της BAE Systems. Αυτός ο αρθρωτός εκτοξευτής είναι ικανός να εκτοξεύει μια σειρά πυραύλων, συμπεριλαμβανομένων όπλων εδάφους-αέρος, κατά πλοίου, επίθεσης ξηράς και ανθυποβρύχιας κρούσης.

Καθώς οι δοκιμές προχωρούν, η επιτυχία του προγράμματος θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για μεγαλύτερα μη επανδρωμένα σκάφη.

Διαβάστε επίσης: Northrop Grumman | Παρουσίαση του υποβρύχιου drone Manta Ray για το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This