ΑΜΥΝΑ

ΑΜΥΝΑ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Πρόγραμμα Κορβετών | Οι 3 προτάσεις για το Πολεμικό Ναυτικό του μέλλοντος – VIDEO
Defence Redefined
Published on 13/01/2022 at 20:18

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι συζητήσεις γύρω από το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων κορβετών του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, έχει λάβει μέχρι σήμερα 3 προτάσεις, με την τελευταία να κατατίθεται στα μέσα Δεκεμβρίου από την ιταλική εταιρεία Fincantieri για την ναυπήγηση κορβετών κλάσης Doha.

Οι έτερες προτάσεις προέρχονται από την γαλλική Naval Group, η οποία προσφέρει τις κορβέτες Gowind και από την ολλανδική Damen, οποία προτείνει τις ελαφριές φρεγάτες SIGMA 10514.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την γαλλική επιλογή αποτελεί η Gowind 2800 HN η οποία βασίζεται στον σχεδιασμό της Gowind 2500. Το πλοίο έχει εκτόπισμα 2800 τόνους, μήκος 102 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα 25.5 κόμβους.

Διαβάστε επίσης: Naval Group | Καθελκύστηκε η πρώτη κορβέτα Gowind των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων

Θεμελιώδες γνώρισμα της κορβέτας αποτελεί το τακτικό σύστημα μάχης SETIS (το οποίο διαθέτουν και οι φρεγάτες Belharra, στοιχείο που ενισχύει την διαλειτουργικότητα μεταξύ των μονάδων αυτών). Διαθέτει το περιστρεφόμενο ραντάρ NS-110, το σόναρ τρόπιδας KINGKLIP Mk2, καθώς και το συρόμενο σόναρ μεταβλητού βάθους CAPTAS-2.

Πιθανότατα θα φέρει 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER 15 ή MICA, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους EXOCET BLOCK IIIC, πυροβόλο STRALES ή OTO Melara SR (Leonardo Super Rapid) των 76 χιλ., ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90, CIWS RAM για εγγύς άμυνα έναντι εισερχόμενων απειλών, καθώς και τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού Nexter Narwhal 20 χιλ. για αντιμετώπιση μεταξύ άλλων και ασύμμετρων απειλών.

Το κόστος ανάλογα με την καθέλκυση 3 ή 4 κορβετών πιθανώς να κυμαίνεται από 1,2 εώς 1,6 δις Ευρώ και θα περιλαμβάνει οπλισμό, τεχνική υποστήριξη και εκπαίδευση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Naval Group μπορεί να παραδώσει το πρώτο πλοίο σε 30-32 μήνες και δηλώνει ανοιχτή σε συνεργασία με τα ελληνικά ναυπηγεία για τη ναυπήγηση των πλοίων.

Από την πλευρά της, η ολλανδική Damen, προτείνει την ελαφριά φρεγάτα SIGMA 10514 με εκτόπισμα σχεδόν 3000 τόνους το οποίο είναι εμφανώς μεγαλύτερο από τις υφιστάμενες εκδόσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η έκδοση Martadinata της Ινδονησίας έχει εκτόπισμα 2365 τόνους. Στα λοιπά χαρακτηριστικά η 10514 έχει μήκος 105 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα τους 27 κόμβους. Διαθέτει το σύστημα μάχης TACTICOS, το περιστρεφόμενο ραντάρ NS-110 και συρόμενο σόναρ CAPTAS-2.

Διαβάστε επίσης: CYPSEC 2021 | Αποκλειστική Συνέντευξη της DAMEN στην DEFENCE ReDEFiNED

Η προτεινόμενη SIGMA 10514 δύναται να φέρει οπλισμό 16 αντιαεροπορικών πυραύλων MICA ή MICA NG ή ESSM, 8 αντιπλοϊκούς EXOCET Block III ή NSM, δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες, πυροβόλο Oto Melara Super Rapid των 76mm (ή STRALES με επιπλέον κόστος), RAM για εγγύς αντιαεροπορική προστασία, τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού (RWS) 30 χιλ και διάφορες θέσεις για πολυβόλα 0,50’’.

Σχετικά με το κόστος, φημολογείται ότι η πρόταση της Damen είναι η χαμηλότερη από τις 3 συνολικά προσφορές ενώ σε αυτή συμπεριλαμβάνεται επίσης πέραν του σκάφους και του οπλισμού, τεχνική υποστήριξη και εκπαίδευση. Η διάρκεια παράδοσης του πρώτου σκάφους εκτείνεται περίπου στους 32 μήνες. Επίσης, και η Damen είναι θετική στο ενδεχόμενο κατασκευής των κορβετών στην Ελλάδα, αλλά αυτό ενδεχομένως να  διαφοροποιήσει το χρόνο παράδοσης των σκαφών.

Η Ελλάδα και Ολλανδία αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για φρεγάτες τύπου “Μ” και ναρκαλιευτικά Alkmaar.

Τέλος, η ιταλική προσφορά της Fincantieri αφορά την κορβέτα Doha με εκτόπισμα γύρω στους 3250 τόνους, μήκος 107 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα τους 28 κόμβους. Το πλοίο θα φέρει 6 βλήματα μέσης ακτίνας VL MICA, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους EXOCET BLOCK IIIC, RAM για εγγύς αντιαεροπορική προστασία και πυροβόλο 76 χιλ.

Ειδικά για τις ανθυποβρυχιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, η Fincantieri φαίνεται να προτείνει την εγκατάσταση τόσο σόναρ τρόπιδας όσο και συρόμενου μεταβλητού βάθους (η βασική έκδοση δεν διαθέτει σόναρ) σε συνδυασμό με το τακτικό σύστημα μάχης ATHENA και το ραντάρ KRONOS.

Σχετικά με την συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων στο εγχείρημα, η ιταλική εταιρεία ανταποκρίνεται θετικά (1o σκάφος στην Ιταλία και τα λοιπά σε Ελλάδα), ωστόσο η μεγάλη διαφορά με τις προηγούμενες ευρωπαϊκές προτάσεις, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, έγκειται στο συγκριτικά αυξημένο κόστος των κορβετών (κατά 100 -150 εκατομ. Ευρώ). 

Η απόφαση για το πρόγραμμα των κορβετών αναμένεται να ανακοινωθεί μετά την επικαιροποίηση του νόμου για την αγορά των τριών φρεγατών FDI (εντός του μηνός Ιανουαρίου). Μέχρι την τελική απόφαση, ουδείς μπορεί να είναι απόλυτος στις προβλέψεις του δεδομένων και των γεγονότων που διαδραματίστηκαν με την επιλογή των γαλλικών φρεγατών..

Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα υπογράφει Μνημόνιο Κατανόησης με τη Naval Group και την MBDA

*Φωτογραφία αρχείου

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This