ATF DINGO 2 | Οι δυνατότητες του οχήματος 4Χ4 και η ελληνική εμπλοκή
Defence Redefined
Published on 10/06/2023 at 15:56

*Ανδρέας Πογιατζή

Το γερμανικό θωρακισμένο ATF DINGO, αποτελεί ένα πλήρως προστατευομενο όχημα μεταφοράς προσωπικού, βασισμένο στο σασί φορτηγού Mercedes-Benz UNIMOG 5000 (4Χ4).

Έχει αναπτυχθεί από την Krauss-Maffei Wegmann (KMW) – μέλος του ομίλου KNDS, το 1995 με τα πρώτα οχήματα Dingo 1 να παραδίδονται στον γερμανικό στρατό το 2000. 

Το όχημα διαθέτει αρκετά εντυπωσιακή θωράκιση (έως LEVEL 4+ με βάση το STANAG 4569 του ΝΑΤΟ) και μπορεί να επιχειρήσει σε περιβάλλοντα μολυσμένα με ουσίες πυρηνικού, βιολογικού και χημικού (NBC) πολέμου. Το DINGO 2 μπορεί να καλύψει όλες τις απαιτήσεις των χρηστών του, διαθέτοντας και ένα μεγάλο ωφέλιμο φορτίο. 

Διαβάστε επίσης: BOV M16 Miloš | Το Τακτικό Όχημα 4χ4 της Εθνικής Φρουράς

Μετά την επιτυχή εμφάνιση και παρουσία του DINGO 1, η KMW ανέπτυξε το DINGO 2, το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία το 2004, αφού πρώτα πέρασε με επιτυχία όλες τις δοκιμές. 

Η διαφοροποίηση του νέου οχήματος, το καθιστά μεγαλύτερο σε μέγεθος, με μεγαλύτερο επίπεδο προστασίας. Βασίζεται σε ένα μεγαλύτερο και ισχυρότερο πλαίσιο UNIMOG, ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς, αποτελεί το καλύτερα προστατευομενο όχημα της κατηγορίας του. 

Το DINGO 2, έχει σχεδιαστεί, για να μπορεί να φέρει εις πέρας, ποικιλία αποστολών, κάτω από οποιεσδήποτε κλιματικές συνθήκες σε όλο τον κόσμο. Τα σύγχρονα συστήματα του, το καθιστούν ικανό για ασφαλή μεταφορά προσωπικού, αποστολές αναγνώρισης και συνοδείας.

Στην οροφή του οχήματος, βρίσκεται ένας τηλεχειριζόμενος σταθμός όπλων (RCWS) FLW 100/FLW 200 (γερμανική έκδοση), ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει εξασφαλίζοντας την πλήρη προστασία των χρηστών του.  

Ο αρθρωτός σχεδιασμός του οχήματος, αποτελείται από το σασί, την προστατευόμενη καμπίνα του πληρώματος σχήματος V, τον αποθηκευτικό χώρο του οχήματος στο πίσω μέρος, τον χώρο του κινητήρα και επιπρόσθετο μηχανισμό (bottom mine deflector) για προστασία του κάτω μέρους του οχήματος από εκρηκτικούς μηχανισμούς.

Η προστασία του οχήματος επιτυγχάνεται χάρη στα υλικά κατασκευής της θωράκισης του, η οποία στην βασική της έκδοση είναι από χάλυβα υψηλής αντοχής ενώ ο σχεδιασμός του, επιτρέπει την τοποθέτηση επιπρόσθετης σύνθετης θωράκισης 

(δείτε πιο κάτω). Σημειώνεται ότι όλα τα καθίσματα του προσωπικού, είναι ειδικά σχεδιασμένα, για την απορρόφηση κραδασμών σε περίπτωση έκρηξης νάρκης ή άλλου εκρηκτικού μηχανισμού. 

