Η σύγχρονη αεροπορική απειλή χαρακτηρίζεται από την αυξανόμενη πολυπλοκότητα και την ταχύτητα εξέλιξης των εχθρικών μέσων.

Σημαντικές εξελίξεις προέκυψαν για τον Ισπανικό Στρατό μέσα στον Ιούλιο, όταν το Υπουργικό Συμβούλιο της χώρας, ενέκρινε την σύμβαση για την αγορά 27 μη επανδρωμένων αεροσκαφών SiRTAP RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems Services) από την Airbus Defense and Space, με κόστος περίπου 595 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο Ισπανικός Στρατός και οι Ισπανικές Αεροπορικές και Διαστημικές Δυνάμεις θα εξοπλιστούν με τα συστήματα Airbus SiRTAP, με το καθένα από αυτά να αποτελείται από τρία αεροσκάφη, έναν σταθμό ελέγχου, εξοπλισμό λήψης δεδομένων, δύο προσομοιωτές εξοπλισμένους με εκπαιδευτικές δυνατότητες και προκαταρκτική υλικοτεχνική υποστήριξη.
Το Υπουργείο Άμυνας επιβεβαίωσε ότι τα ΜΕΑ Sirtap, θα αντικαταστήσουν τα γερασμένα ισραηλινά Searcher, με την Πολεμική Αεροπορία της χώρας, η οποία επί του παρόντος στερείται ΜΕΑ αυτής της κατηγορίας, να αυξάνει τις ικανότητες της κατακόρυφα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ισπανίας, χρησιμοποιεί το Predator, το οποίο είναι κατηγορίας MALE (Medium-altitude long-endurance) με ανώτερες επιδόσεις από το Sirtap, από το 2020.
Διαβάστε επίσης: Mojave | Οι πρώτες φωτογραφίες του οπλισμού του νέου αμερικανικό UAV της οικογένειας Predator
Πέραν αυτού, η συγκεκριμένη σύμβαση, έχει μεγάλη βιομηχανική αξία αφού το SiRTAP δημιουργήθηκε από το Ισπανικό τμήμα της Airbus Defense στην Ισπανία, με βάση τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των Ισπανικών Ενόπλων Δυνάμεων.
©Airbus
Σύμφωνα με την Defence Post, η ισπανική κυβέρνηση ξεκίνησε το πρόγραμμα SiRTAP το 2015, με την Κολομβία να εντάσσεται αργότερα. Ο τοπικός παράγοντας, θα έχει υψηλή ανάμιξη στην σειριακή κατασκευή των ΜΕΑ, ενώ αρκετές ισπανικές και κολομβιανές αμυντικές εταιρείες αναμένεται να ενταχθούν στο πρόγραμμα, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το 2026.
Η Airbus θα ηγηθεί του προγράμματος το οποίο θα εντάσσει και άλλες επιχειρήσεις από την ισπανική αμυντική βιομηχανία, μαζί με επιχειρήσεις από την Κολομβία, όπως η CIAC. Σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, το πρόγραμμα έχει κερδίσει την προσοχή και άλλων χωρών της Λατινικής Αμερικής, ενώ η Σερβία παρακολουθεί στενά την πρόοδό του.
Διαβάστε επίσης: Orbiter 3 UAV | Τα “μάτια” για τα ελληνικά Spike NLOS – VIDEO
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
- Αυτονομία πτήσης: 20 ώρες
- Μέγιστο ύψος πτήσης: 21.000 πόδια (6.400 μέτρα) – Εξαρτάται από το είδος της αποστολής και το ωφέλιμο φορτίο.
- Ωφέλιμο φορτίο: 150 κιλά
- Επιχειρησιακό εύρος: Διασύνδεση με δορυφόρο (SATCOM)
- Μέγιστη ταχύτητα: 110 κόμβους
- Βάρος: 750 κιλά
- Μήκος: 7,3 μέτρα
- Εκπέτασμα: 12 μέτρα
- ‘Υψος 2,2 μέτρα
Το σύστημα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρο-οπτική και υπέρυθρη κάμερα (EO/IR) και ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR), που του επιτρέπει να επιχειρεί ακόμα και σε χαμηλή ορατότητα λόγω καιρικών συνθηκών. Η αρχική έκδοση Sirtap είναι προσαρμοσμένη για αποστολές επιτήρησης, πληροφοριών και αναγνώρισης (ISR), ενώ στο μέλλον η ανάπτυξη του θα περιλαμβάνει εκδόσεις με ολοκληρωμένη ενσωμάτωση όπλων.
