Η Israel Aerospace Industries (IAI) παρουσίασε το νέο τετρακόπτερό της APUS 25 στη διεθνή αμυντική έκθεση…

Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα του NATO για ανάπτυξη ελικοπτέρων επόμενης γενιάς (Next Generation Rotorcraft Capability – NGRC), το οποίο θα μπει στη δεύτερη φάση του γύρω στο 2026.
Τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα αποχώρησε από το NGRC εξήγησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλη Κατρίνη, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Άμυνας, η μη ανανέωση της συμμετοχής της Ελλάδας στο Πρόγραμμα NGRC του NATO αποφασίστηκε, διότι αφενός το εν λόγω πρόγραμμα δεν ανταποκρίνεται πλέον στις επιχειρησιακές απαιτήσεις της χώρας που είναι η ανάπτυξη στροφειόπτερου, και αφετέρου αυξήθηκε κατά πολύ η απαιτούμενη οικονομική συνεισφορά των συμμετεχόντων κρατών, ενώ επίσης δεν εξασφαλίζεται κανένα ανταποδοτικό όφελος για την αμυντική βιομηχανία.
Παράλληλα, ο ΥΕΘΑ αναφέρει ότι το Υπουργείο έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία συμμετοχής της χώρας στο Πρόγραμμα ENGRT της ΕΕ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας (EDF) και στο οποίο συμμετέχει η εγχώρια αμυντική βιομηχανία.
Για το λόγο αυτό, η ελληνική συμμετοχή και σε δεύτερο πρόγραμμα με το ίδιο αντικείμενο, υπό το ΝΑΤΟ, κρίθηκε άσκοπη.
Τέλος, όσον αφορά στην απόκτηση νέων μέσων αεροπορικής ισχύος, τελεί ήδη σε εξέλιξη η πρόσκτηση ελικοπτέρων για την κάλυψη επιχειρησιακών απαιτήσεων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
Κατά τα λοιπά, λεπτομέρειες για την επιλογή και υλοποίηση προγραμμάτων πρόσκτησης νέων μονάδων ή αναβάθμισης υφιστάμενων είναι απόρρητες, και ως εκ τούτου μη κοινοποιήσιμες μέσω της οικείας διαδικασίας κοινοβουλευτικού ελέγχου, σημείωσε ο κ. Δένδιας.
Διαβάστε επίσης: Δένδιας | Πρότυπο το οικοσύστημα άμυνας του Ισραήλ – Συζήτηση για εξοπλισμούς
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Gripen AI | Τεχνητή νοημοσύνη εναντίον πιλότου – Ιστορική πτήση με το σύστημα «Centaur» για το σουηδικό μαχητικό
Ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης πήρε τον έλεγχο ενός μαχητικού αεροσκάφους Gripen E της σουηδικής Saab και ενεπλάκη σε αερομαχία με άλλο μαχητικό.
HOUTRIS | Παρών στην DEFEA 2025 με ευρεία γκάμα ειδικοποιημένων οχημάτων και προϊόντων για τις ‘Ενοπλες Δυνάμεις – Φωτογραφίες
Για να φέρει εις πέρας την αποστολή του, κάθε στρατιωτικό επιτελείο χρειάζεται να έχει στην διάθεση του όλα τα διαθέσιμα μέσα…
IAI | Παρουσίαση του νέου τετρακόπτερου APUS 25
Η Israel Aerospace Industries (IAI) παρουσίασε το νέο τετρακόπτερό της APUS 25 στη διεθνή αμυντική έκθεση…
Άρθρο άποψης | Συμμετοχή της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Άμυνα: Εθνική Αποτυχία ή Εθνική Ευκαιρία
Στις 27 Μαΐου 2025, το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), παρά τις αντιδράσεις της Ελλάδας και της Κύπρου αποφάσισε με ειδική πλειοψηφία και όχι με…
Άρθρο άποψης | Το θεσμικό έλλειμμα στην Εθνική Αμυντική Βιομηχανία – Η Τουρκία έχει SSB – Η Κύπρος έχει Συμβούλιο – Η Ελλάδα έχει κενό
Η παρουσία μου στη διεθνή έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας FEINDEF στη Μαδρίτη δεν ήταν απλώς μια ακόμη επαγγελματική αποστολή. Ήταν μια αφορμή για προβληματισμό.
Πολεμική Αεροπορία | Τελετή Ορκωμοσίας της Β ΕΣΣΟ 2025 – Φωτογραφίες
Ορκωμοσία των κληρωτών της Β΄ ΕΣΣΟ 2025, στις εγκαταστάσεις της 124 Πτέρυγας Βασικής Εκπαίδευσης, στην Τρίπολη, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης…
Ιράν – Ισραήλ | Το χρονικό της σύγκρουσης – Ο ρόλος της Κύπρου και τα μέτρα για τους πολίτες – Φωτογραφίες & VIDEO
Η ισραηλινοϊρανική σύγκρουση, έχει ξεπεράσει πλέον τα όρια μιας “τοπικού” χαρακτήρα σύγκρουσης και απέκτησε χαρακτηριστικά ευρύτερης
Εθνική Φρουρά | Εντυπωσιακό VIDEO από την ΤΑΜΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑ 2025
Εντυπωσιακό VIDEO από τις επιχειρησιακές δραστηριότητες της Εθνικής Φρουράς στην ΤΑΜΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑ 2025…