ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Το Αμερικανικό Ναυτικό σταμάτησε τις παραλαβές των LCS Freedom, μετά από πρόβλημα στο κιβώτιο μετάδοσης
Defence Redefined
Published on 22/01/2021 at 13:00

Το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτείων Αμερικής ανέστειλε τις παραλαβές του παράκτιου πολεμικού πλοίου (LCS) κλάσης Freedom της εταιρείας Lockheed Martin επικαλούμενο σχεδιαστικές ατασθαλίες στο σύστημα μετάδοσης ισχύος του πλοίου.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου, που δημοσίευσε ο ειδικός ιστότοπος Defense News, το Ναυτικό των ΗΠΑ (US Navy) αναφέρθηκε στο «ελαττωματικό υλικό» στο συνδυασμένο σύστημα μετάδοσης ισχύος (combining gear), ένα πολύπλοκο σύστημα μηχανισμού μετάδοσης που μεταδίδει την ισχύ που παράγεται από τους κινητήρες του πλοίου στο σύστημα πρόωσης με υδροστρόβιλο και δήλωσε ότι δουλεύει πάνω στην σχεδίαση μιας επιδιόρθωσης για τα εν ενεργεία LCS καθώς αναστέλλει την παραλαβή των νέων πλοίων.

Η φρεγάτα LCS Freedom σχεδιάστηκε από την Lockheed Martin και κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο Marinette Marine της Fincantieri. Το combining gear με την αδυναμία σχεδιάστηκε από την γερμανική εταιρεία RENK AG. Το US Navy, η Lockheed Martin και η RENK AG εργάστηκαν μαζί για να επιδιορθωθεί το ελάττωμα, το οποίο πιθανόν να διαρκέσει μήνες ώστε να εγκατασταθεί σε κάθε πλοίο, σύμφωνα με ανώτατο αξιωματικό του US Navy που μίλησε υπό καθεστώς ανωνυμίας.

Διαβάστε επίσης: Littoral Combat Ship (LCS) “Independence” | Παράδοση του 4ου σκάφους από την Austal USA για το 2020 – VIDEO

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του αμερικανικού ναυτικού, ο στόχος είναι μείωση του φόρτου των κυβερνητών και η παροχή προς αυτούς, της δυνατότητα να συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται το πλοίο, ακόμη κι όταν το ναυτικό βρίσκεται εντός της διαδικασίας ελέγχου της προτεινόμενης επιδιόρθωσης.

«Έχει εξελιχθεί μια σχεδιαστική επιδιόρθωση και βρίσκεται σε παραγωγή, την οποία ακολουθήσουν οι δοκιμές εργοστασίου και εν πλω», γράφει το δελτίο τύπου του αμερικανικού ναυτικού. «Το Ναυτικό αποφάσισε να εγκαταστήσει την επιδιόρθωση στα πλοία του Στόλου».

«Η επιδιόρθωση θα εγκατασταθεί και θα δοκιμαστεί στα νέας κατασκευής πλοία πριν το Ναυτικό παραλάβει αυτά τα πλοία. Έχουν ληφθεί μετρά για να μειωθεί ο κίνδυνος στα εν υπηρεσία πλοία έκδοσης Freedom καθώς το Ναυτικό προχωράει γρηγορά με την επιδιόρθωση των ελαττωμάτων και την ελαχιστοποίηση των επιχειρησιακών επιπτώσεων».

Το τροποποιημένο combining gear θα δοκιμαστεί στο εργοστάσιο της RENK AG και εν πλω πάνω σε ένα νέο πλοίο πριν από την αποδοχή του, δήλωσε ο Ναύαρχος Κασεϊ Μότον, ο επικεφαλής του γραφείο ανεπάνδρωτων και μικρών πολεμικών πλοίων στην Διοίκηση Ναυτικών Συστημάτων.

«Ο σχεδιαζόμενος επανασχεδιασμός των ελαττωματικών εδράνων θα ελεγχθεί με αυστηρότητα τόσο στην στεριά, στις εγκαταστάσεις παραγωγής, όσο και εν πλω, σε ένα νέας κατασκευής πλοίο, πριν γίνει αποδεκτό και εισέλθει σε υπηρεσία», δήλωσε ο Μοτον.