Θέση οδηγού στο DINGO 2 ©️ KMW

Βαριά θωρακισμένος, είναι και ο χώρος που βρίσκεται ο κινητήρας ισχύος 215 ίππων στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να διανύσει απόσταση σε ανηφορική κλήση 60 μοιρών και κατηφορική 30 μοιρών. Μπορεί να υποσκελίσει τάφρο ή όρυγμα πλάτους μισού μέτρου και να οδηγήσει σε νερά βάθους ενός μέτρου. 

Στο εσωτερικό του, τα όργανα και οι πίνακες ελέγχου έχουν καλή διάταξη και φωτισμό και συνοδεύονται από οπτικά και ακουστικά προειδοποιητικά σήματα για βελτιωμένη παρακολούθηση. 

Γενικότερα το όχημα, έχει μικρό αποτύπωμα, είναι ελαφρύ και μπορεί να μεταφερθεί αεροπορικός σε μικρό χρόνο, από αεροσκάφη C-130, C-160 και ελικόπτερα CH-47.

Παραλλαγές DINGO 2:

  • DINGO 2 NBC: Εξοπλισμένο με αισθητήρες για την αναγνώριση και παρατήρηση σε συνθήκες NBC
  • DINGO 2 GSR: Εξοπλισμένο με ραντάρ επιτήρησης  
  • DINGO 2 Patrol: Η βασική έκδοση του οχήματος με τηλεχειριζόμενος σταθμός όπλων (RCWS) οπλισμένο με πολυβόλο 7,62 ή 12,7 χιλ.
  • Όχημα MEDEVAC: Όχημα μεταφοράς τραυματιών
  • DINGO 2 PickUp: Όχημα με χώρο φορτίου, αντί διαμέρισμα προσωπικού, στο πίσω μέρος του σκάφους
  • DINGO 2 GSI: Όχημα υλικοτεχνικής υποστήριξης
  • DINGO 2 ARV: Όχημα περισυλλογής με γερανό τοποθετημένο στο πίσω μέρος του σκάφους

Διαβάστε επίσης: Vystrel-Μ 4×4 | Από την παραγωγή κατευθείαν στο πόλεμο στην Ουκρανία – Φωτογραφίες & VIDEO

Τα DINGO 2 στο θέατρο επιχειρήσεων 

Τον Σεπτέμβριο του 2022, μετά την επιτυχή ουκρανική αντεπίθεση στη Χερσώνα, η Γερμανία υλοποίησε την υπόσχεση της προς την Ουκρανία, εξοπλίζοντας την με 50 ATF DINGO 2. 

Οι σφοδρές και έντονες μάχες ωστόσο, ιδιαίτερα στην πόλη της Μπαχμούτ, έφεραν τις πρώτες απώλειες για τα DINGO 2, με την ιστοσελίδα καταγραφής απωλειών εξοπλισμού Oryx, να εντοπίζει 5 κατεστραμμένα οχήματα, εντός και πέριξ της πόλης. 

Κατεστραμμένο ATF DINGO 2 στον “δρόμο του θανάτου”, Μπαχμούτ, Ουκρανία. ©️Reuters 

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα Νορβηγικά DINGO 2 βρέθηκαν και στον πόλεμο του Αφγανιστάν, κατά των Ταλιμπάν, το 2001-2002, με την χώρα να παραγγέλνει ακόμη 20 οχήματα από την Νορβηγία το 2010. 

Σημειώνεται μάλιστα ότι παρόλο που ορισμένα οχήματα DINGO υπέστησαν σοβαρές ζημιές από αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς (IED) ή νάρκες στο Αφγανιστάν είτε στην περιοχή Σαχέλ στην Αφρική, ούτε ένα μέλος του πληρώματος δεν σκοτώθηκε ποτέ κατά την διάρκεια της εκεί παρουσίας τους.

