ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ελικόπτερα πυρόσβεσης | Οι δυνατότητες νυκτερινής πτήσης του Sikorsky S-70i FIREHAWK®
Defence Redefined
Published on 11/08/2021 at 10:15

Όπως έχουν καταδείξει οι πρόσφατες πυρκαγιές σε Ελλάδα και Κύπρο, ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δυνάμεις πυρόσβεσης είναι η έλλειψη πτητικών μέσων τις νυκτερινές ώρες. 

Η έλλειψη ορατότητας, τα δρομολόγια, η διαμόρφωση του εδάφους και το χαμηλό υψόμετρο αυξάνουν κατά πολύ τον βαθμό επικινδυνότητας για τα εναέρια μέσα.

Συνεπώς η κατάσβεση των πυρκαγιών γίνεται πιο δύσκολη εώς αδύνατη το βράδυ για τα εναέρια μέσα και ως εκ τούτου υπάρχει πολύ περισσότερη επιβάρυνση και δυσκολία κατάσβεσης για τα πεζοπόρα και μηχανοκίνητα χερσαία τμήματα.

Η σύγχρονη τεχνολογία ωστόσο έχει επιτρέψει στις εταιρείες να προχωρήσουν σε κατασκευή πτητικών μέσων πυρόσβεσης με δυνατότητες νυκτερινών πτήσεων. Παρόλο που οι κυβερνήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο δεν έχουν προχωρήσει σε ανάλογες ενέργειες, πηγές κάνουν λόγο πως οι προθέσεις υπάρχουν. Είναι βέβαιο πως η αγορά ανάλογων μέσων κρίνεται επιτακτική αφού δυστυχώς πλέον οι καταστροφικές πυρκαγιές τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελούν συχνό φαινόμενο.

Διαβάστε επίσης: Παράδοση του πρώτου Ελικοπτέρου S – 70 του ΠΝ, μετά την επιθεώρηση του από την AEROSERVICES – Φωτογραφίες

Ένα παράδειγμα ελικοπτέρου πυρόσβεσης με δυνατότητες νυκτερινών πτήσεων είναι το Sikorsky S-70 FIREHAWK®, της γνωστής Αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin. Το Firehawk είναι βασισμένο στο σχέδιο του στρατιωτικού Blackhawk και χρησιμοποιείται από τις πυροσβεστικές δυνάμεις στις ΗΠΑ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποστολές πυρόσβεσης, διάσωσης και επείγουσας επέμβασης όπως οι αεροδιακομιδές.

Τεχνικά χαρακτηριστικά S70 FIREHAWK

  • Χωρητικότητα εξωτερικής δεξαμενής νερού: 3.7 τόνοι
  • Χρόνος συμπλήρωσης  δεξαμενής: 60 δευτερόλεπτα
  • Μέγιστη αυτονομία πτήσης: 2.5 ώρες
  • Μέγιστη επιχειρησιακή ταχύτητα: 268 χλμ/ώρα
  • Μέγιστος αριθμός μεταφοράς πλήρως εξοπλισμένου πληρώματος: 13

© Sikorsky

Η τελευταία έκδοση του ελικοπτέρου το S-70i FIREHAWK® προσφέρει βελτιωμένη ικανότητα και ασφάλεια πτήσης με δυνατότητα ελιγμών μέχρι 4 g με πλήρες φορτίο. Διαθέτει επίσης ένα ισχυρότερο πλαίσιο και μεγαλύτερο έλεγχο ρίψεως νερού.

 

Η δυνατότητα χρήσης νυχτερινών μέσων παρατήρησης (night vision goggles) και του συστήματος FLIR σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό του ελικοπτέρου που προέρχεται από στρατιωτικό πρωτότυπο, το καθιστά ιδιαίτερα χρήσιμο σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπου η έκταση της πυρκαγιάς και το δύσβατο του εδάφους δυσχεραίνουν το έργο εναέριων και χερσαίων μέσων. 

Το υπόψη ελικόπτερο (έκδοση S70i) έχει ήδη ενταχθεί στον στόλο τόσο του Τμήματος Δασών και Πυροπροστασίας της Πολιτείας της Καλιφόρνιας (CAL FIRE), της κομητεία του Λος Άντζελες και του Τμήματος Πυρόσβεσης του Σαν Ντιέγκο.

Σίγουρα οποιοδήποτε είδος πτητικού μέσου με δυνατότητες νυκτερινής πυρόσβεσης και να αποφασίσουν οι αρμόδιοι να εξετάσουν σε Κύπρο και Ελλάδα, είναι αυτονόητο ότι η εκπαίδευση του προσωπικού οφείλει να είναι στο μέγιστο βαθμό.   

Όσο ανεβαίνει άλλωστε ο βαθμός επικινδυνότητας της αποστολής, τόσο μεγαλύτερη ευθύνη έχουν και οι αρμόδιες αρχές να παρέχουν όχι μόνο την απαραίτητη υποστήριξη σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό αλλά και κατάλληλη εκπαίδευση, στους καθημερινούς ήρωες που πασχίζουν να προστατεύσουν τις ανθρώπινες ζωές, τη φύση και τις περιουσίες των συνανθρώπων μας.

Διαβάστε επίσης: Πλήρως επιχειρησιακά τα ελικόπτερα KAMOV – “Ευχή μας να τα χρειαστούμε όσο το δυνατόν λιγότερο!” – VIDEO

Φωτογραφία τίτλου:  © Lockheed Martin

 

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ NEWSLETTER

ΣΧΟΛΙΑ
[gs-fb-comments]
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Pin It on Pinterest

Share This