Διαβάστε επίσης: Littoral Combat Ship (LCS) 23 | Ολοκλήρωση των δοκιμών και προσεχώς η ένταξη του στο Πολεμικό Ναυτικό των Η.Π.Α – VIDEO

Το Ναυτικό, σύμφωνα με την Defence News, ανέφερε στην Lockheed Martin πως πιστεύει ότι το ζήτημα του combining gear ήταν ένα «κρυφό ελάττωμα», που σημαίνει πως η υπηρεσία περιμένει από την εταιρεία να αναλάβει την ευθύνη για τις επισκευές. Η Lockheed δεν έχει απαντήσει ακόμη στο αμερικανικό ναυτικό και μέχρι στιγμής καμία συμφωνία δεν έχει επιτευχθεί σχετικά με τον τρόπο που θα αμειφθούν αυτές οι επισκευές.

Όμως πόσο ακριβώς θα κοστίσουν αυτές οι επισκευές δεν είναι γνωστό ακόμη, δήλωσε ο Πλοίαρχος Ντάνι Χερνάντεζ, εκπρόσωπος του υφυπουργού Ναυτικού υπεύθυνου για την έρευνα, εξέλιξη και τις προμήθειες.

«Η αξία των επισκευών θα εξαρτηθεί από την λύση που θα εγκρίνει η κυβέρνηση», δήλωσε ο Χερνάντεζ.nΣε ανακοίνωση η Lockheed Martin δήλωσε ότι δεσμεύεται να επιλύσει το ζήτημα του combining gear.

«Σε συνεργασία με το ναυτικό, η Lockheed Martin προωθεί με αποφασιστικότητα την επίλυση του ζητήματος με το κιβώτιο που, επι του παρόντος, αντιμετωπίζει η φρεγάτα LCS κλάσης Freedom» γράφει η ανακοίνωση.

Το αμερικανικό ναυτικό έχει εκδώσει λίστα περιορισμών για την κλάση Freedom η οποία περιορίζει την εκτέλεση μερικών επιχειρήσεων από το πλοίο. Άλλη πηγή που γνωρίζει το ζήτημα, σύμφωνα με την Defense News, είπε ότι όπως έχει σχεδιαστεί, μπορεί να επιχειρεί έως 34 κόμβους ακόμη και με περιορισμούς σε διάφορες διαμορφώσεις. Η λίστα περιορίζει συγκεκριμένες διαμορφώσεις που πιέζουν αρκετά τους ελαττωματικούς αναστολείς σύμπλεξης, όπως επιβεβαίωσαν δυο πηγές στο Defense News.

Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης | Αναβάθμιση φρεγατών ΜΕΚΟ και απόκτηση τεσσάρων φρεγατών με την απόφαση να λαμβάνεται το καλοκαίρι του 21

Η φρεγάτα LCS κλάσης Freedom ταλανίζεται από προβλήματα που αφορούν το combining gear, το οποίο είναι αναμφισβήτητα μια ατελής λύση κατασκευασμένη προκειμένου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ταχύτητας των 40+ κόμβων.

Η σειρά των ατυχημάτων με το combining gear χρονολογείται τουλάχιστον από τα τέλη του 2015, όταν η LCS Milwaukee αντιμετώπισε μηχανική βλάβη κατά το παρθενικό της ταξίδι στο λιμάνι του στο Μειπορτ στην Φλόριντα και έπρεπε να ρυμουλκηθεί στην βάση Little Creek στο Χαμπον Ρουντς στην Βιρτζίνια. Στις αρχές του επόμενου έτους, η LCS Fort Worth υπέστη βλάβη στο combining gear στον λιμένα όταν Ναύτες εκκίνησαν το σύστημα χωρίς να τρέχει εσωτερικώς του ελαίο λιπάνσεως.

Ωστόσο, τα πρώτα ζητήματα, πιθανόν να μην είναι ίδια με τις αστοχίες στους αναστολείς σύμπλεξης που υποχρέωσαν το αμερικανικό ναυτικό να σταματήσει τις παραλαβές.

Στις αρχές του 2020, η φρεγάτα LCS-9 (USS Little Rock) υπέστη βλάβη στο combining gear, η οποία ακολουθήθηκε τον Οκτώβριο από την ζημία του LCS-7 (USS Detroit). To Detroit διατάχθηκε να επανέλθει πίσω στην βάση του από αποστολή του στην Λατινική Αμερική, αλλά ένα πρόβλημα ισχύος στην πορεία, ανάγκασε το ναυτικό να το ρυμουλκήσει στο λιμάνι.

Διαβάστε επίσης: Ελληνικό Εξοπλιστικό Πρόγραμμα | Η επόμενη μέρα – VIDEO

Με πληροφορίες από: Defence News

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This