©Airbus
Οι αποστολές που μπορεί να αναλάβει είναι:
- Προηγμένες αποστολές ISR
- Συνοδεία σχηματισμών, επιτήρηση περιοχής, προστασία δύναμης
- Ναυτικές επιτηρησεις
- Ηλεκτρονικός Πόλεμος: SIGINT, ELINT, COMINT
- Επιτήρηση συνόρων: μεταναστευτικές ροές και έλεγχος ασφάλειας των συνόρων
- Έρευνα και Διάσωση: εντοπισμός προσώπων σε απομακρυσμένες περιοχές
Το SiRTAP μπορεί να επιχειρεί κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες, με σύστημα απόψυξης και σύστημα διαχείρισης υψηλών θερμοκρασιών που θα επιτρέπει πτήσεις από -40⁰C έως +50⁰C.
Τόσο τα πτερύγια, όσο και ρότορας του SIRTAP μπορούν εύκολα να αποσυναρμολογηθούν για μεταφορά με τυπικά μεταγωγικά αεροσκάφη.
Διαβάστε επίσης: SWARMLY AERO | Κυπριακά UAV’s από την EUROSATORY στην Ουκρανία – Φωτογραφίες & VIDEO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SKIA JSR3X | To Κυπριακό USV πολλαπλών ρόλων στη DEFEA 2025 – Φωτογραφίες & VIDEO
Αναμφίβολα, όσοι επισκέφθηκαν την έκθεση DEFEA 2025 στην Αθήνα, εντυπωσιάστηκαν από τον ρυθμό ανάπτυξης του…
Η EODH και η νεοϊδρυθείσα θυγατρική της EODH DYNAMICS στη Διεθνή Έκθεση Αμυντικού Υλικού DEFEA 2025
Η EODH και EODH DYNAMICS συνεργαζόμενες με την Σλοβενική εταιρεία VALHALA, την Αυστραλιανή EOS και τη Βελγοϊσπανική DUMA παρουσίασαν ολοκληρωμένες λύσεις σπονδυλωτής…
Αλεξανδρούπολη | Παρέλασε για πρώτη φορά ο «Τυφώνας» της ΕΛ.ΑΣ. – VIDEO
Μια ισχυρή εικόνα αποτροπής και αποφασιστικότητας καταγράφηκε στην Αλεξανδρούπολη, κατά τη διάρκεια της παρέλασης για…
Η Τεχνολογική Επανάσταση της MBDA στην Αντιαεροπορική Άμυνα
Η σύγχρονη αεροπορική απειλή χαρακτηρίζεται από την αυξανόμενη πολυπλοκότητα και την ταχύτητα εξέλιξης των εχθρικών μέσων.
SKIA JSR3X | To Κυπριακό USV πολλαπλών ρόλων στη DEFEA 2025 – Φωτογραφίες & VIDEO
Αναμφίβολα, όσοι επισκέφθηκαν την έκθεση DEFEA 2025 στην Αθήνα, εντυπωσιάστηκαν από τον ρυθμό ανάπτυξης του…
Η EODH και η νεοϊδρυθείσα θυγατρική της EODH DYNAMICS στη Διεθνή Έκθεση Αμυντικού Υλικού DEFEA 2025
Η EODH και EODH DYNAMICS συνεργαζόμενες με την Σλοβενική εταιρεία VALHALA, την Αυστραλιανή EOS και τη Βελγοϊσπανική DUMA παρουσίασαν ολοκληρωμένες λύσεις σπονδυλωτής…
Naval Group | Γαλλοελληνική Βιομηχανική Αριστεία στη DEFEA 2025
Από τις 6 έως τις 8 Μαΐου 2025, η Naval Group συμμετείχε στην τρίτη διοργάνωση της έκθεσης DEFEA – Defense Exhibition Athens.
Συνομιλίες Ουκρανίας και Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη – Χωρίς αποτέλεσμα αναφέρουν τα πρώτα σχόλια
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη. Η συγκεκριμένη συζήτηση αποτελεί την πρώτη…