Ισπανία | Ο πρωθυπουργός υπέρ της κατασκευής ενός αγωγού που θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη
Defence Redefined
Published on 21/08/2022 at 16:05

Ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Πέδρο Σάντσεθ τάχθηκε υπέρ της κατασκευής ενός αγωγού που θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Γαλλίας και θα μπορούσε να βοηθήσει να περιοριστεί η εξάρτηση της περιοχής αυτής από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η κατασκευή ενός αγωγού που θα περνάει από τα Πυρηναία είναι κάτι που ζητά η ισπανική κυβέρνηση από την Ευρώπη εδώ και πολύ καιρό, είπε ο Σάντσεθ κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο νησί Λα Πάλμα, στο αρχιπέλαγος των Καναρίων. 

Μάλιστα, συνέχισε λέγοντας ότι ελπίζει αυτό το όνειρο να γίνει σύντομα πραγματικότητα, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, όταν είπε ότι “λείπει” από την Ευρώπη μια διασύνδεση της κεντρικής Ευρώπης με την Ιβηρική, μέσω της Γαλλίας.

Ο Σάντσεθ είπε ότι η Ισπανία θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά την Ευρώπη να μειώσει την ενεργειακή εξάρτησή της από τη Ρωσία, χάρη στην τεράστια δυνατότητα επαναεριοποίησης που διαθέτει, επισημαίνοντας ότι το ένα τρίτο της συνολικής δυνατότητας επαναεριοποίησης της Ευρώπης βρίσκεται στην Ισπανία. 

Διαβάστε επίσης: ΕΕ | Η ενεργειακή ασφάλεια, η επισιτιστική ασφάλεια και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας τη δεύτερη ημέρα της Συνόδου Κορυφής

Ο Ισπανός πρωθυπουργός αναφερόταν στο γεγονός ότι η χώρα του διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς για την επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), που εισάγεται με υγραεριοφόρα πλοία. Όμως διαθέτει μόνο δύο σημεία διασύνδεσης, χαμηλής δυναμικότητας, με τη Γαλλία, στην περιοχή της Χώρας των Βάσκων.

Το 2013 είχε ξεκινήσει η κατασκευή ενός αγωγού, του MidCat, που θα συνέδεε την Καταλονία με τη νοτιοανατολική Γαλλία, όμως το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε τελικά το 2019 για διάφορους λόγους, κυρίως οικονομικούς. 

Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης Τερέζα Ριμπέρα είπε την περασμένη εβδομάδα ότι η Enagas, η ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του ισπανικού δικτύου, υπολογίζει ότι χρειάζονται περίπου οκτώ με εννέα μήνες, ώστε να καταστεί λειτουργικός ένας τέτοιος αγωγός από την ισπανική πλευρά, σημειώνοντας ότι όλα εξαρτώνται πλέον από τη Γαλλία.

Ο Γάλλος ομόλογός της ωστόσο δεν φάνηκε να ενθουσιάζεται με την ιδέα, υπενθυμίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση θα περνούσαν πολλά χρόνια μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός αυτός, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι η απάντηση στην τρέχουσα κρίση.

Πηγή: Reuters

Διαβάστε επίσης: Τριμερής Υπουργών Ενέργειας στην Ιερουσαλήμ | Στρατηγική ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ

NEWSLETTER SUBSCRIPTION

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
LynkEUs | Δοκιμή του αντιαρματικού συστήματος BLOS στην Κύπρο – Οι κυπριακές εταιρείες συμμετέχουν δυναμικά στα ευρωπαϊκά προγράμματα

LynkEUs | Δοκιμή του αντιαρματικού συστήματος BLOS στην Κύπρο – Οι κυπριακές εταιρείες συμμετέχουν δυναμικά στα ευρωπαϊκά προγράμματα

Το έργο LynkEUs υλοποιεί κοινοπραξία αποτελούμενη από τις κυπριακές εταιρείες SignalGenerrix, Adittess, και το Ινστιτούτο Κύπρου μαζί με τις MBDA, THALES, Novadem, SAFRAN, FN Herstal, JCD,RMA, Xenics…

Το Ισπανικό αεροπλανοφόρο σε συνεκπαίδευση με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις – VIDEO και Φωτογραφίες

Το Ισπανικό αεροπλανοφόρο σε συνεκπαίδευση με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις – VIDEO και Φωτογραφίες

Πραγματοποιήθηκαν συνεκπαιδεύσεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με την Ισπανική Αμφίβια Δύναμη Κρούσης η οποία αποτελείται από το Αεροπλανοφόρο ESPS JUAN CARLOS I, το Αμφίβιο Πλοίο ESPS CASTILLA και την Φρεγάτα (Φ/Γ) ESPS NAVARRA, στις θαλάσσιες περιοχές…

Pin It on Pinterest

Share This