ATF DINGO στο Αφγανιστάν 

Τεχνικά χαρακτηριστικά: 

  • Βάρος: 8.8 – 11.9 τόνους 
  • Ύψος: 2.5 μέτρα
  • Μήκος:5.45 μέτρα
  • Πλάτος:2.3 μέτρα
  • Αυτονομία:1,000 χλμ. 
  • Μέγιστη ταχύτητα: 90+ χλμ/α.ω
  • Κινητήρας: Πετρελαίου 160 kW
  • Πλήρωμα: 2+8 (Οδηγός, χειριστής τηλεκατευθυνόμενου σταθμού όπλων και 8 επιβάτες)
  • Βασικός Οπλισμός:

1× Πολυβόλο 7,62 χιλ MG3

1× Πολυβόλο M2 Browning 0,50″

1× Εκτοξευτή βομβίδων HK GMG

Διαβάστε επίσης: Λιθουανία | Παραλαβή 50 οχημάτων JLTV – Δυνατότητες

Το DINGO με ελληνική θωράκιση 

Το 2021, το DINGO 2 παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αμυντικού εξοπλισμού DEFEA στην Αθήνα, εξοπλισμένο με το σύστημα προστασίας ASPIS D-FORCE της EODH S.A.

Το DINGO 2 στο περίπτερο της EODH στην DEFEA 2021 με εμφανή την θωράκιση ASPIS D-FORCE της ελληνικής εταιρείας αλλά και RCWS της Valhalla με πολυβόλο 0,50″

Κατά την διάρκεια της έκθεσης μάλιστα υπογράφηκε συμφωνία επέκτασης της συνεργασίας της ελληνικής εταιρείας με την KMW για άλλα 10 έτη στον τομέα της θωράκισης αρμάτων μάχης και των τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης. Το γεγονός αυτό, αποδεικνύει και την εμπιστοσύνη της KMW, προς την ελληνική EODH S.A. και τις δυνατότητες της.  

Διαβάστε επίσης: DEFEA 2021 – Συνέντευξη | H EODH επεκτείνει την μακρόχρονη συνεργασία της με την KMW της KNDS Group για ακόμα 10 χρόνια

Όσον αφορά το σύστημα προστασίας ASPIS, αυτό αφορά μεταξύ άλλων αρθρωτή (modular) προστασία κατά βαλλιστικών απειλών, σύγχρονη αντιναρκική προστασία και πλευρική προστασία έναντι απειλών από IED.

Το πρωτότυπο του DINGO 2 που παρουσιάστηκε στην DEFEA 2021 και αργότερα και στην EUROSATORY 2022 έφερε επιπρόσθετη θωράκιση παθητικού τύπου ASPIS D-FORCE της EODH η οποία δεν επηρεάζει την εργονομία του οχήματος ή την μεταφορική του ικανότητα αλλά αυξάνει την θωράκιση σε επίπεδο  LEVEL 4+ (NATO). 

Συνοψίζοντας θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ATF DINGO, αποτελεί ένα αξιόπιστο όχημα, το οποίο έχει αποδείξει την επιχειρησιακή του αξία. Σε ένα εν εξέλιξη πόλεμο πλήρους κλίμακας όπως ο Ουκρανικός είναι αναπόφευκτο να μην υπάρχουν απώλειες πάσης φύσεως υλικών όπως ακόμη και των κορυφαίων Leopard 2A6. 

Φωτογραφίες από την πρόσφατη καταστροφή Leopard 2A6 και λοιπών οχημάτων μάχης στην Ουκρανία στην περιοχή της Malaya Tokmachka

Αυτό που προέχει είναι πάντοτε η καλύτερη δυνατή προστασία του προσωπικού κάτι που οι χειριστές των DINGO γνωρίζουν πολύ καλά.

Διαβάστε επίσης: DEFEA 2023 | Η ελληνική EODH κατασκευάζει τη θωράκιση των νέων Leopard 2A7 της Νορβηγίας – Υπογραφή Συμφωνίας με την γερμανική KMW

*Δημοσιογράφος – Αναλυτής 

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This